KTM 1050/1090/1190/1290 Adventure Topic, Op eenzame hoogte.

Alarm vandaag binnen gekregen en net gemonteerd.

Ongeveer 2 uur werk.

Ik snap alleen niets van die gebruiksaanwijzing.....
Waarom is die er niet in het Nederlands?!?!?

En dat reed contact, hoe werkt dat nou?
 
Vandaag even een ritje gemaakt. Ondanks een kwartvolle benzinetank met notabene E10, in 3 seconden starten. :}

Toen even naar Amsterdam centrum, brommer geparkeerd voor de winkel waar ik moest zijn, wat een genot om niet met de auto of OV te moeten. *O*
 
De draagplaat op de foto heb ik al op mijn 1290 SAS zitten. Hoe ziet de adapter er uit die nodig is?
Ik zal ook eens navagen of deze adapter standaard bij de KTM touring top koffer mee wordt geleverd.

Klopt, en dat zei ik dus ook.

Verder heb je zoiets nodig als onderstaande foto.
Althans, wel als je zoals ik een koffer hebt van SW-Motech.

B12F90A8-A155-4AB5-8F40-30221B30B97D.jpeg
 
Deze week geen risico willen nemen en de tank leeg gelaten van de 1290, gevuld met een forte en verse E5 benzine.
Uiteraard ook even een leuk rondje gedaan. *O*

Maar wat mij opgevallen is, is dat het rubber van de benzine slang erg zacht aanvoelt en heel erg afgeeft.
Waarschijnlijk de gevolgen van ethanol. ;(
Heb enkel V-power en excellium getankt. (waarvan de V-power toen nog ethanol vrij zou geweest zijn)
 
Jou gevoel kan niet kloppen de motor is bestand tegen de brandstof ik denk dat je je gek laat maken.
 
En wat is dan de oorzaak? Slecht rubber?
Heb nog nooit zo'n zwarte vingers gehad van een benzine slangetje lostrekken.
 
Ik heb de mijne nu ook afgetankt met E5, baat het niet, het schaadt ook zeker niet. Minder kans ook op water aantrekken. Tank toch al vaak de 98 variant.
 
Ik ben wel wijzer dan op dit topic een pleidooi te houden voor een (virusvrije) Jap, maar dit werkpaard van me is al 100x probleemlozer gebleken dan welke KTM of BMW ook, die ik reeds heb gehad (of nog heb).
Wat doe je hier dan, Zeikmoto.
 
  • Leuk
Waarderingen: zen
Ik rijd al zo lang made in Japan en bevalt me altijd super ook met de betrouwbaarheid.

Ach ja als je niet ergens voor bent dan ben je gelijk tegen zo werkt dat toch. 8)7 8)7|(
 
Ach, ik heb al zoveel motorfietsen gehad .
Allemaal hebben ze hun kwaliteiten en gebreken.
Ik heb het afgeleerd om ergens fanatiek voor of tegen te zijn.
Die objectieve instelling wordt echter niet altijd gewaardeerd...,tja...

Naar mijn eigen ervaring :

De KTM 1290 SAS rijdt het spannendst, maar is nogal log en heeft een hoog zwaartepunt.
De R1250GS rijdt het makkelijkst, maar heeft zijn terugkerende technische issues.
De Versys 1000 is het meest betrouwbaar, maar is nogal saai...

En zo zal er wel steeds iets zijn...
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het afgeleerd om ergens fanatiek voor of tegen te zijn.

:}

VOila, er zijn geen slechte motormerken (behalve moto guzzi dan :+ )

Vraagje aan de 1090 rijders: over het algemeen heb ik geen issues met de "fuelling" van de motor. Als je echter "one gear no brake" stijl rijd met de motor, dus eigenlijk constant in hogere toeren, dan vind ik wel dat de motorem niet "traploos" is. Of anders uitgelegd, als je in 3e versnelling optrekt to de rode zone, en je gaat dan rustig aan de gas terug afrollen en de motor laten zakken in toeren, dan lijkt het wel of die vertraging dus niet traploos is.

Herkent iemand dit? Kan iemand dit verklaren?
 
Ach, ik heb al zoveel motorfietsen gehad .
Allemaal hebben ze hun kwaliteiten en gebreken.
Ik heb het afgeleerd om ergens fanatiek voor of tegen te zijn.
Die objectieve instelling wordt echter niet altijd gewaardeerd...,tja...

Naar mijn eigen ervaring :

De KTM 1290 SAS rijdt het spannendst, maar is nogal log en heeft een hoog zwaartepunt.
De R1250GS rijdt het makkelijkst, maar heeft zijn terugkerende technische issues.
De Versys 1000 is het meest betrouwbaar, maar is nogal saai...

En zo zal er wel steeds iets zijn...

Maar jij houdt wel van een beetje zelfkastijding en heb er daarom gewoon wéér eentje gekocht :+

Nee hoor als verstokte KTM liefhebber snap ik het wel, die 1250GS zit op een niveau van afwerking en stuureigenschappen waar ze in Oostenrijk tot dusverre enkel van kunnen dromen.

Ik kijk wel uit naar de vernieuwde 1290 met zijn benzinetank ala 790 Adventure.
Qua zwaartepunt alleen al zal ‘ie er enorm van opknappen.
 
Mocht de reeds sinds januari 2019 aangekondigde NIEUWE 1290 SAS inderdaad op de EICMA voorgesteld zijn, dan had ik hem wellicht besteld als vervanging voor mijn R1250GS van 2019 met issues....

Maar alle spionagefoto’s ten spijt, weten we nog altijd niet wanneer hij werkelijk komt...
 
Mocht de reeds sinds januari 2019 aangekondigde NIEUWE 1290 SAS inderdaad op de EICMA voorgesteld zijn, dan had ik hem wellicht besteld als vervanging voor mijn R1250GS van 2019 met issues....

Maar alle spionagefoto’s ten spijt, weten we nog altijd niet wanneer hij werkelijk komt...

Het is toch zo dat de huidige 1290 range maar tot 31 december 2020 op kenteken gezet mag worden ivm EURO 5?
Dus ik gok voorjaar 2021 dat er een update van de 1290 uitkomt met aankondiging op de EICMA dit jaar.
 
  • Leuk
Waarderingen: gsuk
na een hele diverse historie van motoren (suzuki, yamaha, honda, bmw, kawasaki, ktm) kan ik zeggen dat ik de afgelopen 10 jaar geen slechte motor onder m'n kont heb gehad. Elke motor heeft wel een dingetje waar hij bekend om staat, en behalve de versnellingsbak van een 1150gs heb ik verder nooit iets hoeven doen behalve het normale onderhoud (met totaal toch wel 300.000 km). Wel even afkloppen, want de ktm's heb ik nog niet zo lang.
 
Terug
Bovenaan Onderaan