bockywocky
Rookie
Hallo allemaal,
Ik ben hier nieuw en sinds kort een trotse eigenaar van een CB550.
Afgelopen zondag maar eens een ritje Posbank in Arnhem gedaan.
Onderweg kreeg ik echter links een natte schoen van de olie... en ja hoor.. zo op het eerste gezicht, een lekke koppakking. Ik heb er dus nog nauwelijks mee kunnen rijden of hij ligt nu al uit elkaar in de schuur
Nu heb ik vroeger veel gesleuteld aan de 4-takt 50cc-tjes, maar dit is effe wat anders en daarom zit ik nog met een paar vraagjes. Hopelijk helpen jullie mij op weg...
Ik heb de deksel verwijderd en vervolgens de nokkenas + ketting eraf gekregen, koste wel wat moeite, dus misschien deed ik het wel verkeerd... ?
Het probleem is echter dat ik de kop er niet af krijg.
Ik heb alle M8 moeren bovenop verwijderd en ook de 2x M6 boutjes aan de voor en achterzijde waarmee de kop nog vast zit op de cilinder. Ook het boutje waarmee de nokkenas kettingspanner vast zit. Krijg deze spanner er overigens ook niet uit.
Moet er nog meer los, of mis ik nog iets? Zie foto
- Hebben jullie een tip.. hoe de nokkenas ketting te vervangen?
- Hebben jullie een tip.. hoe de kettingspanner te verwijderen?
- Hoeveel rubber dopjes horen er bovenop die gaten te liggen?
Ik hoor graag jullie reacties.
Groet,
Arien
Ik ben hier nieuw en sinds kort een trotse eigenaar van een CB550.
Afgelopen zondag maar eens een ritje Posbank in Arnhem gedaan.
Onderweg kreeg ik echter links een natte schoen van de olie... en ja hoor.. zo op het eerste gezicht, een lekke koppakking. Ik heb er dus nog nauwelijks mee kunnen rijden of hij ligt nu al uit elkaar in de schuur
Nu heb ik vroeger veel gesleuteld aan de 4-takt 50cc-tjes, maar dit is effe wat anders en daarom zit ik nog met een paar vraagjes. Hopelijk helpen jullie mij op weg...
Ik heb de deksel verwijderd en vervolgens de nokkenas + ketting eraf gekregen, koste wel wat moeite, dus misschien deed ik het wel verkeerd... ?
Het probleem is echter dat ik de kop er niet af krijg.
Ik heb alle M8 moeren bovenop verwijderd en ook de 2x M6 boutjes aan de voor en achterzijde waarmee de kop nog vast zit op de cilinder. Ook het boutje waarmee de nokkenas kettingspanner vast zit. Krijg deze spanner er overigens ook niet uit.
Moet er nog meer los, of mis ik nog iets? Zie foto
- Hebben jullie een tip.. hoe de nokkenas ketting te vervangen?
- Hebben jullie een tip.. hoe de kettingspanner te verwijderen?
- Hoeveel rubber dopjes horen er bovenop die gaten te liggen?
Ik hoor graag jullie reacties.
Groet,
Arien