KTM 1050/1090/1190/1290 Adventure Topic, Op eenzame hoogte.

Eensch met de opmerking over de hogere bandenspanning .
Ik had net dezelfde maat van PIRELLI SCORPION TRAIL 2 op de 1290 SAS als op mijn diverse GS-en en met dezelfde bandenspanning.
Het zware sturen van de KTM viel me onmiddellijk op en ligt volgens mij eerder aan de andere geometrie, dan aan de stuurdemper.
Mijn huidige KTM 790 Adventure R, ook met standaard stuurdemper, stuurt immers zeer licht, eveneens met deze banden en zelfs een 21 ´´ voorwiel.
Ik rij ook met Pirelli Scorpion Trail 2 met voor 2.4 en achter 2.9. Stuurt ook zwaar vond ik direct maar heb verder niet veel vergelijkingsmateriaal gezien dit mijn eerste fiets is. Maar je went eraan en nu valt het niet meer op.
 
Bedankt voor de tips allemaal mannen, zojuist even de stuurdemper verwijderd en de pre-load op rijder en bagage gezet en dan word het insturen een heel pak beter, maar de fiets word er wel zenuwachtig van en zonder stuurdemper rijden vind in ongewenst, er komt een set Road 5 onder en dan kijk ik weer verder (heb nu van meerdere kanten gehoord dat de Trail II niet zo neutraal stuurt), ben erg tevreden met de fiets en zoals ik al zei na 2 uur sturen viel het me een heel stuk minder op dus het kan ook gewoon gewenning zijn....
 
Bedankt voor de tips allemaal mannen, zojuist even de stuurdemper verwijderd en de pre-load op rijder en bagage gezet en dan word het insturen een heel pak beter, maar de fiets word er wel zenuwachtig van en zonder stuurdemper rijden vind in ongewenst, er komt een set Road 5 onder en dan kijk ik weer verder (heb nu van meerdere kanten gehoord dat de Trail II niet zo neutraal stuurt), ben erg tevreden met de fiets en zoals ik al zei na 2 uur sturen viel het me een heel stuk minder op dus het kan ook gewoon gewenning zijn....
Heel simpel dan he: stuurdemper terug zetten en gaaaan.
 
stuurdemper doet vaak juist te weinig, maarja het is geen GS qua sturen, je moet een beetje input geven. Zelf vond ik dat juist fijn, waarschijnlijk omdat ik oude kawa's gewend ben. Is ook weer niet zo dat het niet de bocht om wil...
 
Gebruikt iemand hier de KTM led knipperlichten upgrade voor de 1050/1090 Adventure? Ik zit deze set te overwegen voor mijn moto guzzi maar wil graag weten wat de boutmaat en lengte is van deze knipperlichten, m10 kan ik namelijk niet monteren, m6/m8 wel, en de bouten moeten minimaal 2cm lang zijn. En zijn jullie positief over de zichtbaarheid/kwaliteit van deze leds?

edit: oh en is de behuizing van kunststof of metaal?
 
Laatst bewerkt:
Gebruikt iemand hier de KTM led knipperlichten upgrade voor de 1050/1090 Adventure? Ik zit deze set te overwegen voor mijn moto guzzi maar wil graag weten wat de boutmaat is van deze knipperlichten, m10 kan ik namelijk niet monteren, m6/m8 wel. En zijn jullie positief over de zichtbaarheid/kwaliteit van deze leds?
De boutmaat weet ik niet maar de leds zijn zeer goed zichtbaar.

Edit: goede kwaliteit plastic en veren lekker mee als ze ergens tegenaan komen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook een 1090 en die doet het niet.. Ik heb het echt over schommelen tussen de 1400 en 1800. Mijn 1090 blijft mooi constant, maar die 1290 schommelt dus enorm. Soms tikt hij zelfs de 2100 aan.

Gasklephuis is opnieuw gekalibreerd, maar dit heeft maar tijdelijk geholpen. Ben wat gaan speuren op buitenlandse fora en daar hadden ze het over een koppelingssensor die storing kan veroorzaken?
 
De moderne KTM’s beschikken over een soort van anti-stall systeem.
Probeer maar eens, als je de koppeling iets laat opkomen verhoogd ie automatisch het toerental.
Daarom inderdaad met volledige hand inknijpen dat hendel.

Wat misschien ook helpt zijn de welbekende fuel dongles. Die laten de motor wat rijker lopen tussen 0 en 3500 rpm.
 
De fuel dongles gaan er sowieso komen, want die hebben de 1090 ook enorm geholpen! Eens kijken of dat wat gaat helpen.

En volledig inknijpen van de hendel helpt helaas niet, maar thanks voor de tip. :)
 
Eensch met de opmerking over de hogere bandenspanning .
Ik had net dezelfde maat van PIRELLI SCORPION TRAIL 2 op de 1290 SAS als op mijn diverse GS-en en met dezelfde bandenspanning.
Het zware sturen van de KTM viel me onmiddellijk op en ligt volgens mij eerder aan de andere geometrie, dan aan de stuurdemper.
Mijn huidige KTM 790 Adventure R, ook met standaard stuurdemper, stuurt immers zeer licht, eveneens met deze banden en zelfs een 21 ´´ voorwiel.
@SLIJKMOTO

zou het licht sturen van zowel de gs als de 790 adv R aan het lage zwaarte punt kunnen liggen;)
 
Iemand nog op zoek naar een nette 2e handse Arrow demper. Ik heb de originele weer terug geplaatst ivm de ritten naar Oostenrijk dit jaar. Doe maar ff een pm.
 

Bijlagen

  • DF096FA9-B00B-44A0-B634-B2B0107C37C9.png
    DF096FA9-B00B-44A0-B634-B2B0107C37C9.png
    239,7 KB · Weergaven: 6
Terug
Bovenaan Onderaan