roda_djavulen
MF'er
- 10 jan 2020
- 169
- 187
+1 voor de mapping van Zuber, heb zelf Zuber1 erin zitten dacht ik, maar helpt zeker. Daarvoor nog de akra mapping gehad maar dan liep hij toch wel enorm rijk, stinken naar benzine als je hem parkeerde en hoog verbruik.Nog even een kleine aanvulling over het aan/uit idee van de vroegere 990's;
Een andere mapping scheelt ook een boel, zelf heb ik ook een 990 uit 2006 en naast het verwijderen van de SAS en katalysators heb ik een andere map erin (Zuber3). Hierdoor rijdt hij ook al wel soepel en is het aan/uit gevoel weg. Daarnaast is het verbruik ook minder geworden.
Zelf heb ik nooit op een 950 of andere 990 gereden, dus kan niet oordelen of het in de buurt komt, maar het scheelt in elk geval wel.
@RooieKater Let ook even goed op of het blok bij de zijstandaard nog heel is, die zit aan het carter gemonteerd en bij het raken van een steen o.i.d wil het carter nog wel eens scheurtjes vertonen.
Ik acht de kans klein, volgens mij is de motor niet (intensief) offroad gebruikt, maar toch handig om te weten. Er zijn kant en klare plaatjes om de zijstandaard aan het frame te monteren.
Over scheurtjes gesproken, de blokjes die om de achteras zitten, waarmee je de ketting spant, willen ook nog wel eens doormidden scheuren.