Is dat een serieus advies? Voor de duidelijkheid, mij wordt keer op keer duidelijk gemaakt dat er in techniek geen ruimte is voor grapjes.Gewoon diesel tanken dan klopt het geluid ook weer. tering zeg , wat blijft het dan lang lopen evengoed met deze schade, sucses met de klus als je hem gaat doen.
Een grote 5 minuten schat ik.die heeft lang gelopen met dat kloppend geluid ...
Geen schade aan de kleppen. Draaide best mooi en goed, buiten het geklop.Is dat een serieus advies? Voor de duidelijkheid, mij wordt keer op keer duidelijk gemaakt dat er in techniek geen ruimte is voor grapjes.
Die uitgelopen lagerschalen leiden bij de sneĺlere blokken tot gebroken kleppen
Zitten wat kleine krasjes in.Dat zijn mooie lagerschaaltjes inderdaad.... Maar de schade aan de rest van het blok zou mee kunnen vallen. Er zitten 2 georotors in het oliepomje. Dus de koppen en de krukas hebben beide een soort van eigen smeersysteem.
Hoe is de krukas er aan toe? Niet zo heel mooi denk ik?!?
bijna 68000kmWat is de km-stand van de motor?
nokkenas is goedZitten wat kleine krasjes in.
Werkt met een olieniveaumeter. Afgaande op het kijkglas moest er wel wat meer olie op om het niveaulampje uit te laten gaan.Is bijna 70K niet weinig om een blok om zeep te helpen?
Goed, er kan misschien extreem laagtoerig mee gereden zijn ( hoge belasting, weinig oliedruk)
Maar het is een yamaha-blok? Gaat er wat mis in de oliedruk/toevoer?
Bij demontage kwam er olie uit de leiding, geen idee of er voldoende druk was. Er zit inderdaad metaal vijlsel in de olie nu. Carbs zijn goed en synchroon.Olie? Metalic- gruis of metal vijlsel in de motorolie? Virago Heeft een kijkglas: vervuild? En wat anders: carb’s synchroon? Hij kan nog zo mooi lopen, maar bij a-synchroon ‘ klappert’ oa de koppeling. Oliedruk? Heel gemakkelijk te meten bij een Viraga, bij de stijgleiding voorste cylinder
Mijn Tr1 blok liep in 10 seconde stuk op de dyno, met dezelfde schade tot gevolgdie heeft lang gelopen met dat kloppend geluid ...
Geen extreem laag toerental mee gereden. Heeft wel niet meer de originele luchtfilter, zit een powerfilter op. Hogere belasting zou kunnen....Is bijna 70K niet weinig om een blok om zeep te helpen?
Goed, er kan misschien extreem laagtoerig mee gereden zijn ( hoge belasting, weinig oliedruk)
Maar het is een yamaha-blok? Gaat er wat mis in de oliedruk/toevoer?
inderdaad jaHet kan ook zonder oorzaak stuk gaan
Een oorzaak is er altijd, dat je hem niet kan vinden is iets anders.... Bij mij blijft het ook maar een aanname. Er hebben een aantal mensen met meer verstand van motorschade dan ik naar het kapotte blok gekeken en die kwamen wel min of meer tot dezelfde tot dezelfde conclusie. Dus dan zal het welHet kan ook zonder oorzaak stuk gaan
Daar ben ik nog niet uit.Wat ga je nou doen? repareren?