A
Anoniempje313
Guest
Er gaat 1,4 liter 10W30 in.4 liter castrol TTS 10t50 kost bij motoport al 80 eu, dan nog filter en uren overheen zit je zo op 160-200 eu.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Er gaat 1,4 liter 10W30 in.4 liter castrol TTS 10t50 kost bij motoport al 80 eu, dan nog filter en uren overheen zit je zo op 160-200 eu.
Nee honda dealers en officiele servicepunten van honda.
Via de website van honda motoren gevonden.
Vertel jij eens in hoeveel van de gevallen er bij de 1000 km de kopbouten nagetrokken moeten worden of kleppen gesteld moeten worden volgens de fabrieksopgave bij een nieuwe motor. 1 op de hoeveel?
Ik heb dus diverse dealers en servicepunten gebeld.
Daar kwam ik dus aan een groot verschil in bedragen.
Wil dus graag weten wat dus beetje normaal is. De goedkoopste van 40 is dus niet te vertrouwen.
Het kan staan in een werkplaats handboek of service manual.Nee de duurste ook niet.
Daarom vraag ik wat beetje normaal is voor deze scooter.
In het boekje kan ik niks vinden over kopbouten e.d. natrekken en klepspeling checken na 1000 km.
Er zijn zelfs motorfietsen waar de klepspeling gemeten moet worden tijdens de eerste beurt.
Zelf adviseer ik dat ook, en om daarna de reguliere klepstel interval op na te gaan houden.
Zonder de scooter te kennen kan ik je zeggen dat die dan stuk gaat als je dat doet.4 liter castrol TTS 10t50 kost bij motoport al 80 eu, dan nog filter en uren overheen zit je zo op 160-200 eu.
Het kan staan in een werkplaats handboek of service manual.
Maar niet altijd.
Honda geeft richtlijnen en voorschriften wat er wel en niet gedaan moet worden bij de eerste of 1000 km beurt.
Wat je kunt doen, is naast de prijsopvraag ook vragen wat ze van plan zijn te gaan doen. Dan krijg je een veel beter beeld van kosten en hoe een zaak er mee omgaat.
Ben bijna toe aan de 1000 km beurt en ben benieuwd naar wat de normale kosten hiervoor zijn.
Ik lees namelijk dat de een bijna 280 euro betaald en de ander maar 40 euro.
Wat hebben jullie betaald voor jullie motorscooter (alle merken) voor de eerste 1000 km beurt?
En WAAR was dat?
Is uitsluitend in jouw belang, niet van de eigenaar van de fiets.
Als het echt mis is dan merk je het wel binnen de garantietermijn.
Mijn belang???
Je wilt toch niet dat je motor stuk gaat zowel in als buiten je garantie termijn??
Onderhoud kost geld, overbodig onderhoud is zinloos.
Loopt ie in de soep vanwege de klepspeling terwijl die pas veel later gecontroleerd diende te worden dan is het gewoon garantie.
Nee, ik wil niet dat ie stuk gaat, maar ik wil zeker geen extra kosten hebben om iets preventief te checken waar nog garantie op zit.
Onderhoud kost geld, overbodig onderhoud is zinloos.
Loopt ie in de soep vanwege de klepspeling terwijl die pas veel later gecontroleerd diende te worden dan is het gewoon garantie.
Nee, ik wil niet dat ie stuk gaat, maar ik wil zeker geen extra kosten hebben om iets preventief te checken waar nog garantie op zit.
Jouw visie is wel erg kort door de bocht, ik heb liever niet dat er iets stuk gaat wel of geen garantie.
Dus overbodig is het niet, maar in jouw denkwijze natuurlijk wel
En hoeveel % moest daadwerkelijk gesteld worden?
Bij 1'5 liter gaat hij ook stuk hoor...Zonder de scooter te kennen kan ik je zeggen dat die dan stuk gaat als je dat doet.
4 LITER
Als je je zo druk maakt over wat wel/niet gedaan wordt en wat het kost, waarom doe je het dan niet zelf?