ktm 790 duke

Het kan dus toch!! Ik zal straks op de laptop met groter scherm dan een telefoon eens goed kijken. Wellicht toch een keer serieus gaan kijken voor een 890R. Eindejaarsaanbiedingen even goed in de gaten houden.
 
Het clipon stuur op de 790 ziet er goed uit, en zal zeker wat lager zitten dan origineel, maar zoals de persoon die het heeft gemonteerd ook al schrijft is de winst niet heel groot. Het is ook geen clipon systeem met klemmen om de vorkpoten en daar het stuur in, maar een systeem met een lagere klem dan de originele. Ik zal het topic hier niet vervuilen met heel veel 390, maar wat op de foto’s staat is toch wel ongeveer het verschil dat ik ook op de 890R zou willen halen. Die zit standaard net zo rechtop als de 390. Mijn stuur is klaar zo. Wat nog komt is een vlakke montage van het dashboard net boven de kroonplaat en knippers onder het stuur. Optische verbeteringen alleen nog maar.
D531D998-BB98-4362-9AA7-DECBE8EFEB61.jpeg
B5FFC2FC-8AD8-4C01-8982-3CC85D5177EC.jpeg
7CE935EA-2882-4D64-83E6-F464717B168E.jpeg
 
Olá Beste leute,

Sinds afgelopen vrijdag nieuwe mijn Duke 790 voor een hele mooie prijs opgehaald, net aan het einde van mijn seizoen. Super ding! @leoniie bedankt voor het delen van je advies en je ervaring met mbt de Akra :)! Fotos zeggen meer dan woorden uiteraard! Ik heb nog geen tijd gehad om foto's te maken, dus effe eentje van de oude eigenaar :). Racing decals op de wielen zijn er al af haha

KTM DUKE 790.jpg
 
Dag Forum leden,

Ik ben op zoek naar een crashbeugel voor mijn KTM. Het liefst zwart. Ik was benieuwd of jullie er ook 1 hebben en welke jullie evt aanbevelen.
 
Olá Beste leute,

Sinds afgelopen vrijdag nieuwe mijn Duke 790 voor een hele mooie prijs opgehaald, net aan het einde van mijn seizoen. Super ding! @leoniie bedankt voor het delen van je advies en je ervaring met mbt de Akra :)! Fotos zeggen meer dan woorden uiteraard! Ik heb nog geen tijd gehad om foto's te maken, dus effe eentje van de oude eigenaar :). Racing decals op de wielen zijn er al af haha

Bekijk bijlage 1691042
Nice!
Weet jij toevalig waar die zwart/ oranje sticker op dat ongekleurde kapje onder de tankkap vandaan komt? Vind ik wel een mooi stuk versiering voor dat kapje.
 
Op mijn vorige motor had ik ook een Lithium accu, ik ben benieuwd of deze net zo goed bevalt icm de 890 R. Bij de Tuono zit de accu ook hoog en het lage gewicht van de accu was duidelijk merkbaar.

Iemand ervaring?

20220103_222315.jpg
 
Laatst bewerkt:
Nog altijd een setje wave schijven te koop voor een 790/890, iets van een 5dkm gereden.
Mogen weg voor € 300, prijs nieuw is € 450
 
Iemand ervaring met de Booster plug? Kwam het bij toeval tegen op fb en het klinkt wel als een handige toevoeging.

 
Okee, een gebruikerservaring:
ik rij m'n 890R (CATvervanger + Scorpion) met de Track Pack en het ding is zo 'furchtbar schnell'
dat ik me afvraag waarom je 'überhaupt' in de boordcomputer zou willen rommelen om er,
ten koste van een hoger benzineverbruik, nog wat meer vermogen uit te wringen.
'Sowieso' is de vraag of je de gemeten waarden daadwerkelijk ervaart op de weg.
Maar, qua dynojetprestatie is het wel 'beeindruckend' dat Coober toch nog meer vermogen heeft gevonden,
hoewel ik wel had willen horen in welke modus 'hallo Gemeinde' gemeten heeft: Sport of Track of............
 
Okee, een gebruikerservaring:
ik rij m'n 890R (CATvervanger + Scorpion) met de Track Pack en het ding is zo 'furchtbar schnell'
dat ik me afvraag waarom je 'überhaupt' in de boordcomputer zou willen rommelen om er,
ten koste van een hoger benzineverbruik, nog wat meer vermogen uit te wringen.
'Sowieso' is de vraag of je de gemeten waarden daadwerkelijk ervaart op de weg.
Maar, qua dynojetprestatie is het wel 'beeindruckend' dat Coober toch nog meer vermogen heeft gevonden,
hoewel ik wel had willen horen in welke modus 'hallo Gemeinde' gemeten heeft: Sport of Track of............
Eens met je bevindingen en het gaat mij niet om meer vermogen maar met name om een mooier verloop bij accelereren. Of het zit tusen mijn oren maar ik bemerk de magere afstelling wel onderin de toeren. Goed is goed is niet mijn motto als het op dit soort hobby's aankomt. Vandaar mijn interesse.

Goede vraag welke rijmodi, met name track mode is voor mij belangrijk. Zo te lezen heb je dus geen ervaring met de Coober set.
 
Ik dacht ergens in een van de video's gehoord te hebben dat hij met de 790 adventure altijd op de street mode aan het testen was. Voor het vermogen maakt dat ook niet uit namelijk, deze is alleen in de rain mode lager.
 
Okee, een gebruikerservaring:
ik rij m'n 890R (CATvervanger + Scorpion) met de Track Pack en het ding is zo 'furchtbar schnell'
dat ik me afvraag waarom je 'überhaupt' in de boordcomputer zou willen rommelen om er,
ten koste van een hoger benzineverbruik, nog wat meer vermogen uit te wringen.
'Sowieso' is de vraag of je de gemeten waarden daadwerkelijk ervaart op de weg.
Maar, qua dynojetprestatie is het wel 'beeindruckend' dat Coober toch nog meer vermogen heeft gevonden,
hoewel ik wel had willen horen in welke modus 'hallo Gemeinde' gemeten heeft: Sport of Track of............

Ik heb geen ktm 😁maar ik heb ongeveer wel alle filmpjes gezien van die man gewoon omdat ik het erg interessant vindt wat hij doet en hoe hij redelijk wetenschappelijk het aan pakt
Dus altijd een basis run dan een mod een run , weer een mod weer een run
De 7 en 890 lopen allemaal arm onderin zolang de closed lope in actie is
En boven in wat te rijk om te koelen vooral met die Akra map
Met die cooper wordt dat eerste gedeelte iets vetter gemaakt ( niet te rijk) en dat scheelt soms bij 4500 toeren een pk of 5 , en geen dip meer
Ook probeert hij allerlei luchtfilters, uitlaten , cat vervangers met ontnuchterende conclusies, nogal eens is standaard zeker niet slechter
Zou willen dat iemand het zelfde deed met een Ducati
 
Eens met je bevindingen en het gaat mij niet om meer vermogen maar met name om een mooier verloop bij accelereren. Of het zit tusen mijn oren maar ik bemerk de magere afstelling wel onderin de toeren. Goed is goed is niet mijn motto als het op dit soort hobby's aankomt. Vandaar mijn interesse.

Goede vraag welke rijmodi, met name track mode is voor mij belangrijk. Zo te lezen heb je dus geen ervaring met de Coober set.

Is nog grappiger in de Superduke groepen, daar willen ze powercommanders, velocity stacks, open luchtfilters en vaak voor toch meer vermogen te hebben.. 4 jaar superduke gereden en meer vermogen is nooit nodig geweest, kan me ook niet inbeelden wanneer je dat voor straatgebruik zelf zou kunnen vinden.

Nu 1 jaar met de 890 R en tot 220-230 moet ik een Superduke zelf niet eens lossen, om maar te benadrukken hoe absurd die wens tot nog meer power wel is.

Nu ja, vaak is het ook gewoon een reden dat ze zichzelf voorleggen om een upgrade te kunnen rechtvaardigen zeker. =)
 
Is nog grappiger in de Superduke groepen, daar willen ze powercommanders, velocity stacks, open luchtfilters en vaak voor toch meer vermogen te hebben.. 4 jaar superduke gereden en meer vermogen is nooit nodig geweest, kan me ook niet inbeelden wanneer je dat voor straatgebruik zelf zou kunnen vinden.

Nu 1 jaar met de 890 R en tot 220-230 moet ik een Superduke zelf niet eens lossen, om maar te benadrukken hoe absurd die wens tot nog meer power wel is.

Nu ja, vaak is het ook gewoon een reden dat ze zichzelf voorleggen om een upgrade te kunnen rechtvaardigen zeker. =)
Helemaal mee eens, meer vermogen is totaal niet nodig. Mijn vorige motor, Tuono uit 2017, was ook zo'n typisch voorbeeld van overkill op straat. Vandaar mijn overstap naar de 890. Echter, was het gedrag van de motor onderin de toeren aanzienlijk soepeler met de Race ECU doordat het allemaal iets rijker werd. Vroeg mij dus ook af wat de ervaring is met een Coober (of een Powercommander) en de 890.
 
Ik heb geen ktm 😁maar ik heb ongeveer wel alle filmpjes gezien van die man gewoon omdat ik het erg interessant vindt wat hij doet en hoe hij redelijk wetenschappelijk het aan pakt
Dus altijd een basis run dan een mod een run , weer een mod weer een run
De 7 en 890 lopen allemaal arm onderin zolang de closed lope in actie is
En boven in wat te rijk om te koelen vooral met die Akra map
Met die cooper wordt dat eerste gedeelte iets vetter gemaakt ( niet te rijk) en dat scheelt soms bij 4500 toeren een pk of 5 , en geen dip meer
Ook probeert hij allerlei luchtfilters, uitlaten , cat vervangers met ontnuchterende conclusies, nogal eens is standaard zeker niet slechter
Zou willen dat iemand het zelfde deed met een Ducati
Thanks! Het zou mooi zijn als een lid van het forum ook een ervaring kan delen :). Anders is het denk ik gewoon een kwestie van proberen. Ik vermoed dat het inlaatgeluid ook wel mooier wordt met de luchtfilterdeksel van Coober.
 
Ik ben iets vergeten te melden: ik rij met de eerder genoemde modificaties, plús de Akra-mapping.
En dat maakt echt het verschil: dat beetje rukkelen, rommelige lopen onderin is weg.
Een aanrader!
 
Ik ben iets vergeten te melden: ik rij met de eerder genoemde modificaties, plús de Akra-mapping.
En dat maakt echt het verschil: dat beetje rukkelen, rommelige lopen onderin is weg.
Een aanrader!
Ik ben iets vergeten te melden: ik rij met de eerder genoemde modificaties, plús de Akra-mapping.
En dat maakt echt het verschil: dat beetje rukkelen, rommelige lopen onderin is weg.
Een aanrader!
Ik je. De acra map welke mod heb je extra gedaan misschien lees ik er over heen?
 
Ik ben iets vergeten te melden: ik rij met de eerder genoemde modificaties, plús de Akra-mapping.
En dat maakt echt het verschil: dat beetje rukkelen, rommelige lopen onderin is weg.
Een aanrader!
Ik rij ook met de akra map icm arrow catvervanger en Akra demper. Loopt erg netjes over het gehele toerengebied.
 
Pulserende voorrem KTM 890,

Heb nu 3300km gereden en merk dat de voorrem niet meer gelijkmatig remt.
Naar de dealer geweest en die heeft het nagemeten.
0.25mm links en 0,35 rechts is de slag in de schijven.
Nu komen worden er nieuwe schijven en remblokken besteld.
Vind het wel snel voor een nieuwe motor dit probleem.
Zijn er meer met dit probleem?

Wel garantiepuntje dus dat scheelt weer.

Greetz,
 
Terug
Bovenaan Onderaan