KTM 1050/1090/1190/1290 Adventure Topic, Op eenzame hoogte.

Nee geen hangtieten doe eentje waar ze nog vier van omhoog staan en eentje met echte karakter.
Pak een guzzi
 
  • Geweldig
Waarderingen: wj63
Een hagelnieuw zadel voor €75.

Beetje onwaarschijnlijk niet waar?
Vond het zadel op mijn SA (dus die je aanbied) beter zitten dan het huidige zadel op de SAS.
Maar een grijs zadel op de SAS ziet er niet uit. (maar ook smaak is persoonlijk)
 
Vriendelijke jongen, die Michielvl...

Ik héb een KTM, zonneschijn !

En wat dan nog ?

Geldt er hier soms een numerus clausus, of ben je gewoon onaardig ?
Sorry voor late reactie (druk werk).
Ik ben juist ontzéttend vriendelijk ;)
Soms, Slijkmoto, kom je over als een zeur.
Maar kom, ik zal je berichten eens van de andere kant bekijken, uitgaande van goede bedoelingen :)
 
Voor de liefhebbers heb ik mijn originele kofferset te koop.
Het "nieuwe" bolle model.
Inclusief binnentassen.
€ 675,-
 
Sorry voor late reactie (druk werk).
Ik ben juist ontzéttend vriendelijk ;)
Soms, Slijkmoto, kom je over als een zeur.
Maar kom, ik zal je berichten eens van de andere kant bekijken, uitgaande van goede bedoelingen :)

:)

A3AB022C-5CC7-4B79-9BB0-EBA04835FE8A.jpeg
 
Ik zit een beetje rond te kijken voor nieuwe banden.

Wat me opvalt is dat er eigenlijk helemaal niet zoveel banden voor een 1190 geschikt zijn en dan bedoel ik de snelheidsindex van de band.
Er moet officieel een snelheidsindex W (270km/h) op gemonteerd worden, terwijl er ook zat leuke banden zijn die index V (240km/h) hebben.

Vooraan zit momenteel een Michelin Pilot road 4 (zat er bij aankoop op).
Na wat zoeken blijkt dat ook een snelheidindex V te hebben...officieel zou dat dus niet mogen.
Hoe gaan jullie daarmee om? ;)
 
Ik zit een beetje rond te kijken voor nieuwe banden.

Wat me opvalt is dat er eigenlijk helemaal niet zoveel banden voor een 1190 geschikt zijn en dan bedoel ik de snelheidsindex van de band.
Er moet officieel een snelheidsindex W (270km/h) op gemonteerd worden, terwijl er ook zat leuke banden zijn die index V (240km/h) hebben.

Vooraan zit momenteel een Michelin Pilot road 4 (zat er bij aankoop op).
Na wat zoeken blijkt dat ook een snelheidindex V te hebben...officieel zou dat dus niet mogen.
Hoe gaan jullie daarmee om? ;)

welke maten zoek je?
17/19 inch of 18/21?
 
Banden zijn persoonlijk... de standaard Pirelli Scorpion Trail vind ik zeer fijne banden net zoals de Michelin Anakee Adventure.
Daarin tegen de Adventure A41 echt nooit meer onder mijn motor!!

in de bijlage te lering en vermaak
 

Bijlagen

  • IMG-0230.jpg
    IMG-0230.jpg
    233,8 KB · Weergaven: 16
  • IMG-0229.jpg
    IMG-0229.jpg
    246,4 KB · Weergaven: 16
  • IMG-0228.jpg
    IMG-0228.jpg
    243,3 KB · Weergaven: 12
  • IMG-0227.jpg
    IMG-0227.jpg
    291,9 KB · Weergaven: 13
Ohja, dat is niet onbelangrijk!
Het gaat om 19 en 17 inch.

In die maten heb je juist mega veel keuze. Zelfs tot w snelheidsondex. Conti trail attack 3, conti road attack 3, tkc 70, pirelli scorpion rally str, pirelli scorpion trail 2, Michelin road 5 (trail), Michelin anakee adventure, pirelli angel gt2 en nog veel meer...

gewoon even de maat van je voorband 120/70/19 invoeren op bandenleader en dan komt de lijst met passende banden vanzelf naar voren.
 
Ik probeer al enkele weken ergens de RoadAttack3 of TrailAttack3 te laten plaatsen, maar ze zijn momenteel blijkbaar moeilijk leverbaar.

Misschien dan toch weer een setje michelins ... (wat ik al 10 jaar koop)
 
in de bijlage te lering en vermaak
Top, bedankt voor het delen! :)

Er is inderdaad zat keus, alleen bevestigd bovenstaande test dat de meeste banden een lagere snelheidindex dan W hebben.

Het wordt bij mij waarschijnlijk de Michelin Road 5 Trail (die heeft wel W index) of de Michelin Anakee III.
 
Ik denk eerlijk gezegd niet dat ie ver boven de 240 loopt... teller is behóórlijk optimistisch. Zou voor mij geen issue zijn
 
Ik probeer al enkele weken ergens de RoadAttack3 of TrailAttack3 te laten plaatsen, maar ze zijn momenteel blijkbaar moeilijk leverbaar.

Misschien dan toch weer een setje michelins ... (wat ik al 10 jaar koop)

zijn online gewoon leverbaar. Er zijn zat bandenboeren die voor een kleine toeslag zelf meegenomen banden accepteren.
 
Op de 1290 sat heb ik nu de michelin anakee zitten, die reden op topsnelheid ook prima (na dat ritje realiseerde ik me pas dat de snelheidsindex lager is dan de snelheid die ik gereden heb)
 
Hoe vaak en hoelang en onder welke omstandigheden rij je topsnelheid?
Wat is die eigenlijk bij een 11 en 1290?

Banden hebben voldoende marge, tis niet dat ie precies bij 240 km/h stuk gaat.
 
10 min kan geen kwaad dan word het een half uutje ff knallen de grens is snel verlegt vergis je niet als je zoiets zegt.
 
Oke, ik zal geen echte motorrijder zijn.
Heb nog nooit de top uitgetest, tik soms heel even de 200 aan.

Vandaar dat ik ook vraag wat de top is en wie er vaak geruime tijd die top ook echt rijdt.
 
Vandaar dat ik ook vraag wat de top is en wie er vaak geruime tijd die top ook echt rijdt.

Nog nooit 200 gedaan, kom zelden boven de 160 denk ik. Genoeg fun te beleven daaronder, en mijn 1090 is ook geen toonbeeld van stabiliteit bij hoge snelheden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan