DordtsePaardenworst
Rookie
- 2 dec 2020
- 6
- 0
Hallo allemaal,
Ik heb 3 maanden geleden mijn eerste motor gekocht, een KLE 500. Bij de eerste rit verloor ik bij het optrekken ineens vermogen en klonk de motor anders.
Omdat de motor best wel warm was dacht ik aan een warmloper. Thuis de thermostaat eruit, in een glas kokend water. Die bleef dus inderdaad dicht zitten.
De dag erna zonder thermostaat weer wezen rijden, eerst een stukje rustig aan warm laten worden en toen wat meer doorgetrokken. Direct weer vermogen dat wegviel.
Langs de weg even laten lopen en goed geluisterd, hij loopt dus nog maar op 1 cilinder. Contact afgezet en weer opnieuw gestart, toen deden beide cilinders weer mee.
Wat heb ik al geprobeerd:
-Carbs schoongemaakt
-Nieuwe bougies (rechts zag zwart, terwijl links koffiebruin is)
-Bobines doorgemeten, links 13,2 ipv 13,5-16,5 kOhm en 3,6 ipv 2,6-3,2 Ohm. Rechts wel binnen de waarden
-Vlotterniveau gecheckt, precies op de pakking hoogte
Nu ben ik dus bang dat het de CDI is.
Voordat ik die openzaag en mogelijk onbruikbaar maak, was ik benieuwd of jullie nog suggesties hebben.
Ik heb 3 maanden geleden mijn eerste motor gekocht, een KLE 500. Bij de eerste rit verloor ik bij het optrekken ineens vermogen en klonk de motor anders.
Omdat de motor best wel warm was dacht ik aan een warmloper. Thuis de thermostaat eruit, in een glas kokend water. Die bleef dus inderdaad dicht zitten.
De dag erna zonder thermostaat weer wezen rijden, eerst een stukje rustig aan warm laten worden en toen wat meer doorgetrokken. Direct weer vermogen dat wegviel.
Langs de weg even laten lopen en goed geluisterd, hij loopt dus nog maar op 1 cilinder. Contact afgezet en weer opnieuw gestart, toen deden beide cilinders weer mee.
Wat heb ik al geprobeerd:
-Carbs schoongemaakt
-Nieuwe bougies (rechts zag zwart, terwijl links koffiebruin is)
-Bobines doorgemeten, links 13,2 ipv 13,5-16,5 kOhm en 3,6 ipv 2,6-3,2 Ohm. Rechts wel binnen de waarden
-Vlotterniveau gecheckt, precies op de pakking hoogte
Nu ben ik dus bang dat het de CDI is.
Voordat ik die openzaag en mogelijk onbruikbaar maak, was ik benieuwd of jullie nog suggesties hebben.