Knipperende remlichten

Early bird

Die hard MF'er
17 mrt 2006
581
9
Middelharnis
Techniek staat nooit stil. Er zijn tegenwoordig koekblikken met remlichten die, als je een tijdje met de voet op de rem blijft stilstaan, gaan knipperen.
Lijkt me wel handig als je als laatste aansluit in file voor stoplicht.
Is toegestaan via EU regel.
Is er een dergelijke optie voor motorfietsen ook te verkrijgen? Wie weet dat?
 
Techniek staat nooit stil. Er zijn tegenwoordig koekblikken met remlichten die, als je een tijdje met de voet op de rem blijft stilstaan, gaan knipperen.
Lijkt me wel handig als je als laatste aansluit in file voor stoplicht.
Is toegestaan via EU regel.
Is er een dergelijke optie voor motorfietsen ook te verkrijgen? Wie weet dat?

ik heb wel richtingaanwijzers gezien, die gaan knipperen bij het remmen
 
In de USA zie je ze heel veel. Ik vind het erg storend en niet veiliger. Itt to extra koplampen verhogen ze de veiligheid denk ik niet want o.a. de richtingaanwijzer valt niet meer op door het knipperende remlicht.
 
wat ik storend vind zijn die nieuwe adaptieve bochtenverlichting van mercedes.

Je denkt dat het de mistlampen zijn die branden, en als ze naar rechts draaien, brandt de rechter, en als ze naar links draaien, brandt de linker, rechtdoor branden ze beiden...
de eerste keer dat ik het zag, dacht ik er een mistlamp kapot was op de nieuwste mercedes S...
kutsysteem(ook nog eens verblindend)
 
Al die verlichtingtoestanden... pfff.. gewoon houden zoals het nu is. Mensen moeten gewoon uit hun doppen kijken, that's it!

Nog even en een auto lijkt op een kerstboom met kleurenlichtjes qua verlichting, puur omdat er altijd een groep is die gewoon nie kan kijken tijdens de verkeersdeelname.
 
Al die verlichtingtoestanden... pfff.. gewoon houden zoals het nu is. Mensen moeten gewoon uit hun doppen kijken, that's it!

Nog even en een auto lijkt op een kerstboom met kleurenlichtjes qua verlichting, puur omdat er altijd een groep is die gewoon nie kan kijken tijdens de verkeersdeelname.

Helemaal eens. Maar dan moeten die suffe koekblikkers wel zorgen dat ze ook branden.
Werkelijk niet te geloven hoeveel autos ik de laatste tijd zie rijden met ondeugdelijke verlichting. Laatst nog 1 waarbij beide achterlichten kapot waren en zijn kentekenverlichting deed het ook niet. Lekker handig op een nevelige onverlichte weg :( . Ik zie elke dag tijdens de rit naar mijn werk (20km) wel meerdere autos met gebrekkige verlichting rijden. -O-
 
Laatst bewerkt:
D8 dat ik het me inbeeldde, het is idd zeer opvallend al die kapotte verlichting.
 
D8 dat ik het me inbeeldde, het is idd zeer opvallend al die kapotte verlichting.

...ik kreeg op die manier een fietser gedeeltelijk door m'n voorruit.......
...ok hij had géén verlichting,....maar nu viel hij wél op.... B| ( de sufferd)
En nadat hij het politie-rapport gelezen had, ging er toch nog een lichtje bij hem branden........eindelijk!
 
wat ik storend vind zijn die nieuwe adaptieve bochtenverlichting van mercedes.

Je denkt dat het de mistlampen zijn die branden, en als ze naar rechts draaien, brandt de rechter, en als ze naar links draaien, brandt de linker, rechtdoor branden ze beiden...
de eerste keer dat ik het zag, dacht ik er een mistlamp kapot was op de nieuwste mercedes S...
kutsysteem(ook nog eens verblindend)


Nw corsa heeft dat ook |(
 
Ik draai al een tijdje mee, maar wat mij opvalt is dat de kwaliteit van veel spullen zoals verlichting steeds gammeler wordt.
Bij auto's en motoren gaat het wel maar fietsverlichting is echt droevig.

Al een tijdje terug een dynamo opengemaakt die het erg slecht deed. Dan weer wel en dan weer niet, de ergste storing om te vinden.
Zit dat ding in elkaar geperst (moderne productiemethode) je kan hem eigenlijk alleen maar slopen dus.
Blijkt dat de contact van de draden gewoon raakcontact is, niet geschroeft of gesoldeert want dat kan niet als die wordt dichtgeperst. Dan kan je er dus op wachten dat het fout gaat. Ik weet niet waar ze dat soort troep produceren maar ik archiveer dat onder chinese rotzooi. Snap niet dat ze dergelijke spullen mogen verkopen. Geen wonder dat 80% geen verlichting heeft op zijn fiets.

Idem met de rest van de verlichting, ondeugdelijke klemverbindingen. Een spatje water en wat oxide zorgt voor de rest.
 
en dan willen ze de apk voor autos naar 4-2-2-enz brengen,lijkt me niet echt verstandig met die kniepkeutels van nederlanders |(
 
en dan willen ze de apk voor autos naar 4-2-2-enz brengen,lijkt me niet echt verstandig met die kniepkeutels van nederlanders |(


Och dat maakt geen ruk uit, want de meeste ongelukken worden niet veroorzaakt door technische mankementen (En je wilt niet weten hoeveel auto's mankementen hebben) maar door onoplettenheid of dom onverantwoord rijgedrag.
En de APK is een moment opname, 1 dag na de apk kan je al onderdelen hebben, die net niet meer aan de minimum eisen voldoen. Het enige nuttige aan de apk is dat autobezitters 1 x per jaar of in de toekomst per 2 jaar gedwongen worden om hun auto te laten kontroleren. Heel veel oude brikkies, die met hangen en wurgen de apk hebben gehaald, zijn in mijn ogen echt niet veilig.
 
Je ziet idd wel eens motoren met brandende knippers achter, of die oplichten bij het remmen.
Ik heb een keer in het donker achter zo iemand aangereden en vond het
A: de eerste keer dat ik het zag schok ik me kapot, dacht dat hij ze alarmverlichting aandeed en problemen had. :N
B: Hoogst irri, want dit gebeurde dus elke keer als ie maar naar ze rem keek :N
 
Terug
Bovenaan Onderaan