Erg herkenbaar dat onrustige in lage toeren, ik heb ook een ‘06 gehad. De eerste 990 modellen staan er om bekend dat ze mega bokkerig zijn op het gas. Het is wel wat soepeler te krijgen met het betere tune werk, maar helemaal weg krijg je het niet. Overigens reed ie verder perfect, een uit de kluiten gewassen crossmotor. Ondertussen heb ik een 950 met carbs en dat rijd veel soepeler.
Edit: Mijn gouwe ouwe ‘06
Bekijk bijlage 1756006
We gaan het zien, als ik me er echt aan ga storen kan ik er nog altijd een fuel dongle tussen zetten.
Ja dat had ik ook begrepen inderdaad. Met een dongle ertussen gaat ie wat rijker lopen, maar helemaal weg ga je het effect nooit krijgen. Moet ook zeggen dat dit de eerste injectie motor is die ik heb, of waar ik überhaupt op rij. Daarvoor altijd carburateur erop gehad.Ik heb ooit ergens gelezen dat het meer te maken heeft met het lichte vliegwiel en de fuel cut wat je bij injectie motoren hebt zodra het gas dicht gaat. Een carb blijft altijd wat benzine geven ivm het stationair toerental, bij injectie gaat de brandstof er helemaal af bij gas dicht totdat het stationair toerental bereikt wordt. Hierdoor heb je een on/off effect.
Ik heb ooit ergens gelezen dat het meer te maken heeft met het lichte vliegwiel en de fuel cut wat je bij injectie motoren hebt zodra het gas dicht gaat. Een carb blijft altijd wat benzine geven ivm het stationair toerental, bij injectie gaat de brandstof er helemaal af bij gas dicht totdat het stationair toerental bereikt wordt. Hierdoor heb je een on/off effect.
Ja dat had ik ook begrepen inderdaad. Met een dongle ertussen gaat ie wat rijker lopen, maar helemaal weg ga je het effect nooit krijgen. Moet ook zeggen dat dit de eerste injectie motor is die ik heb, of waar ik überhaupt op rij. Daarvoor altijd carburateur erop gehad.
Bij latere modellen hebben ze dat wel weten op te lossen want die hadden dat aan/uit gevoel veel minder/bijna niet. Ik heb ook nog een 2010 model 990 gehad en die was gewoon lekker soepel te rijden (zover dat kan met een 2 cilinder).
Je eerste injectie motor, dan is het sowieso even wennen. Maar iniedergeval is het dus wel wat beter te krijgen. En zo erg stoorde het me nu ook weer niet, je leert er ook gewoon mee om gaan. Al was het soms met wat offroad werk wel irritant, omdat je het vooral in lage toeren/snelheden merkt waardoor ik ook veel met de koppeling moest spelen (en dat dan staand icm met niet heel veel offroad ervaring op een te zware motor was dat best een uitdaging ).
Overigens zit er op ADVRider een knakker die zelf mappen maakt die ook specifiek bedoeld zijn om dit probleem op te lossen (Zuber). Heb het toen ook geprobeerd, maar ik vond het toen niet echt prettig. Het gasverloop werd er een beetje “sloom” van, beetje lastig uit te leggen maar ik meen me te herinneren dat dat het was. Maar misschien helpt het bij jouw wel.
Nieuwe pomp en filters geïnstalleerd, meteen beurtje gedaan en nieuwe bandjes (shinko E705).Nieuwe pomp en filters besteld, kon het niet laten om het oranje beest vast uit elkaar te halen vandaag.
Wat een bende, filters zijn echt aan het oplossen lijkt wel.
Hopelijk is dit de oorzaak van het probleem