KTM 1050/1090/1190/1290 Adventure Topic, Op eenzame hoogte.

Mocht het niet passen dan is 3 cm verlagen nog een optie. Net een kameraad hier thuis geweest en die heeft een GSA. Zadel hoogte van de GSA betreft 890mm. Even hoog als de 1090r. Op de GSA kwam ik goed met beiden voeten aan de grond.
 
IK heb dat verlaagde Touratech zadel hier liggen. Overgestapt op power parts zadel. Het is een ééndelig zadel, passagier iets verhoogd. Overnemen zeker mogelijk.
Daarnaast is mijn 1190 S verlaagd dmv Hyperpro achterveer. Geen idee of die veer iets voor je kan zijn.
 
IK heb dat verlaagde Touratech zadel hier liggen. Overgestapt op power parts zadel. Het is een ééndelig zadel, passagier iets verhoogd. Overnemen zeker mogelijk.
Daarnaast is mijn 1190 S verlaagd dmv Hyperpro achterveer. Geen idee of die veer iets voor je kan zijn.
En hoeveel lager is het zadel? Mocht het tot een koop komen van de 1090r dan kom ik bij je op de lijn!
 
Een paar dagen een vraag geplaatst omtrent het verlagen van een 1090r. Nu heb ik de knoop doorgehakt en ga ik toch voor de 1090r omdat ik het meer fiets vind. Nu heb ik gelezen dat er ook verlaagde zadels van 2cm. Heeft iemand hier ervaring mee op een 1090r met een lengte van 1.72? En heeft niet iemand een verlaagd zadel liggen, passend voor de 1090, waar die vanaf moet?
Ik denk dat het verlagen met veren de beste optie is voor langdurig gebruik.
De standaard dien dan ook ingekort te worden dat gebeurt best vaak als ik het zo her en der lees

Ik ben 188 en vind hem ook best hoog.
 
Ik ga het a.s. woensdag ervaren en als het me niet bevalt dan gaat de zoektocht verder...
 
Dat is het hem juist. Die is nog niet verlaagd en als het is dan wordt die voor mij verlaagd dmv een ring en de voorvork poten worden iets doorgestoken.
 
Ik zou nooit een offroad motor verlagen... Een panigale ga je ook niet hoger zetten voor offroad te rijden..
Het gaat er ook niet om wat jij wilt als hij daardoor wel op deze motor kan rijden is dat toch prima die paar cm grondspeling maakt toch geen donder uit.

Wanneer heb je laatst vast gezeten op een boomstronk omdat je een paar cm te kort kwam. ik bedoel maar.
 
Het gaat er ook niet om wat jij wilt als hij daardoor wel op deze motor kan rijden is dat toch prima die paar cm grondspeling maakt toch geen donder uit.

Wanneer heb je laatst vast gezeten op een boomstronk omdat je een paar cm te kort kwam. ik bedoel maar.
Andere hobby zoeken dan maar.
 
ik zal me hier ook even voorstellen
mijn naam is Roel , 41 jaartjes jong en kom uit Alkmaar.
ben sinds afgelopen zaterdag de trotse eigenaar van een 1190 Adventure.
wat een onwijse motor zeg!!!🎉

heb verschillende motoren gehad en de laatste is een Yamaha tracer900 geweest naast de honda sp1 die nooit meer weg gaat.

wilde een stap
20220522_134135.jpg
zwaarder en sterker omdat mijn zoon vaak achterop zit en die begint nu al aardig uit te kluiten te groeien op zijn 13e

wat een power en wat een lol op de KTM!!!
op naar een mooi seizoen👍🏼

fijne avond en groetjes,
Roel
 
Ff een vraagje: hoever moet de olie in t kijkglaasje van een 1290 staan om 'vol' / 'max' te staan? Foto???
 
Bij vol moet er bij een warme motor.
Ongeveer een kleine cm lucht te zien zijn in het glas.
 
Ik heb nu een vreemde storing:

Zondagmorgen vertrokken met een volle tank, na een paar km opeens de melding: no fuel.
fuel range is ook nul.
Na ca 100km gestopt voor koffie.
Na de stop loopt de meter in stappen weer op naar het juiste niveau.

De tank bijna leeg gereden, getankt en de meter ook weer netjes op niveau.
Vandaag weer een ritje gemaakt en na een paar minuten weer melding no fuel..:?

Nu de accupool maar eens af gekoppeld, morgen maar eens verder kijken.
Anders maar garantie claimen.

iemand dit al eens meegemaakt?

Ik weet dat bij oa de 1190 de vlotter wel eens blijft hangen.
Maar dit lijkt een software dingetje.
Want de meter gaat van vol ineens naar nul.
 
Terug
Bovenaan Onderaan