knietje

yea nu kan het ook nog best.. kheb bt090 voor en pirelli dragon evo achter en het is met dit weer geen probleem.. ik heb nu ook 6000km in 2 maandjes en het is gewoon een leuke bocht uitzoeken.. wat lef hebben en zwaar ernaast hangen.. maar vooral zorgen dat alles veilig gaat.. ik kocht een pak en een uur later haddik m aan de grond.. alleen veiligheid boven alles.. niks forceren want 1 foutje en je wappert tegen een lantaarnpaal
 
De gemakkelijkste manier om een knietje aan de grond te krijgen is een punt zoeken waar je steeds dezelfde bocht tegenkomt en zo iedere keer iets verder kunt gaan. De beste plaats hiervoor is natuurlijk het circuit!

Je kunt het ook proberen op een mooi vlakke en vooral grote parkeerplaats, een klaverblad of een rotonde. Nadeel van een rotonde is dat hij vaak niet schoon is (dieselolie) en het gaat enkel linksaf...

De temperaturen laten nu geen grote hellingshoeken meer toe dus wacht gewoon tot volgend voorjaar en ga een VRO-cursus doen.
 
Tip gekregen van ervaren KNEEDERS :? ,industrieterrein,kan je B.V. op zondag wel een half uur achterelkaar hetzelfde rondje draaien tot knietje.Eerst kijken,geen rommel of vlekken op straat. Veel plezier :)
 
Mooie bocht/afrit/klaverbald uitzoeken en er vele rondjes maken.

Op een gegeven moment lukt het wel. Zorg wel dat je banden goed warm zijn, anders kon je wel eens met allebei de knieen tegelijk de grond raken................
 
yep, ik voelde mijn metzelers vandaag ietsie glijden en ging niet echt hard...
bleef wel overeind.
 
Grote muis ik ben zeker niet van mening dat ik mijn fietsje al beheers, integendeel. Heb afgelopen weekend weer veel geoefend en wordt regelmatig met nieuwe elementen geconfronteerd bijv. glad stukje wegdek, misschakelen etc.. Ben dus ook zeker niet van plan te overhaasten. Vallen doet au!! had mijn vraag ook gesteld uit wellgemeende interesse in bochtentechniek.

MOTORFREAK zegt goeie dingen. bedankt voor de uitleg. Ik zal het eens rustig bestuderen en dan aan de slag gaan. :}
 
De gemakkelijkste manier om een knietje aan de grond te krijgen is een punt zoeken waar je steeds dezelfde bocht tegenkomt en zo iedere keer iets verder kunt gaan. De beste plaats hiervoor is natuurlijk het circuit!

Je kunt het ook proberen op een mooi vlakke en vooral grote parkeerplaats, een klaverblad of een rotonde. Nadeel van een rotonde is dat hij vaak niet schoon is (dieselolie) en het gaat enkel linksaf...

De temperaturen laten nu geen grote hellingshoeken meer toe dus wacht gewoon tot volgend voorjaar en ga een VRO-cursus doen.

Goed idee
 
je moet gewoon een goede houding aannemen en nergens op letten, dan ga je vanzelf met die knie over de grond. Dat had ik tenminste, het was namelijk niet eens mijn bedoeling. Zet wel je voet goed hoog op de step want anders slijten je teen-sliders harder weg dan je knee-sliders.

Oefenen bij voorkeur zondagmorgen van 7:00 tot 9:00, ivm verkeer en politie.
 
Je moet je knie aan de grond rijden niet als prioriteit stellen. Ik reed mensen die aan het kneedownen waren buiten om voorbij, zonder m'n knie aan de grond. Leer eerst maar eens een goede bochtentechniek. Ik rijd nu 10 jaar motor en pas de laatste 3 maanden rijd ik me knietje aan de grond. Maar het is wel errug leuk. Kan wel stellen dat ik nu een klein beetje verslaafd ben. Vooral mini rotondes zijn erg leuk omdat dan je snelheid nog niet zo groot is.
 
Grote muis ik ben zeker niet van mening dat ik mijn fietsje al beheers, integendeel. Heb afgelopen weekend weer veel geoefend en wordt regelmatig met nieuwe elementen geconfronteerd bijv. glad stukje wegdek, misschakelen etc.. Ben dus ook zeker niet van plan te overhaasten. Vallen doet au!! had mijn vraag ook gesteld uit wellgemeende interesse in bochtentechniek.

MOTORFREAK zegt goeie dingen. bedankt voor de uitleg. Ik zal het eens rustig bestuderen en dan aan de slag gaan. :}
Maar het stukje komt niet van motorfreak zelf.....via via verkregen, bij bikepower en bikenet komt het vandaan.
 
Maar het stukje komt niet van motorfreak zelf.....via via verkregen, bij bikepower en bikenet komt het vandaan.
'k zie nog steeds niet wat bikenet ermee te maken heeft..

er was wel 1 of andere dweil die op bikenet heeft lopen roepen dat het zijn verhaal was.. niets is minder waar.. het verhaal is geschreven door Edo.. en het verhaal komt van _onze_ site..

maargoed.. op internet wordt alleen maar geknipt en geplakt..
 
Wat is er toch zo belangrijk aan dat knietje??
Oke, ik vind het ook prachtig om met m'n sparklings m'n achterliggers te imponeren, maar eerlijk gezegd kan ik zonder me te foccussen op de kniedown een veel hogere bochtensnleheid realiseren. Zelfs op de wk superbikes, gebruiken ze het knietje om even hun postitie te bepalen, meestal trekken ze hem dat weer terug tot vlak boven het asvalt!!
 
Mijn orthopaed heeft me vanmiddag doorgestuurd naar nijmegen voor alweer een knieoperatie door mijn ongeluk van 1,5 jaar geleden. Kan wel ;( Dus ik hou mijn knietjes voorlopig maar van de grond.
 
Terug
Bovenaan Onderaan