Hallo allen!
Al jaren rij ik met liefde op mijn KTM tweetakten. Inmiddels ook al enkele jaren op deze KTM EXC 300 uit 2015. Motor gekocht met 60 uur op de teller en inmiddels staat er 155 uur op.
10 uur geleden is het hele blok uit elkaar geweest, big-end, krukaslagers, keerringen, zuiger, alle pakkingen etc. vervangen. De motor is dus weer helemaal fris tot hij laatst steeds vetter begon te lopen en niet meer goed wilde starten. Ik vond olie onder de zuiger dus vermoedde een verkeerd gemonteerde keerring van de krukas (van ouderdom kon hij niet lek zijn). Deze is inmiddels vervangen en met extra aandacht gemonteerd. Motor weer gestart, goed stuk gereden zodat eventueel 'oude' olie verbrand werd maar het olieverbruik blijft. Op de een of andere manier blijft er toch olie naar de cilinder komen. Iemand enig idee waar het van kan zijn? Zelf verdenk ik dan de pakking tussen de carters maar voordat ik weer helemaal alles uit elkaar trek was ik benieuwd of het ook ergens anders in kan zitten.
Wie weet?
Al jaren rij ik met liefde op mijn KTM tweetakten. Inmiddels ook al enkele jaren op deze KTM EXC 300 uit 2015. Motor gekocht met 60 uur op de teller en inmiddels staat er 155 uur op.
10 uur geleden is het hele blok uit elkaar geweest, big-end, krukaslagers, keerringen, zuiger, alle pakkingen etc. vervangen. De motor is dus weer helemaal fris tot hij laatst steeds vetter begon te lopen en niet meer goed wilde starten. Ik vond olie onder de zuiger dus vermoedde een verkeerd gemonteerde keerring van de krukas (van ouderdom kon hij niet lek zijn). Deze is inmiddels vervangen en met extra aandacht gemonteerd. Motor weer gestart, goed stuk gereden zodat eventueel 'oude' olie verbrand werd maar het olieverbruik blijft. Op de een of andere manier blijft er toch olie naar de cilinder komen. Iemand enig idee waar het van kan zijn? Zelf verdenk ik dan de pakking tussen de carters maar voordat ik weer helemaal alles uit elkaar trek was ik benieuwd of het ook ergens anders in kan zitten.
Wie weet?