Koplamp afplakken voor Engeland?

Robbem

Rookie
24 jun 2005
11
0
Rijswijk
Wie is er wel eens naar Engeland geweest op de motor en kan mij vertellen hoe ik het beste mijn koplamp kan afplakken, in verband met verblinden van tegenliggers?

Bij de ANWB hebben ze er nl. alleen stickers voor auto's.

Gr. Marcel
 
Die sticker die ik gezien had (was trouwens bij Halfords) was speciaal voor van die nieuwe lampen met van die afzonderlijke ronde 'lichtkokers'.

De vorm van die stickers was rond en ik heb geen idee, op welke positie ik die dan zou moeten plakken.

Heb trouwens nog de dealer gebeld en die wist ook niets.
 
als je een beetje fatsoen in je donder hebt plak je hem af :Y
je wilt zelf toch ook niet in je smoel geschenen worden door een buitenlander?
gewoon een driehoekje plakken van ondoorzichtig tape op ongeveer 3 uur van je glas als je voor je motor staat.
bij klassieke koplampen zie je ook dat op dat vlak een apart vlakje in het glas gemaakt is
ik heb het vlakje omtrokken *O*
full
 
Bedankt voor je reactie, maar dan plak je toch dat gedeelte af dat naar links schijnt? Ik moet toch juist in het rechtergedeelte iets afplakken, recht schijnt mijn koplamp omhoog richting de borden?
 
dat lijkt inderdaad gek maar het komt door de reflector die erachter zit.
het licht kruist als het door het glas komt.
als je in de uk bent moet je maar eens naar hun koplampen kijken, op de boot zie je waarschijnlijk al britten die hun koplampen gespiegeld hebben afgeplakt.
zij hebben dat vlakje aan de andere kant zitten.
 
Volgens mij krijg je een bon als je met stickers op je koplamp gaat rijden.
Elke vakantieganger die naar engeland gaat zou dan zijn koplamp moeten afplakken als ze daar op letten. Ik heb daar nooit iets over gehoord. Andersom zou iedere brit zijn koplampen hier moeten afplakken, nooit gezien.
Iedem met vrachtauto's.


Gr.
Henk
 
Dat zou betekenen dat er op elke type goedgekeurde auto of motor linkse of rechtse koplampen gemonteerd worden vanaf de fabriek.
Afhankelijk voor welk land ze bestemd zijn.
Is dat wel zo vraag ik mij nu af. :?
 
Volgens mij krijg je een bon als je met stickers op je koplamp gaat rijden.
Elke vakantieganger die naar engeland gaat zou dan zijn koplamp moeten afplakken als ze daar op letten. Ik heb daar nooit iets over gehoord. Andersom zou iedere brit zijn koplampen hier moeten afplakken, nooit gezien.
Iedem met vrachtauto's.


Gr.
Henk
Ik ben pas nog met de auto naar UK geweest en had ook netjes mijn koplampen afgeplakt, zoals halflive aan geeft.
Helaas zijn er maar weinig automobilisten die de moeite nemen om het te doen.
Alle auto's en motoren die normaal rechts rijden, hebben hun koplampen zo afgesteld dat ze wat meer naar rechts in de berm schijnen.
Als je dus je koplampen gedeeltelijk afplakt, is dat deel dus gedimd.
Als Engelsen naar Europa komen is het net precies anders om:
Zij plakken dus hun lampen aan de linker kant af.

Je kunt er ook voor kiezen om alleen overdag te rijden, dan is de verblinding ook minder. Of gewoon afplakken.

Gebruik niet te goede tape want anders krijg je het lijm niet meer van je koplampen en dan ben je nog verder van huis :(

Het is trouwens zwaar k*t dat links rijden, zeker als je rechtsaf moet op een 2 baans weg. Het komt allemaal wat onnatuurlijk over...
 
Dat zou betekenen dat er op elke type goedgekeurde auto of motor linkse of rechtse koplampen gemonteerd worden vanaf de fabriek.
Afhankelijk voor welk land ze bestemd zijn.
Is dat wel zo vraag ik mij nu af. :?

ik kan je het nog veel gekker vertellen:
ik heb wel eens gehoord dat er autofabrikanten zijn die voor sommige landen het stuur aan de andere kant van het dashbord monteren.
belachelijk :+
 
Je kan op de boot ook stickersetjes kopen voor je koplamp (van je motor...)
Alleen schandalig duur, en JA je krijgt een bekeuring als ze je ervoor aanhouden.
( tenminste dat vertelde die oostenrijker op de camping geheel overstuur tegen mij)

En tuurlijk ga jij gewoon netjes je lampen afplakken *O*

toch............

Juus Jan Willem
 
Het is trouwens zwaar k*t dat links rijden, zeker als je rechtsaf moet op een 2 baans weg. Het komt allemaal wat onnatuurlijk over...

Met de auto wel (als het stuur gewoon links zit), maar met de motor niet. Ben net terug van twee weken rijden in Engeland en ik had toen ik van de boot in Calais kwam meer aanpassingsproblemen dan toen ik in Harwich aankwam.

Ik heb veel links gereden in Australie in New Zealand met huurautos. Dan went het ook snel omdat het stuur aan de goede kant zit. Het is dan vooral even wennen dat de auto aan de andere kant van je zit.

Met de motor hoegenaamd geen aanpassingsproblemen.

En om op de vraag terug te komen. Nee, ik heb mijn koplamp niet afgeplakt.

Mike
 
Terug
Bovenaan Onderaan