Knie probleem

Mocht je na het lessen je R.B.W. halen kun je overwegen om div.verschillende motoren te huren om er achter te komen welke voor jou de beste optie blijkt te zijn.
 
Misschien zoiets eens proberen, is ook super en sportief en lekker hoog :)
Ik heb zelf ook slechte knieën, maar ondervind tijdens het motorrijden niet zoveel last. Heb de ruimte om ze af en toe te strekken en "staan" staat goed op mijn allroadje :]
 
Ik heb niet alle reacties gelezen..en wellicht slaat het ook nergens op..maar..zou een brace niet werken? Dan wordt je knie verstevigd en ontlast.....wellicht heb je er dan minder last van. Enne..succes met lessen!!

Tja een stel bracen...
Misschien een goed idee maar heb ze al eens gehad maar heeft toen nagenoeg niks geholpen. Het liefst (nog liever dan mn RBW halen) is erachter komen waar de pijn vandaan komt!
Maar bedankt!!
 
Lessen. Als dat lukt motoos testen en één nemen die je knie zo min mogelijk belast.

Succes!
 
Door een ongeluk is het kraakbeen aan de achterzijde van mijn knieschijven beschadigd. Ik heb toen 2 jaar op een motorscooter gereden, en sinds dit jaar rij ik op een Fazer (met mijn 1.95 meter).
Bij mij heeft krachttraining veel geholpen om de knieen te stabiliseren, maar dat duurt wel heel lang voordat je dat effect merkt. Verder loop ik nog steeds regelmatig met een brace (patella stabilizer), maar daarmee motorrijden werkt niet.
 
Beste Fritz

Ik heb dus ook altijd gehockeyd... En als ik je verhalen zo hoor over je operaties dan vraag ik mij af of we misschien hetzelfde ziekenhuis hebben gehad! Ik ben tot nu toe altijd geholpen in Enschede. Daar zet ik dus echt geen stap meer binnen (euh nou ja uit eigen bescherming want ben er al een keer uitgezet door de bewaking omdat ik een orthopeet bijna te lijf ben gegaan :( )
Aan het eind van deze maand mag ik langskomen in Hengelo OV. kijken of ze daar wat beter/anders zijn.
Van Enschede kreeg ik doodleuk te horen dat ik gewoon niks mankeerde en me niet aan moest stellen terwijl zoals jij het ook al zegt: er helemaal niets verkeerd moet gaan of ik verrek van de pijn!
Maar goed te horen dat het motorrijden wel goed gaat!!!!
Dit helpt mij echt om over de streep te trekken! En ja ik ben bang dat ik het wel ga proberen op een sportmotor.. een toer ligt me gewoon niet zo maar als het echt niet anders kan stap ik er zeker wel op over! Wil gewoon zo dolgraag rijden!!
Bedankt voor de tips!! En zal zorgen dat mijn knieen warm blijven want de situatie die je beschrijft met je brommer... Ja dat zag ik mij dus al overkomen met de motor!

Thanks!!

Ik ben in Groningen geopereerd door de niet nader bij naam te noemen uitvinder van de Arthroscopy, je weet wel die beroemde kijkoperatie. Die kerel heeft het zo ongelofelijk verprutst en dat nog wel voor mijn ogen, ik keek mee tijdens de operatie.
Voor de rest wat betreft je keuze voor de motor, Sport kan natuurlijk prima, Maar je moet dan erg goed de pedaaltjes e.d afstellen dan moet dat absoluut geen probleem zijn.
Ik zal zelf nooit stoppen met deze passie hoe zwaar het ook gaat

See yah on the road, alvast veel veilige (les)kms :]
 
Laatst bewerkt:
Zal morgen weer ff op alles reageren. Nu eerst ff tegen de vlakte in mn bed
Thanks voor de reacties!
 
Gewoon probere met lessen en natuurlijk eens goed hiernaar kijken he ;) Goeie uitspraak van een mede MFer :}

Kofferrek
Waar een weg is is een wil !

Waar een wil is is zeker een weg! En ja ook al is die weg pijnlijk ik zal dat papiertje halen!!
Hopelijk zie ik morgen op mn werk mn rijsinstructeur nog ff. Ga ik het allemaal wel ff rond maken!
 
Hier nog een knie-klachten mevrouw,
Ik heb al zo'n 3 jaar last van mijn knieen; mijn kniebanden en kruisbanden van mijn knie zijn overrekbaar. Het klinkt raar. Maar dit wil zeggen; Als ik een rare of verkeerde beweging maak of mijn knie verdraai, dan rekken mijn kniebanden zover uit, dat ik er finaal doorheen zak. dus, dan lig ik gestrekt op de grond... Heb een hele lange loopbaan van orthopeed, fysio enz enz gehad. Ik ben nu 4 keer door mijn knie gegaan. (onder andere toen ik op vakantie was) Als dit gebeurd, moet ik gelijk naar het ziekenhuis om foto's te laten maken of mijn knie banden niet gescheurd zijn. Ik loop dan een week of 3 op krukken en verrek van de pijn. Dit knie probleem is niet operatief te verhelpen, want als ze mijn kniebanden zouden inkorten, wat logisch zou zijn.. maar dat kan niet, want in normale, zit, staan, loop enz positie staan mijn banden wel gewoon strak.Dus als je ze zou inkorten, kan ik mijn benen niet meer goed strekken en bewegen. Badminton mijn sport, moest ik hiervoor opgeven. Helaas.Ik moet met alles uitkijken wat ik doe.
Dus ja... Ik hoop dat het voor mij met het motor rijden goed komt. Maaar... IK geeft dit echt nooit op! never!

Juf Rie hier had ik nog nooit van gehoord. Als ik het zo lees kan ik mij de pijn die je hebt al zo voorstellen. Zo verdomd :X dat er niks aan te doen is.
Weet wat het is om dag in dag uit op te letten met wat je doet. Bij mij komt de pijn ook als ik mijn knieen stoot of een verkeerde beweging maak.
Eigenlijk doe je de hele dag miks anders dan er rekening mee houden. Doe je dat niet dan word je er automatisch voor gestraft... En niet zo'n beetje ook.
Maar ongelooflijk veel succes ermee en vele veilige en pijnloze :] kilometers
 
Ha Jeroen! (it's me, Eelco) Welkom trouwens op het forum!
Je kan altijd even een keer bij me langs komen, ik heb 3 motoren
staan die nogal verschillend zijn.
Een honda xl500r (of the road) rechtop houding.
Een yamaha xs 650 (oldtimer) rechtop houding.
Een yamaha trx (sport) toch duidelijk minder rechtop houding...
Kom ff een keer langs!

:]
 
Ik heb zelf al een jaar of drie erg veel last van geïrriteerd kraakbeen in mijn knie, ikkan dan ook nooit lang stil zitten, en belasting van de knie terwijl mijn knie meer dan 90 graden gebogen is doet ook regelmatig pijn. Dit gebeurd regelmatig bij lange snelle bochten waardoor een gerrot gedeelte van je gewicht op je been hangt.

Eigenlijk zou ik geen supersport meer moeten rijden, maar ik zie mezelf echt niet wat anders rijden. Liever wat korter op een SS dan lang op een toermotor.
En ik sluit mij gewoon aan bij de rest, gewoon een proefles nemen, en kijken of het de eventuele pijn waard is. (Bij mij WEL in iedergeval)
 
Dat is mooi klote '(
Ik heb mijn verhaal al in het andere topic staan (zie post BGL Racing). Ik zou het gewoon proberen en als het niet gaat kun je altijd nog stoppen met lessen.

Had het gelezen Spider! Idd ook erg mooi klote zeg. Toch valt het me op dat er wel erg veel mensen zijn met ernstige knieklachten. Dit had ik om eerlijk te zijn echt niet verwacht!
Maar als ik dan zie dat iedereen gewoon rijdt waarom zou ik dat dan niet kunnen he!
Ga snel aan de slag!!
 
Ha Jeroen! (it's me, Eelco) Welkom trouwens op het forum!
Je kan altijd even een keer bij me langs komen, ik heb 3 motoren
staan die nogal verschillend zijn.
Een honda xl500r (of the road) rechtop houding.
Een yamaha xs 650 (oldtimer) rechtop houding.
Een yamaha trx (sport) toch duidelijk minder rechtop houding...
Kom ff een keer langs!

:]

Doe ik zeker en leuk je hier te ontmoeten!
Ff kijken wanneer ik een keertje kan langsploffen. Word nu een beetje moeilijk. Ik probeer te doen alsof ik hard aan het werk ben })
 
Had het gelezen Spider! Idd ook erg mooi klote zeg. Toch valt het me op dat er wel erg veel mensen zijn met ernstige knieklachten. Dit had ik om eerlijk te zijn echt niet verwacht!
Maar als ik dan zie dat iedereen gewoon rijdt waarom zou ik dat dan niet kunnen he!
Ga snel aan de slag!!
Gewoon proberen en de doorzetter wint :) Althans, in mijn geval was dat gelukkig wel zo en ik hoop dat dat bij jou ook zo is!
 
Aanhakend hierop; als je rondkijkt naar wat jij een mooie fiets vindt en wat je graag zou willen rijden, denk ik dat je hier op MF vast wel wat mensen kunt vinden die zo'n soort motor hebben en die er geen bezwaar tegen zullen hebben wanneer je een keertje wilt komen "proefzitten". Iedere motor heeft toch wel weer een andere zithouding en ook zit iemand die 1m90 is weer anders dan iemand die maar 1m75 is ofzo ook al zitten die mensen op dezelfde motor.

Ik heb zelf een kleine 10 jaar geleden mijn knie verbrijzeld bij het sporten; gelukkig is die zeer vakkundig weer in elkaar gepuzzeld en heb ik sindsdien eigenlijk tot ieders verbazing vrij weinig last meer gehad (hulde aan mijn arts! :} zonder hem had ik op mijn 19e al een kunstknie te pakken gehad) Inmiddels weet ik in welke houdingen ik last ga krijgen van mijn knie en heb geleerd die te vermijden.....
Een proefzit zegt misschien niet meteen hoe jouw knie reageert wanneer je 2 uur lang in die houding zit, maar ik kan me indenken dat je je eigen knieën inmiddels ook goed genoeg kent om te weten in welke houdingen jij pijn gaat krijgen als je niet oppast.

En verder sluit ik me bij alle andere commentaartjes aan: gewoon met lessen beginnen, je instructeur vertellen wat het probleem is en misschien jezelf ook even tijd geven om je knie te laten wennen aan zo'n nieuwe houding.
Er is geen richtlijn van hoe lang je op de motor zit; dat hangt er volledig vanaf van wat jij er graag mee wilt doen.
Met lessen ben je volgens mij meestal toch zeker wel een uurtje bezig maar je kunt in overleg met de instructeur vast een aantal pauzes inlassen bijvoorbeeld zodat je even kunt gaan staan, strekken of rondlopen.

Ha Jeroen! (it's me, Eelco) Welkom trouwens op het forum!
Je kan altijd even een keer bij me langs komen, ik heb 3 motoren
staan die nogal verschillend zijn.
Een honda xl500r (of the road) rechtop houding.
Een yamaha xs 650 (oldtimer) rechtop houding.
Een yamaha trx (sport) toch duidelijk minder rechtop houding...
Kom ff een keer langs!

:]
 
Laatst bewerkt:
Doe ik zeker en leuk je hier te ontmoeten!
Ff kijken wanneer ik een keertje kan langsploffen. Word nu een beetje moeilijk. Ik probeer te doen alsof ik hard aan het werk ben })


Bel maar ff een keertje, 'k sta gewoon in het foonboekje...
Mailen mag natuurlijk ook, systeembeheerders kijken geregeld, hahahah
 
Juf Rie hier had ik nog nooit van gehoord. Als ik het zo lees kan ik mij de pijn die je hebt al zo voorstellen. Zo verdomd :X dat er niks aan te doen is.
Weet wat het is om dag in dag uit op te letten met wat je doet. Bij mij komt de pijn ook als ik mijn knieen stoot of een verkeerde beweging maak.
Eigenlijk doe je de hele dag miks anders dan er rekening mee houden. Doe je dat niet dan word je er automatisch voor gestraft... En niet zo'n beetje ook.
Maar ongelooflijk veel succes ermee en vele veilige en pijnloze :] kilometers


Ja, idd. Behoorlijk frustrerend soms. B|
Maar goed, Ik ben zeer positief ingesteld en met kracht training van fitness red ik het een heel eindje, gelukkig! :)
 
enneh een sjopper? waar je met je benen gestrekt kan zitten?


Nee een chopper is voor mij teveel poetswerk *D
dacht meer aan zoiets
full

:9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~
Dit is dus echt een droom van me maar ja..... Zal nog wel tijdje duren om dat te realiseren en misschien komt het er wel nooit van want euh... denk niet dat ie voor mij zo soepeltjes zit.
Voordeel is wel dat ie denk ik wel redelijk snel is en je dus snel ergens kunt zijn })
Hoef je er ook niet lang op te zitten :P
 
Laatst bewerkt:
Ja, idd. Behoorlijk frustrerend soms. B|
Maar goed, Ik ben zeer positief ingesteld en met kracht training van fitness red ik het een heel eindje, gelukkig! :)


Hoop dat het goed blijft gaan!
En ja fysio enz.... Al heel veel gehad maar daar werd het vaak ook niet beter van, alleen maar slechter. Bij intensieve belasting krijg ik snel pijn. Wat dat betrefd lijkt het wel of de binnenkant van mn knieschijf ruw is en er zo irritatie ontstaat. Helaas viel dat op de laatste kijkoperatie niet te ontdekken '(
Maar ik ga het zeker halen en dan lekker :] :]

Misschien tot snel op de weg *D
 
Laatst bewerkt:
Hoop dat het goed blijft gaan!
En ja fysio enz.... Al heel veel gehad maar daar werd het vaak ook niet beter van, alleen maar slechter. Bij intensieve belasting krijg ik snel pijn. Wat dat betrefd lijkt het wel of de binnenkant van mn knieschijf ruw is en er zo irritatie ontstaat. Helaas viel dat op de laatste kijkoperatie niet te ontdekken '(
Maar ik ga het zeker halen en dan lekker :]
Misschien tot snel op de weg *D

Maar is er geen enkele diagnose gesteld bij je?
Bij mij was het ook echt een raadsel wat ik had. Alles hebben ze bij mij onderzocht; knieschijf, menis'cus en noem het maar op.. Totdat de lek ('rek' :9 ) boven was.

See you on the road!! ;)
 
Maar is er geen enkele diagnose gesteld bij je?
Bij mij was het ook echt een raadsel wat ik had. Alles hebben ze bij mij onderzocht; knieschijf, menis'cus en noem het maar op.. Totdat de lek ('rek' :9 ) boven was.

See you on the road!! ;)


Nee aan mijn huisarts zijn later brieven gestuurd van mijn behandelend orthopeet dat ik niks zou mankeren en dat ik me aanstelde (dit stond er dus bijna letterlijk in!!!!). En dat terwijl ik kijkoperaties, echoooo's scans en weet ik veel gehad heb.
Tja en ik vraag me dan af waar elke keer weer die pijn vandaan komt ;(
Maar aan het einde van de maand een afspraak in een ander ziekenhuis. Beginnen we weer van voor af aan.... |(
 
Nee aan mijn huisarts zijn later brieven gestuurd van mijn behandelend orthopeet dat ik niks zou mankeren en dat ik me aanstelde (dit stond er dus bijna letterlijk in!!!!). En dat terwijl ik kijkoperaties, echoooo's scans en weet ik veel gehad heb.
Tja en ik vraag me dan af waar elke keer weer die pijn vandaan komt ;(
Maar aan het einde van de maand een afspraak in een ander ziekenhuis. Beginnen we weer van voor af aan.... |(
Fijne kerel die orthopeed :(
Groot gelijk dat je naar een ander gaat en ik hoop voor je dat ze er nu wel achter komen wat er mis is!
 
Nee aan mijn huisarts zijn later brieven gestuurd van mijn behandelend orthopeet dat ik niks zou mankeren en dat ik me aanstelde (dit stond er dus bijna letterlijk in!!!!). En dat terwijl ik kijkoperaties, echoooo's scans en weet ik veel gehad heb.
Tja en ik vraag me dan af waar elke keer weer die pijn vandaan komt ;(
Maar aan het einde van de maand een afspraak in een ander ziekenhuis. Beginnen we weer van voor af aan.... |(

Jeetje zeg, wat enorm vervelend voor je. Wat een zak joh, die orthopeet...
Idd, wel een slim idd om naar een ander ziekenhuis te gaan, want het is sowieso niet in orde met jou knie. Bij mij is er ook een mri'scan gemaakt, hierop kunnen ze ook echt alles zien in je knieen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan