Arjan1290SAS
Rookie
- 18 aug 2019
- 12
- 2
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Op mijn 1090 van 2019 is hij de eerste keer kapot gegaan op 8k, de tweede keer op 10k. Steeds onder garantie vervangen. Nu staat er 17k op de teller en voorlopig geen problemen.Even een vraagje aan alle 1050/1090/1290 bezitters:
Een van de zwakkere punten van het LC8 blok was altijd de slave cilinder van de koppeling. Op de 950/990 en 1190’s vervingen velen de KTM slave voor een Oberon. Bij de recentere modellen hoor ik niets meer over slave cilinder die kapot gaan. En ik zie dat vanaf een late serie 1190 de slave cilinder een ander onderdeel nummer heeft in de KTM catalogus. Ik vermoed dat dit een verbeterde versie is die de eerdere problemen oplost.
Hebben jullie weleens een kapotte slave cilinder gehad?
Zijn er MF’ers die meer dan 50.000 km op hun 1050/1090/1290 hebben staan?
Waar heb je de foto's gevonden ?
Hoef je dan niet rouwig om te zijn... mijn 1250 GS heeft het en ik hou mijn hart vast voor (toekomstige) problemen op hogere kilometerstanden...Maar nog steeds het oude blok geen nokkenas verstelling directe injectie.... of is er nu wel iets aan gesleuteld behalve de euro norm halen..
Waarom nokkenas verstelling ? Er is meer dan genoeg koppel overal. Wordt een motor alleen maar zwaar van.Maar nog steeds het oude blok geen nokkenas verstelling directe injectie.... of is er nu wel iets aan gesleuteld behalve de euro norm halen..
Waarom weet je waar dat voor dient. soepelere loop van de motor.Waarom nokkenas verstelling ? Er is meer dan genoeg koppel overal. Wordt een motor alleen maar zwaar van.
FBWaar heb je de foto's gevonden ?
Hoef je dan niet rouwig om te zijn... mijn 1250 GS heeft het en ik hou mijn hart vast voor (toekomstig) problemen op hogere kilometerstanden...
een minder ontwerp is niet altijd het beste voorbeeld.Alsof een Ducati 1260 met dvt soepeler loopt dan een SAS. Niet dus. Een SAS loopt smeuïger. Met met meer pit dan een BMW.
Weinig mis met het huidige scherm toch?Met een verbeterde tft scherm zo te zien
Weinig mis met het huidige scherm toch?
Weet je wat wel irritant is? En waar ze blijkbaar niks aan gedaan hebben? Het diagonale streepje door de 0 van de snelheidsmeter. Daar flipt mijn autisme compleet op
Het is niet wat jij wil horeneen minder ontwerp is niet altijd het beste voorbeeld.
Waarom weet je waar dat voor dient. soepelere loop van de motor.
De motor wereld zo ver achter bij de auto wereld kwa motor techniek.. het al jaren steeds zelfde meer cylinder inhoud grotere kleppen
Vooralsnog kan men zoals je ziet de kat dicht bij de uitlaat wat al heel lang bij de auto;s gedaan worden het zo redden.Ooit is Honda daarmee begonnen (v-tec), en is behalve in de auto's ook toegepast in de motoren.
Daarna is het wel doorgepakt in de auto industrie, maar in de motoren (vrijwel) niet.
in elke inlaatpoort een injector heb ik ook nog niet gezien bij een motor. ?? Je bent niet goed op de hoogte begrijp ik. Soms wel 2 injectoren met variabele kelk lengte bij sommige motoren (s1000rr)Vooralsnog kan men zoals je ziet de kat dicht bij de uitlaat wat al heel lang bij de auto;s gedaan worden het zo redden.
Vergroten van de cylinder inhoud zie je ook al bij motorblokken een goedkope methode voor het behalen van euro5
De variabele nokkenas constructie is duur . in elke inlaatpoort een injector heb ik ook nog niet gezien bij een motor.
Ik ben heel goed op de hoogte gebruik soms een ladder om die hoogte te bereiken..in elke inlaatpoort een injector heb ik ook nog niet gezien bij een motor. ?? Je bent niet goed op de hoogte begrijp ik. Soms wel 2 injectoren met variabele kelk lengte bij sommige motoren (s1000rr)