Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ja vier keer gemeld maar dat komt omdat niet iedereen de berichten leest kennelijk want iedere keer wordt er het zelfde gezegd@Daman: Het is nu wel duidelijk hoeveel de klepspeling mag zijn. Je hebt het nu al 4 gemeld.
Het mooiste is , zoals Robinjo al zei, dat je in het midden gaat zitten. Ik begrijp dat het dmv stelschroefjes gaat dus dat moet lukken.
Succes.
Er zit 35000 km op en ik kocht hem 21 jaar geleden met 14000 van de eerste eigenaar,een kennis van mij. Versleten is die niet hoor. De kleppen waren niet verlopen.Het is niet te zeggen of ze ruimer of krapper gaan staan bij jouw model motor. er zijn zat modellen waar ze wel altijd één kant op slijten vanwege een duidelijk zwakste punt in de kleppentrein maar dat is hier niet het geval, ik zou ze dus mooi in het midden van de aangegeven tolerantie van de klepspeling zetten, dat heb ik ook gedaan.
De reden dat ik vraag hoe je kleppen stonden voordat je ze gesteld hebt is omdat het een indicatie kan zijn van jouw specifieke slijtagebeeld.
. Wat dan?Ja precies dus dan is er wat anders aan de hand.
Kan ook groter worden.Klepspeling wordt strakker. Naarmate je klep en klepzitting op elkaar inslijten komt de klep dieper in de kop te liggen. De klepsteel komt hierdoor dichter bij de nokkenas.
Maakt geen ruk uit, binnen de toleraties is binnen de toleraties, daarom zijn er tolerantiesJa dat weet ik en ik heb ze ook gesteld. Maar ik ben gewoon benieuwd of ze strakker of ruimer worden na verloop van tijd. Ik wil weten of het verstandiger is om aan de boven of onderkant van de marge te gaan zitten. Uitlaat is 0,18 tot 0,23. En inlaat 0,10 tot 0,15
Day is alleen bij een VFR?Je kan ook de Swetty-methode aanhouden en gewoon nooit je kleppen stellen, dat is het makkelijkst.
Nou. Het lijkt mij dat het normaal gesproken niet groter wordt tenzij er iets anders aan de hand is (slijtage of het loslopen van iets.. Wat dan?
Het kan ook heel goed ruimer worden.Nou. Het lijkt mij dat het normaal gesproken niet groter wordt tenzij er iets anders aan de hand is (slijtage of het loslopen van iets.
Ik heb nog nooit gehad dat de speling groter werd. Altijd kleiner. Ik zet het ook altijd op de grootste tolerantie.
Ruimer is minder schadelijk dan krapper dus,...Ok. Gelukkig niet meegemaakt
Ik heb een keer een projectmotor gekocht waar ze de komma een plaatsje hadden opgeschoven bij het stellen van de kleppen, die stonden dus op 2.5 en 3.0 mm, dat klonk niet best.Ruimer is minder schadelijk dan krapper dus,...
wut? Liep die nog of was dat rondgaan op de startmotor?Ik heb een keer een projectmotor gekocht waar ze de komma een plaatsje hadden opgeschoven bij het stellen van de kleppen, die stonden dus op 2.5 en 3.0 mm, dat klonk niet best.
Bij mijn KTM sleten de tuimelaarassen in doordat er te weinig smering was (ontwerpfoutje wat later hersteld is). Klepspeling werd meer.Ruimer is minder schadelijk dan krapper dus,...
wut? Liep die nog of was dat rondgaan op de startmotor?
Voor de Yamaha heb ik ook veel shims (in eigen voorraad) in de tussen-maten op 0.02mm.alle kawa's die ik heb gehad werden alleen maar strakker, ik ga dus aan de ruime kant zitten als ik de mogelijkheid heb, maar met stapjes van 0,05mm heb je meestal toch niks te kiezen
Ik zou de mijne vervangen als hij ouder is dan c.a. vijf jaar. Afhankelijk van hoe veel je rijd kan dat dus iedere klepstelbeurt zijn. Maar het hoeft niet.Vervangen jullie ook altijd de pakking van de kleppendeksel?