Klusbrommert: Yamaha xvz 1300 tf 2005

Ik was er even stil van.

Kan jij niets aan doen. Betreft inderdaad een 'erfenis' van Marco. Was hier heeeeeel af en toe ook aanwezig. Kort ziekbed en een paar weken terug overleden......56. We waren collega's.
Ik had al zo,n idee, het is zo,n aparte motor daar heeft iemand speciaal voor gekozen, die zou een eigenaar namelijk nooit zo laten verpieteren. Knap hem lekker op, lijkt me goed genoeg toch.;)
 
Ik vind hem geweldig. Opknappen dit ding en lange afstanden mee toeren. Ik zou graag zo’n motor willen hebben.
Ik hou helemaal niet van deze categorie motoren maar zou hem in deze staat wel als dagelijks woon werkmotor willen met die koffers erop. In deze staat zie je zulke buffels nooit het is altijd oogverblindend gepoetste lak en chroom deze heeft roest en is dof, ik zou hem zo willen rijden in deze staat. Lekker ruig.
 
Mooi project en inderdaad, rijden is beter dan stilstaan. Voordat je 1000 nieuwe boutjes gaat kopen is het misschien verstandig om te kijken wat opnieuw verzinken kost. Meestal kost een bak bouten en moeren nog geen 100 euro (denk ik), waarbij bouten kopen wel snel in de papieren kan lopen.

Desalniettemin ziet de basis er nog redelijk goed uit. :t

Edit: Cast rims vs forged rims
 
Vandaag de motor op de brug en demonteren van velgen, cardan en uitlaten.

IMG_3396.jpeg


IMG_3398.jpeg


Cardanolie stonk en was donkerkleurig. Olie van de voordempers vervangen we ook gelijk. Bij het demonteren van het voorwiel en de remklauwen bleven de remblokken 'plakken' aan de schijf. Zowel voorschijven als achterschijf missen hooguit 1mm in dikte t.o.v. het origineel. Deze kunnen we dus gewoon weer gebruiken.
Aansluiting van de uitlaten op het blok zaten los evenals de klemmen. Verder ontvetten, schoonmaken en poetsen.

Leerzame dag :].
 
Blok ziet er top uit. Nergens lekkages. Wel van die neppe 'opschroefcilinders' maar dat wordt weer makkelijk spuiten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan