KTM 1050/1090/1190/1290 Adventure Topic, Op eenzame hoogte.

Bekijk bijlage 1337395Bekijk bijlage 1337395hallo allen het is gelukt. Sinds gisteren heb ik mijzelf getrakteerd op een ktm. 1190 R uit 2014 met 28126 kilometer. De motor heeft alle terugroep acties genoten en ziet er netjes uit. Nieuwe kettingset en Boss sport demper. Echter een versleten contitrailtrack 2 achterband waarschijnlijk nog de eerste set rubber dus hier moet even een nieuw rubertje om.

Mooie bike, veel plezier:]
Is dat oranje schildje onder de koplamp origineel?
Bij mij zijn deze grijs.
 
Volgens mij heb ik ook eens bij deze motor gekeken 2 jaar geleden, die stond toen ergens richting Breukelen bij een particulier (eerste eigenaar).
Heeft ie ook de optionele bochten abs?
 
Volgens mij heb ik ook eens bij deze motor gekeken 2 jaar geleden, die stond toen ergens richting Breukelen bij een particulier (eerste eigenaar).
Heeft ie ook de optionele bochten abs?
T


Zie je dat aan de buitenkant zitten hahahaha dit ding zit vol met electronica ik heb hem uit Amersfoort gehaald hij zou ingeruild zijn bij een BMW dealer de monteur die hem in onderhoud had heeft hem gekocht... Maar ik heb de motor in de bus gezet en naar groningen gereden toen was het al avond en zit voor nu 14 dagen aanboord voor mijn werk.
 
Klopt! enige wat ik nog mis is goede momentsleutel(s).

Iemand tips waar ik die kan bestellen? Zie een behoorlijk groot bereik staan qua aantal Nm's in de handleiding. Ben bang dat je met een enkele sleutel niet klaar bent.
Ik heb het setje hieronder van Stahlkaiser, met deze twee heb je vrijwel het volledige bereik van 2 tot 210 Nm. Volgens mij gekocht bij Mtools.nl
Voor 70 euro heb je ze allebei, en de kwaliteit is alleszins redelijk.
1E966F8C-8B39-4A37-9B8D-DBB7586AAE18.jpeg
Mtools.nl
 
Het schoot niet zo op met de km’s dus besloot ik van de week maar eens ww ermee te rijden :]

Geen verkeerde keus want zowel donderdag als vrijdag was het 1 groot verkeersinfarct rondom Rotterdam.

En wat reed het goed zeg, starten was kwestie van tikken en lopen.
De paniek eerder was dus ongegrond :$

Alleen, waar laten jullie je spulletjes zoals een slot bijvoorbeeld?
Onder de buddy ligt overdwars een kunstof geval wat enorm veel ruimte inneemt, wat is dat voor iets?
Misschien maar eens kijken of ik dat meer naar de zijkant kan verplaatsen.

Die canister heb ik gelijk verwijdert. Op YouTube zijn er diverse filmpjes hoe je dat moet doen. Zelf in het instructie boekje is hij weggelaten en is dat de plek voor je tools.
 
T


Zie je dat aan de buitenkant zitten hahahaha dit ding zit vol met electronica ik heb hem uit Amersfoort gehaald hij zou ingeruild zijn bij een BMW dealer de monteur die hem in onderhoud had heeft hem gekocht... Maar ik heb de motor in de bus gezet en naar groningen gereden toen was het al avond en zit voor nu 14 dagen aanboord voor mijn werk.

Haha klopt! Hij ging hm inruilen op een 1200GS!

Als het goed is zit er ergens een rekening bij waarop staat dat dat (softwarematig) is toegevoegd.
 
Oh heb ik dat weer....

De monteur die hem overgenomen heeft en vervolgens aan mij verkocht heeft vertelde mij dat ie er niets bij gekregen had.
 
Oh heb ik dat weer.... Een kat in de zak of zal het mee vallen... Eigenlijk is de fiets toe aan een nieuw achterbandje iemand ervaring met de bridgestone a41??
 
Oh heb ik dat weer.... Een kat in de zak of zal het mee vallen... Eigenlijk is de fiets toe aan een nieuw achterbandje iemand ervaring met de bridgestone a41??

Zelf geen ervaring mee maar wordt in de testen als zeer goed omschreven! Net zoals de Pirelli Scorpion Trail 2, deze zit tegenwoordig standaard onder de KTM's vanaf fabriek. Bevalt mij zeer goed, slijt wel harder dan verwacht. Heb nu 16.000 km erop zitten. Bij 12.000 de voorband vervangen en bij 16.000 de achterband. Had gehoopt wat langer te doen met de achterband. Zal wel het euvel zijn van 160 PK hahaha.
 
Kijk een bij https://www.hbm-machines.com

De ideale snoepwinkel met zeer goede prijs kwaliteit verhouding. Het huismerk is top!

Bedankt!
De prijzen zijn zeker goed te doen. Ze hebben nu ook een actie voor €40 een setje momentsleutels ipv €70 wat de normale prijs is. Ik ga daar op korte termijn eens goed shoppen. Gereedschap wat ik nu heb is van slechte kwaliteit dus dat kan allemaal in de kliko.
 
Laatst bewerkt:
Zelf geen ervaring mee maar wordt in de testen als zeer goed omschreven! Net zoals de Pirelli Scorpion Trail 2, deze zit tegenwoordig standaard onder de KTM's vanaf fabriek. Bevalt mij zeer goed, slijt wel harder dan verwacht. Heb nu 16.000 km erop zitten. Bij 12.000 de voorband vervangen en bij 16.000 de achterband. Had gehoopt wat langer te doen met de achterband. Zal wel het euvel zijn van 160 PK hahaha.

Ahum.
Bij mij was de achterband al weg bij 9.500km en de voorband 12.000km.
 
Nou, ze zijn net gepresenteerd op de Eicma, de 790 adventure r-versie en een gewone, meer straatgerichte versie, met minder veerweg, lagere zithoogte, hoger en breder ruitje en meer bagageopties. Hoewel ik de R mooier vind zou de straatversie (ooit) wel eens iets voor mij kunnen zijn als vervanger voor de 1090. Hoewel ik ze nog steeds best zwaar vind met 189 kg droog gewicht (tegenover de 169 kg droog van de Duke 790). Dat scheelt slechts 16 kg met de 1090.
KTM-790-Adventure.jpg
 
Ahum.
Bij mij was de achterband al weg bij 9.500km en de voorband 12.000km.
Ik vond 10.000 voor en achter al erg veel met mijn 1090. Nog nooit zo lang met banden gedaan. De Metzeler Tourance Next die daar standaard op zitten vond ik zó goed dat ik er weer een setje van op heb laten zetten. Ruig off-roadwerk met mul zand is niet heel aanbevelenswaardig met deze banden, maar een zand- of gravelpad of een grasweide zijn prima te doen.
Op de straat zijn ze werkelijk superstrak, met een grip van heb-ik-jou-daar. Heb er eens noodgedwongen (mijn Daytona 675R was stuk) een trackday mee gedaan, en ik kon met mijn Adventure (in de snelste groep) de superbikes (o.a. BMWs1000rr) best aardig bijhouden. Gewoon met all-roadbandjes!
 
Nou, ze zijn net gepresenteerd op de Eicma, de 790 adventure r-versie en een gewone, meer straatgerichte versie, met minder veerweg, lagere zithoogte, hoger en breder ruitje en meer bagageopties. Hoewel ik de R mooier vind zou de straatversie (ooit) wel eens iets voor mij kunnen zijn als vervanger voor de 1090. Hoewel ik ze nog steeds best zwaar vind met 189 kg droog gewicht (tegenover de 169 kg droog van de Duke 790). Dat scheelt slechts 16 kg met de 1090.
Bekijk bijlage 1337593

Vind ze allebei niks. Mijn maat heeft net een nieuwe 1090R besteld met de wielen van een 1290S erin. Dat is echt super mooi aan het worden. Zijn hem nu aan het opbouwen bij de dealer.

Dat is een mooie vervanger voor de smt.
 
Klopt! enige wat ik nog mis is goede momentsleutel(s).

Iemand tips waar ik die kan bestellen? Zie een behoorlijk groot bereik staan qua aantal Nm's in de handleiding. Ben bang dat je met een enkele sleutel niet klaar bent.

Ik heb goede ervaring bij Datona , ook Powerplustools beide veel gericht op motoren
 
Vind ze allebei niks. Mijn maat heeft net een nieuwe 1090R besteld met de wielen van een 1290S erin. Dat is echt super mooi aan het worden. Zijn hem nu aan het opbouwen bij de dealer.

Dat is een mooie vervanger voor de smt.

Jammer dat de hubs niet gewoon worden omgespaakt.
 
Ik vond 10.000 voor en achter al erg veel met mijn 1090. Nog nooit zo lang met banden gedaan. De Metzeler Tourance Next die daar standaard op zitten vond ik zó goed dat ik er weer een setje van op heb laten zetten. Ruig off-roadwerk met mul zand is niet heel aanbevelenswaardig met deze banden, maar een zand- of gravelpad of een grasweide zijn prima te doen.
Op de straat zijn ze werkelijk superstrak, met een grip van heb-ik-jou-daar. Heb er eens noodgedwongen (mijn Daytona 675R was stuk) een trackday mee gedaan, en ik kon met mijn Adventure (in de snelste groep) de superbikes (o.a. BMWs1000rr) best aardig bijhouden. Gewoon met all-roadbandjes!

Thnx voor de vergelijking!
Zoals ik nu zie verbruik ik per jaar 2 sets banden.
Als mijn volgende woning een garage heeft ga ik zeker investeren in goed gereedschap, sleutelcursus en veel onderhoud zelf doen.
25.000 km per jaar haal ik zeker wel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan