Kinderen achterop / Kinder kleding

Ik ben me een beetje aan het verdiepen over de meningen van iedereen mbt motorvakantie met de kids en kom zowaar dit topic tegen.
Mijn oudste is 6,5 jaar. Ik heb van begin af aan gezegd dat 6 jaar het minimum is om achterop te mogen. Ik heb 2 maanden geleden dan ook een helm en pak voor meneer gekocht.
We zijn steeds kleine ritje aan het doen en ben dat aan het uitbreiden. Zijn broer is 3,5 en moet dus nog lang wachten.
Afhankelijk van zijn 'groei' in de ervaring om achterop te zitten, dat is inc. goed zitten, bij de pedalen komen etc. Gaan we op vakantie met 2 grote tourbuffels ala Pan european / K1200LT oid. Zoals het er nu uitziet zal dat zijn als de jonste rond de 10 jaar is, misschien wel eerder.

Ik zie reacties van mensen die het hebben over verantwoording tov je kind e.d. Maar dat klinkt in mijn oren nogal hypocriet. Het maakt niet uit hoe je je beweegt. Je kan ook met de auto 'verongelukken'. En dat je kwetsbaarder bent op de motor... Tsja... Ik denk dat gezond verstand gewoon moet gelden. Kinderkleding voor de motor is in heel veel goede motorzaken te koop, zelfs speciale kinderhelmen.

Toen ik 13 was had ik mijn mobilet opgevoerd. Met ruim 90 km / u door Amsterdam slotervaart scheuren. Toen ik 14 was reed ik met een Kreisler 140 (ZELF getuned :P)
Nee, gewoon je ouderlijk verstand gebruiken. Goed kijken naar wat je kinderen aankunnen en dan VER onder hun top gaan zitten.
Een ongeluk kan altijd gebeuren ook in de auto, of je er zelf debet aan bent of niet, dat maakt mbt het vervoermiddel niet uit.
 
Ik ben me een beetje aan het verdiepen over de meningen van iedereen mbt motorvakantie met de kids en kom zowaar dit topic tegen.
Mijn oudste is 6,5 jaar. Ik heb van begin af aan gezegd dat 6 jaar het minimum is om achterop te mogen. Ik heb 2 maanden geleden dan ook een helm en pak voor meneer gekocht.
We zijn steeds kleine ritje aan het doen en ben dat aan het uitbreiden. Zijn broer is 3,5 en moet dus nog lang wachten.
Afhankelijk van zijn 'groei' in de ervaring om achterop te zitten, dat is inc. goed zitten, bij de pedalen komen etc. Gaan we op vakantie met 2 grote tourbuffels ala Pan european / K1200LT oid. Zoals het er nu uitziet zal dat zijn als de jonste rond de 10 jaar is, misschien wel eerder.

Ik zie reacties van mensen die het hebben over verantwoording tov je kind e.d. Maar dat klinkt in mijn oren nogal hypocriet. Het maakt niet uit hoe je je beweegt. Je kan ook met de auto 'verongelukken'. En dat je kwetsbaarder bent op de motor... Tsja... Ik denk dat gezond verstand gewoon moet gelden. Kinderkleding voor de motor is in heel veel goede motorzaken te koop, zelfs speciale kinderhelmen.

Toen ik 13 was had ik mijn mobilet opgevoerd. Met ruim 90 km / u door Amsterdam slotervaart scheuren. Toen ik 14 was reed ik met een Kreisler 140 (ZELF getuned :P)
Nee, gewoon je ouderlijk verstand gebruiken. Goed kijken naar wat je kinderen aankunnen en dan VER onder hun top gaan zitten.
Een ongeluk kan altijd gebeuren ook in de auto, of je er zelf debet aan bent of niet, dat maakt mbt het vervoermiddel niet uit.

Verbaast me dat ik je nog niet tegen ben gekomen in MF Kids meeting & (mini)tour 2008 *O*
 
Ben eigenlijk op zoek naar motorkleding voor de kids (maat 146 en 134) en dat is nog best moeilijk (moet ik dan echt alles nieuw kopen??).
Maar dit alles lezende moet me toch iets van het hart: dat geklets over gevaar/geen gevaar als je je kind achterop hebt is natuurlijk heel persoonlijk en een ieder moet daar maar zijn gevoel volgen. Wat voor mij en vooral voor m'n kids belangrijk was is de mogelijkheid om met elkaar te kunnen praten onderweg.

Daarom is mijn gouden tip de aanschaf van een intercom. Heel prettig en gerustellend is het voor je kind als het de mogelijkheid heeft om aan te kunnen geven wanneer het iets eng vind, wanneer je niet zo hard moet rijden (of juist harder), wanneer hij/zij het koud heeft etc. Ook voor je jezelf: hou je vast een scherpe bocht; pas op: hobbels; ik ga nu inhalen etc.
Voor een kind is dat heel prettig. Hun favoriete opmerking is natuurlijk wel: "kijk daar kunnen we een ijsje kopen!!" *O* *O*

OK mijn tip heb ik gegeven: Als iemand nog een motorkleding tip voor me heeft graag... *D
 
Wij hebben nog een soort motorpak - zitten alleen geen beschermingsstukken in zoals bij volwassenen maar onze dochter heeft het gedragen.

Kan zo vlug geen piccie vinden
 
ik ben zelf pas 18 en nog lang niet toe aan kinderen ;)
ik neem pas iemand mee als diegene wat kracht in de armen. Zeg een jaar of 15/16.

Maar je moet sowieso 30 keer zo voorzichtig zijn als je iemand meeneemt, je bent dan verantwoordelijk voor 2;)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan