KTM 1050/1090/1190/1290 Adventure Topic, Op eenzame hoogte.

Het rubber van mij voor schokdempers geschuurd en mijn vraag aan jullie. Heeft iemand dat is een keer vernieuwd
 

Bijlagen

  • IMG_0284.JPG
    IMG_0284.JPG
    110,9 KB · Weergaven: 39
Wat zijn nullie ervaringen met uitlaten voor een 1290?

Ik lees vooral dat iedereen de arrow aanraad en dat de akra met db-killer zou klinken als de originele.
 
Wat zijn nullie ervaringen met uitlaten voor een 1290?

Ik lees vooral dat iedereen de arrow aanraad en dat de akra met db-killer zou klinken als de originele.
De originele klinkt al lekker en maakt al veel lawaai als je het gas opentrekt.
Ik wil liever niet te veel opvallen.
En ook m'n buren niet kloten omdat ik soms
voor 6u vertrek.
 
Ik heb nu een vreemde storing:

Zondagmorgen vertrokken met een volle tank, na een paar km opeens de melding: no fuel.
fuel range is ook nul.
Na ca 100km gestopt voor koffie.
Na de stop loopt de meter in stappen weer op naar het juiste niveau.

De tank bijna leeg gereden, getankt en de meter ook weer netjes op niveau.
Vandaag weer een ritje gemaakt en na een paar minuten weer melding no fuel..:?

Nu de accupool maar eens af gekoppeld, morgen maar eens verder kijken.
Anders maar garantie claimen.

iemand dit al eens meegemaakt?

Ik weet dat bij oa de 1190 de vlotter wel eens blijft hangen.
Maar dit lijkt een software dingetje.
Want de meter gaat van vol ineens naar nul.
Dit is een bekend fenomeen bij de 1xxx Adventure modellen. Ik heb er zelf ook af en toe last van. Kan verder geen kwaad. Wil je het oplossen haal dan de nivo vlotter uit de tank, schuur de zaak lichtjes op en monteer hem weer terug. Probleem is dan opgelost…
 
Wat zijn nullie ervaringen met uitlaten voor een 1290?

Ik lees vooral dat iedereen de arrow aanraad en dat de akra met db-killer zou klinken als de originele.
Ik heb een 1290 '21 met akra en de killers verwijderd. Ideaal geluid, lekker diep en mooi en zeker weten niet te hard. Meest stille ktm tot op heden voor mij.
 
Dit is een bekend fenomeen bij de 1xxx Adventure modellen. Ik heb er zelf ook af en toe last van. Kan verder geen kwaad. Wil je het oplossen haal dan de nivo vlotter uit de tank, schuur de zaak lichtjes op en monteer hem weer terug. Probleem is dan opgelost…
Ik verwacht niet dat het de vlotter is.
Want de meter gaat opeens van vol naar nul.
Verwacht dat het in de software of bedrading zit.
 
Wat zijn nullie ervaringen met uitlaten voor een 1290?

Ik lees vooral dat iedereen de arrow aanraad en dat de akra met db-killer zou klinken als de originele.
Rij met een zwarte Arrow demper er op, met db killer erin. Geluid is wat zwaarder en dieper zo. Meer voor de looks gedaan eigenlijk, vond zwart goed staan.
 
De 1090r is het niet geworden. Verder met de zoektocht!
Kan iemand mij het verschil zeggen tussen een 1090 en 1190? Ik zie op MP dat de 1190 rond de zelfde prijsklassen liggen als de 1090 alleen is de 1190 dan van 2013/2014 en de 1090 van 2017/2018.
 
De 1090r is het niet geworden. Verder met de zoektocht!
Kan iemand mij het verschil zeggen tussen een 1090 en 1190? Ik zie op MP dat de 1190 rond de zelfde prijsklassen liggen als de 1090 alleen is de 1190 dan van 2013/2014 en de 1090 van 2017/2018.
Ligt aan de versie, 1190 heeft meer pk's, mooiere afwerking (vind ik) stickers onder de lak ipv erop, elektrische vering.. verder zal je ff moeten googelen
 
Check! Het blok is toch het zelfde lijkt me? Hoe denken jullie over "hoge" km standen? Boven de 40.000 vind ik al redelijk hoog namelijk.
 
Ik rij een 1290 SAS uit 2018 met inmiddels 72.000 km op de teller. Geen enkel probleem gehad op motorisch vlak. Mits het onderhoud allemaal up to date is kan je zonder zorgen een aanschaffen met een wat hogere km stand. De 1190 heeft 150pk voor zover ik weet en is iets nukkiger dan de nieuwe generaties maar ook een zeer sterk lc8 blok. De 1090 heeft hetzelfde blok maar dan wat minder CC's en PK's. De 1190 en 1290 modellen hebben aanvullend op reguliere ABS ook nog cornering ABS.
 
Aangezien ik graag spaakwielen wil, zal ik gaan kijken voor een 1190. Deze heeft, wat ik heb gezien, standaard spaakwielen. En ik heb proef gezeten op een 1190 en qua hoogte zijn die voor mij beter...
Dus geen zorgen omtrent de km standen dus. Mits het onderhoud aantoonbaar is natuurlijk...
 
Terug
Bovenaan Onderaan