KTM 1050/1090/1190/1290 Adventure Topic, Op eenzame hoogte.

Als je aan een hogere snelheid mét koffer(s) in het decor belandt, heeft KTM alleszins geldig zijn paraplu open getrokken...

Tot iets boven de 200 km/u blijft het voor mij allemaal nog best behapbaar, maar als je de 250 km/u bereikt, krijg ik toch last van tunnelvisie (én het besef dat je nu bij de minste pech gewoon in tomatenpasta transformeert)...:+
 
Niet dat ik weet, maar ik kan me wel indenken dat er zo'n max geld.

Bij de KTM zijkoffers staat het er volgens mij wel in (top koffer is van Track)
Nou ja als je googled op koffers en slingeren vind je genoeg, heb ook ergens gelezen van een KTM die bij 160 niet meer te besturen was
 
Nou ja als je googled op koffers en slingeren vind je genoeg, heb ook ergens gelezen van een KTM die bij 160 niet meer te besturen was

Das wel een interessant artikel om te lezen, zeker rekening houdend met het feit dat een topkoffer een waarschijnlijk groter nadelig effect heeft dan de zijkoffers.

De 160 is inderdaad wel een punt waarop het pendelen begint, maar niet erg genoeg om niet harder te kunnen. Wel merkte ik dat des te krampachtiger je het stuur beet hebt, des te erger het pendelen wordt.

De vernieuwde koffer bevestiging gaat op m'n zijkoffers niet werken, omdat ik de KTM alu kisten heb (gemaakt door Givi)
 
Zeggen ze met koffers niet advies max 160?
Yep staat in de koffer, maar met drie koffers rij ik ook niet graag boven de 180, voelt niet lekker. Maar och, hoe vaak rij je dat? Als ik lange stukken moet rijden hou ik het beter vol op een snelheid van rond de 150, zeker met een paar man. Knallen doe ik liever in bochten, da’s leuker dan beetje rechtuit sturen.
 
Ik zal mijn nieuwe aanwinst hier ook even laten zien.
Twee weekjes geleden opgehaald bij Arie Molenaar in IJsselstein: een nagelnieuwe 1290 SAR!
Ben er apetrots op...
Eerst ff gauw 1000km gereden voor z'n 1e beurt en afgelopen weekend nog 2000km erbij via het Zwarte Woud.

Heerlijke fiets die het tussen de nodige racers in het Zwarte Woud perfect heeft gedaan (heb de laatste 13 jaar Yamaha YZF R1 gereden).
Kan dan ook niet wachten om deze beauty mee te nemen op het onverharde!

Groeten, Arnaud

20200920_162256.jpg
 
Ik zal mijn nieuwe aanwinst hier ook even laten zien.
Twee weekjes geleden opgehaald bij Arie Molenaar in IJsselstein: een nagelnieuwe 1290 SAR!
Ben er apetrots op...
Eerst ff gauw 1000km gereden voor z'n 1e beurt en afgelopen weekend nog 2000km erbij via het Zwarte Woud.

Heerlijke fiets die het tussen de nodige racers in het Zwarte Woud perfect heeft gedaan (heb de laatste 13 jaar Yamaha YZF R1 gereden).
Kan dan ook niet wachten om deze beauty mee te nemen op het onverharde!

Groeten, Arnaud

Bekijk bijlage 1546235

Nou moe!
Dan was jij mij precies 1 dag voor...
Ik heb lang zitten wikken en wegen, uiteindelijk besloten het te doen en het showroom model te nemen.. jammer joh, verkocht!
Gelukkig hadden ze er in Oostenrijk nog een paar staan en duurde het wachten al met al een weekje langer ;)
Veel veilige km’s!
 
Zo afgelopen zondag, maandag en dinsdag (a 1500km) even door de Ardennen en Luxemburg doorgebracht, niks op te merken en heb het zonder problemen overleefd, geen storingen en of problemen wel moest ik een flinke poets beurt uitvoeren na het berijden van sommige bosritten.

Ps dacht altijd dat ik 50/50 banden nodig had maar een 1290 SD ging net zo makkerlijk door het bos heen als de 1290SAS :-)
 

Bijlagen

  • IMG_1126.JPG
    IMG_1126.JPG
    1,8 MB · Weergaven: 24
  • IMG_1125 (2).JPG
    IMG_1125 (2).JPG
    2,4 MB · Weergaven: 25
  • IMG_1114.JPG
    IMG_1114.JPG
    2,4 MB · Weergaven: 23
Zo ja, chapeau !
Ik zit al aardig te slikken op mijn nieuwe 790 ADVENTURE R op het onverharde, in vergelijking met mijn vorige 690 ENDURO R.
Ik wil er niet aan denken om dit met een 1290 te gaan doen...
Verstand op nul en gas geven, moet wel toegeven dat op onverharde wegen de 1190 Adventure R beter te handelen was (was ook een oudere motor en had al wat offroad routes overleefd) maar de 1290SAS is voor mij nog iets te nieuw om hem nu al af te raggen, toch een mindset ben ik vang voor, maar zolang je tractie op je achterband houdt kom je heel ver ;-)
 
Aan je andere motorfietsen te zien (KTM EXC 450), ben jij wel een meer ervaren offoader... ik ben er, na vele jaren asfaltrijden, te laat mee begonnen en ik kan "mijn knop" niet echt helemaal afzetten op het onverharde... en dan telt elke extra-kilogram dubbel, ervaar ik.
Van je motor en van je corpus...:+
 
Hoi! Nieuw hier, ben al dagen aan het lezen, wordt met de dag wijzer :-) Onlangs een 1090 gekocht! Dikke pret met deze motor, hiervoor Monsters van Ducati gereden... Ik zoek tips of ervaringen wat betreft crashbar bags/valbeugel tassen. Op de 1090 zit een Heed crashbar. Standaard tassen worden aan de valbeugels gehangen, ik zoek iets wat er tussen past... Alvast bedankt!
 

Bijlagen

  • BD7468F8-ACA4-403B-B656-37E0B22C7B3C.jpeg
    BD7468F8-ACA4-403B-B656-37E0B22C7B3C.jpeg
    1,5 MB · Weergaven: 21
Hoi! Nieuw hier, ben al dagen aan het lezen, wordt met de dag wijzer :-) Onlangs een 1090 gekocht! Dikke pret met deze motor, hiervoor Monsters van Ducati gereden... Ik zoek tips of ervaringen wat betreft crashbar bags/valbeugel tassen. Op de 1090 zit een Heed crashbar. Standaard tassen worden aan de valbeugels gehangen, ik zoek iets wat er tussen past... Alvast bedankt!

Dikke fiets man, veel plezier ermee!
 
Terug
Bovenaan Onderaan