Koffers voor een BMW K1200s

MarkBrink

Rookie
13 mei 2019
9
0
Beste mede-motorrijders,

Mede-motorrijders mag ik sinds kort zeggen ik ben de trotse eigenaar geworden van een BMW K1200s en het fantastische rijbewijs dat erbij hoort.

Nu ben ik op zoek naar een kofferset alleen kom ik steeds op één mogelijkheid de koffers van BMW zelf 275€ per stuk en een ophang van 375€. Na een investering van een rijbewijs en motor wordt het budget wat minder.

Ik wil wel knappe koffers, maar ook voor een leuk prijsje. Voor alle motoren lijkt dat haalbaar... Alleen heb ik het idee dat de BMW K1200s niet meer geproduceerd wordt er ook geen koffers meer gemaakt worden of zit ik er naast? Kan iemand mij helpen in deze zoektocht? Wie heeft een goed alternatief?

Met vriendelijke groet,
Mark van den Brink
 
de motor is 15jaar oud, ik denk dat de meeste fabrikanten voor koffers zich richten op actuele modellen.

Overigens werken de originele koffers voor jouw motor zeer goed. Even de tweedehands markt in de gaten houden dus.
 
Er is een monokey-rek op de markt voor een K1200s, passen daar alle koffers op die een monokey sluiting hebben of moeten ze dan ook nog bij het model motor passen?
 
Tja, het hoort VOORAL bij BMW om originele (lees: hele dure) koffers op de motor te hebben.
Meeste BMW-rijders kijken niet op enkele 100-den euries.

En omdat we het niet gewend zijn omdat je zelden aftermarket-koffers op BMW ziet, is het een raar gezicht.
Op zich natuurlijk niets mis met deze koffers, ziet alleen beetje vreemd uit.
Zelf heb ik goede ervaring met Givi koffers.

@ monokey
Er zijn rekken te koop specifiek voor JOUW motor en zodanig bevestiging dat je de monokey er direct aan kan klikken.
 
Tja, het hoort VOORAL bij BMW om originele (lees: hele dure) koffers op de motor te hebben.
Meeste BMW-rijders kijken niet op enkele 100-den euries.

En omdat we het niet gewend zijn omdat je zelden aftermarket-koffers op BMW ziet, is het een raar gezicht.
Op zich natuurlijk niets mis met deze koffers, ziet alleen beetje vreemd uit.
Zelf heb ik goede ervaring met Givi koffers.

@ monokey
Er zijn rekken te koop specifiek voor JOUW motor en zodanig bevestiging dat je de monokey er direct aan kan klikken.

Ik denk niet dat het "vooral bij BMW" hoort, maar BMW is de enige fabrikant die al héél lang voor veel van zijn modellen koffersets levert, die heel makkelijk te monteren zijn, en doorgaans niet al te opzichtige rekken hebben. Tel daarbij op, dat sinds de jaren 90 (of eerder?) je ze ook gelijksluitend met je motor kon krijgen, en je heft een heleboel nadelen van aftermarket koffers op.

De truc is vooral, om een BMW mèt kofferset te kopen, als je graag koffers op je tweedehands BMW wilt. Dan is de kans ook groot dat je ze met de sleutel van de motor kan openmaken, als bonus. En anders inderdaad op marktplaats of Ebay (Duitsland!) kijken voor een tweedehands set.
 
De grap is dar BMW koffers aan de achterkant zo gevormd zijn dat ze in de motor vallen. Knippelichten, voetsteunen zijn meegenomen in het ontwerp. Ze sluiten dus netjes aan. Dit in tegenstelling tot universele koffers die als een ei tegen de zijkant van de motor hangen en de motor ze breed maken als de Zuiderdam.
De sloten kan je ook achteraf nog gelijk maken aan je contactsleutel.
De prijs is inderdaad een dingetje.
 
Terug
Bovenaan Onderaan