knipperlicht knippert opeens snel ,why ?

6 jan 2012
47
0
goeidedag mensen,

ik ben gister wezen knutselle met me 2 linkerhanden uiteraard.
aan me honda cbr 1000rr sc59.

ik heb mijn achterlicht vervangen door een led achterlicht....
aangesloten....

het werkt wel...maaaaaaaaaarrrrrrrrrrrrrr

nu knipperd me knipper licht zowel links als rechts...2x zo snel

hoe kan dit gebeuren ?
en hoe zou ik dat kunnen oplossen ?

mvg jordy
 
Omdat de ledjes een andere weerstand hebben dan normale "bolletjes" veranderd de R/C tijd in het het relais.
Dit kan je oplossen door een extra weerstandje te plaatsen (en zo weer de orginele weerstand waarde te krijgen) of door een aangepast relais te gebruiken. :)

edit: Ik was iets te snel: Heb je alleen het achterlicht vervangen of ook de knipperlichten?
 
Laatst bewerkt:
Omdat de ledjes een andere weerstand hebben dan normale "bolletjes" veranderd de R/C tijd in het het relais.
Dit kan je oplossen door een extra weerstandje te plaatsen (en zo weer de orginele weerstand waarde te krijgen) of door een aangepast relais te gebruiken. :)

edit: Ik was iets te snel: Heb je alleen het achterlicht vervangen of ook de knipperlichten?

hoii,

nee ik heb alleen het achterlicht vervangen en die is led !
maar voor zijn de normale knipperlichten (die ook snel knipperen)
en het nieuwe led achterlicht , heeft geïntrigeerd knippericht systeem.
en beiden knipperd dubbel zo snel...wat nu ?

weerstandje plaatsen ? , zo ja waartussen ?

gr jordy
 
dit was op zich natuurlijk al wel op te lossen door even op het forum te zoeken he.... Is het zoveelste led-verlichting-snel-knipperen-topic :)...
 
Dat klinkt meer als een massa probleem.
De knipperlichten horen helemaal niet met het achterlicht van doen te hebben. Als het achterlicht losse schuifstekkertjes heeft zit volgens mij het massastekertje over de lichtpool.
Ik begrijp uit je post niet goed of je alleen het lampje vervangen hebt, of de complete unit.
 
Dat klinkt meer als een massa probleem.
De knipperlichten horen helemaal niet met het achterlicht van doen te hebben. Als het achterlicht losse schuifstekkertjes heeft zit volgens mij het massastekertje over de lichtpool.
Ik begrijp uit je post niet goed of je alleen het lampje vervangen hebt, of de complete unit.
het nieuwe achterlicht heeft led raw's geintegreerd
 
Dat klinkt meer als een massa probleem.
De knipperlichten horen helemaal niet met het achterlicht van doen te hebben. Als het achterlicht losse schuifstekkertjes heeft zit volgens mij het massastekertje over de lichtpool.
Ik begrijp uit je post niet goed of je alleen het lampje vervangen hebt, of de complete unit.

mijn nieuw gekochte achterlicht heeft led raw's geintegreerd ?
was een stekker in de stekker doen van de orgineele...(voor achterlicht)
en toen voor de geintegreerde de kabeltjes aangesloten op de knipperlichten achter.
 
n zou ik toch nog eens goed naar de massa kijken. Een kant en klaar vervangingsachterlicht zal toch wel een voorschakelweerstand hebben?
Een voorschakelweerstand wel maar dat helpt niet tegen te snel knipperen.
De voorschakelweerstand is een weerstand in serie om de stroom door de led te begrenzen.
Je moet een parallel weerstand hebben en die zal er niet in zitten.
 
Dat klinkt meer als een massa probleem.
De knipperlichten horen helemaal niet met het achterlicht van doen te hebben. Als het achterlicht losse schuifstekkertjes heeft zit volgens mij het massastekertje over de lichtpool.
Ik begrijp uit je post niet goed of je alleen het lampje vervangen hebt, of de complete unit.
Ja, ik denk ook dat daar minstens de helft van het probleem in zit. Achterlicht mag sowieso niet meepinken.

Verder, als de aarding weer goed is en pinkers zouden nog te snel blijven: als de pinkers eerst 21W per lampje waren heb je 2 kachel-(hete)-weerstanden nodig van elk (handelstype) 6,8 Ohm en die sluit je aan alsof ze zelf ook pinkers zijn dus PARALLEL, 1 als een linkspinker en de andere als een rechtspinker. Weerstanden moeten minstens 10Watt kunnen verdragen en ze worden tijdens het knipperen flink heet.

Waren die lampjes 10W neem dan weerstanden van 15 Ohm en minstens 5Watt sterk.
 
Laatst bewerkt:
dit is weer zo`n mooi MF-hoe-moet-het-niet voorbeeld .... TS heeft een probleem met de knipperfrequentie van z`n knipperlichten. Daar zijn twee oplossingen voor : weerstandje in serie met knipperlicht (dan heb je een beetje technische kennis nodig) of een ander knipperrelais (dan heb je geen technische kennis nodig).
Nog even en dan moet TS z`n hele kabelbboom gaan vervangen .....
 
Laatst bewerkt:
het achterlicht knippert niet mee...
maar de linker en rechter knipperlicht zijn geïntegreerd in het achterlicht..dus die knipperen wel sneller.

ik denk dat ik naar een motorzaak of electronica winkel ga..om die weerstandjes te halen of een andere relais.

en kijken of het dan opgelost is.

aan de andere kant staat dat snelle knipperen best wel stoer :P ,weet alleen niet of het ook gevaarlijk is.
 
Dit is weer zo`n mooi MF-hoe-moet-het-niet voorbeeld .... TS heeft een probleem met de knipperfrequentie van z`n knipperlichten. Daar zijn twee oplossingen voor : weerstandje in serie met knipperlicht (dan heb je een beetje technische kennis nodig) of een ander knipperrelais (dan heb je geen technische kennis nodig).
Nog even en dan moet TS z`n hele kabelbboom gaan vervangen .....
Dit is weer zo`n mooi MF-hoe-moet-het-niet voorbeeld ....
Er is een verschil tussen een voorschakelweerstand om de stroom te beperken naar de verbruiker en een shuntweerstand om het vermogen "op te trekken" in de schakeling.
Een weerstand in serie zetten, zoals jij zegt, gaat dus geen hol uit maken, ze blijven snel knipperen.
(ik ga er even vanuit dat een kant en klaar led licht al voorschakelweerstanden heet voor op 12v aan te sluiten)

Topicstarter,
niet luisteren naar varkensmannetje maar naar willem1940
 
Laatst bewerkt:
het achterlicht knippert niet mee...
maar de linker en rechter knipperlicht zijn geïntegreerd in het achterlicht..dus die knipperen wel sneller.

ik denk dat ik naar een motorzaak of electronica winkel ga..om die weerstandjes te halen of een andere relais.

en kijken of het dan opgelost is.

aan de andere kant staat dat snelle knipperen best wel stoer :P ,weet alleen niet of het ook gevaarlijk is.

Ik heb nog een relais voor je voor leds, € 7,50 incl. verzenden is ie voor jou, zelfde als op de link.
 
Terug
Bovenaan Onderaan