Road_Runner
MF veteraan
Laatst bewerkt:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik wil idd al langer wat meer comfort maar het moet geen slome eend worden, ik heb een sportieve rijstijl dus dacht ik ook dat deze gt een goede switch kan zijn. Afrika Twin staat ook nog op het lijstje maar de gt is ook nog eens lekker licht en niet zo hoog, voor mij wel pluspunten
Dit is niet het nieuwe frame zoals van de nieuwe R.
De sdr vind ik zo mooiNee idd. Had ik ook verwacht. Qua opbouw nagenoeg ongewijzigd zo te zien. Iets andere knopjes, kleurstelling... de SDR is meer veranderd inderdaad. Blijkbaar toch een goed en vrij tijdloos design van de GT.
Grappig om te zien dat KTM v.w.b. kleurstelling min of meer teruggrijpt op de allereerste uit 2016, en idem dat de prijzen voor accessoires (voor zover bekend) zo’n beetje gelijk bleven. Nu afwachten wat de basisprijs gaat zijn, en welke meerprijs er voor enkele van de elektronische gadgets in rekening gaat worden gebracht (en of die temidden van chip-schaarste überhaupt leverbaar gaan zijn…), en dan… heel misschien…
Hoi,Hallo, ik ben nieuw hier, ik had een suzuki gsxr1000 K7,door een aanrijding Total loss, heb nu interesse in een Super Duke 1290 gt en ook al een proefrit gemaakt, helaas slechte achterband en dat gaf geen goed gevoel. Voorlopig word het weer niet beter op....iemand hier die de overstap gemaakt heeft van 4 naar 2 cilinders, wat zijn jullie ervaringen. Ik lees alleen maar positieve reacties op alle forums maar ik twijfel nog tussen de gt en de 1090/1190 SA
Greets Dimf
Ik had eigenlijk een nieuwe nieuwe SDGT verwacht op basis van de nieuwe SDR, maar dit 2022 model lijkt eerder alsof het alleen een ander kleurtje is met verder zeer minimale verschillen?Grappig om te zien dat KTM v.w.b. kleurstelling min of meer teruggrijpt op de allereerste uit 2016, en idem dat de prijzen voor accessoires (voor zover bekend) zo’n beetje gelijk bleven. Nu afwachten wat de basisprijs gaat zijn, en welke meerprijs er voor enkele van de elektronische gadgets in rekening gaat worden gebracht (en of die temidden van chip-schaarste überhaupt leverbaar gaan zijn…), en dan… heel misschien…
Bekijk bijlage 1697501
even met de boekhouder overleggen… maar dat ben ik zelf
Ik verwachtte geen “nieuwe nieuwe SDGT“. Misschien over 1 of 2 jaar een ander frame (overeenkomstig SDR), omdat het kan, en tegen die tijd niet veel meer kost. Maar met het - in algemene zin - inkrimpende aanbod van nieuwe motor-modellen (niet te verwarren met eindeloze variaties op bestaande platforms) waarnemende, en de wetgeving en EU plannen, verwacht ik geen erg spannende ontwikkelingen meer waar het de huidige motoren betreft.Ik had eigenlijk een nieuwe nieuwe SDGT verwacht op basis van de nieuwe SDR, maar dit 2022 model lijkt eerder alsof het alleen een ander kleurtje is met verder zeer minimale verschillen?
Ik blijf gewoon nog wat langer m'n 2018 rijden en afwachten of er nog een echt nieuw model komt (hopelijk met een mooier smoelwerk).
Klopt. Ik heb in 2016 een masnd of 2 met een Africa Twin gereden: dat was de vervangende motor die ik meekreeg ter vervanging van de 2e in NL uitgeleverde SDGT, waar aan het begin van dit topic vast het e.o.a. over te lezen is . Volstrekt slaapverwekkende motor, zo’n Africa Twin, in vergelijking met een SDGT. Maar ik snap sowieso de afweging tussen SDGT en willekeurig welke all-road niet zo goed. Zithouding en ruimte kan een argument zijn in het voorderl van een all-road, maar als dat het is, dan hoef je niet naar een SDGT te kijken. SDGT staat op zichzelf, is geen vergelijkbare motor voor te vinden: love it or hate it.In dat geval zou ik geen relatief slome en logge Africa Twin kopen.
Gewoon lekker dagje op verschillende KTM's proefrijden.
Ik zou het in deze volgorde doen:
1290 SDGT
1290 SA
790/890 Adventure R
Ook altijd zo'n lekker gevoel, op je "toermotor" met koffertjes erop lalala rustig aan, niks aan 't handje en dan ineens braaaaapend op één wiel invoegen op de snelweg
Altijd leuk.
CoronaTestGarantieDe nieuwe specs
CTG?
Kan de betekenis ook niet vinden! Kom op allerlei verloskundige en gynaecologie sites uit ...De nieuwe specs
CTG?
Gokje: Contrasting Tones (of Textures) GraphicsDe nieuwe specs
CTG?
Maar dat zou ook kunnen… nu nog even bedenken hoe ik daar tijdens mijn motorreizen profijt van ga hebbenverloskundige en gynaecologie toolset
Thanx voor je reactie!! Ik ga er nog eens op rijden binnenkort, nu is het te koud en de achterband is te slecht, ik heb een ritje van 20 minuten gemaakt maar dat was te kort, ik haal hem nog eens voor een langere rit. Woon toch aan de grens met DuitslandHoi,
Deze zomer ben ik overgestapt van een 4 cilinder honda cbr600 naar de superduke gt. Ik was eerlijk gezegd wel toe aan iets anders. Meervuitdaging dus. Proefrit van anderhalf uur gemaakt en toch wel verkocht (of geïntimideerd) door het motorblok. Besloten om de motor te kopen.
Toen ik daarna de eerste keren op de superduke gt reed sloeg de twijfel toch toe. Van een naaimachine naar een traktor voelde het soms (met name bij lage toerentallen. Had ik er nou wel goed aan gedaan om mijn trillingsvrije honda in te ruilen?
Totdat ik een dagje naar de Eifel ben gegaan en later nog een lang weekend door de middelgebergten van Duitsland heb gereden. Daar komt ie echt tot z'n recht. Met name de bochten uitaccelererend. Echt een andere belevenis dan een brave 4cilinder. Ik reed continu met een grote grijns rond. Nu zou ik nooit meer anders willen. Wat een pretmachine. En nog praktisch ook met goede koffers, cruisecontrol, redelijk goede windbescherming en state of the art elektronica.
Dus zeker doen! En vanaf een gsxr1000 zou ik overstappen naar de superduke gt. Die adventure kan altijd nog.....
Veel succes en plezier!
Ik ben op zoek naar wat meer comfort en bagageruimte op de motor, lange ritten begint m'n kont te protesteren, de AT kende ik al maar de Ktm nog niet, pas gezien in een advertentie en in het echt bij Motoport, korte proefrit gemaakt maar helaas is de achterband kaal en was het te koud en nat om wat te proberen. Ik ga zeker nog terug want die bekende smile had ik toch al na 20 minuten rijden ermee...Klopt. Ik heb in 2016 een masnd of 2 met een Africa Twin gereden: dat was de vervangende motor die ik meekreeg ter vervanging van de 2e in NL uitgeleverde SDGT, waar aan het begin van dit topic vast het e.o.a. over te lezen is . Volstrekt slaapverwekkende motor, zo’n Africa Twin, in vergelijking met een SDGT. Maar ik snap sowieso de afweging tussen SDGT en willekeurig welke all-road niet zo goed. Zithouding en ruimte kan een argument zijn in het voorderl van een all-road, maar als dat het is, dan hoef je niet naar een SDGT te kijken. SDGT staat op zichzelf, is geen vergelijkbare motor voor te vinden: love it or hate it.
Qua all-road - vooropgesteld dat je ook daadwerkelijk weleens off-road wilt - gaat mijn voorkeur (als ik moet kiezen uit nieuw leverbare moto’s) uit naar KTM 790/890 Adventure R, Honda Africa Twin (jawel), Yamaha 700 Tenere, en daarna pas de mastodonten zoals Super Adventures R/S/T en GS-en in allerlei gedaantes, in precies die volgorde. Overigens stapten een boel van mijn 1000cc-supersport-rijdende vrienden/-innen over op Triumph Tiger 800‘s en BMW S1000 XR-en, naar volle tevredenheid, wat ik gelet op motorkarakter begrijp, maar dit terzijde. Een oude F800GS is off-road trouwens weer beter dan al het voorgaande, maar op de verharde weg dan weer wat minder.
Maar als het puur om het plaatje gaat, dan zelf weten natuurlijk, want ik heb geen verstand van plaatjes, al denk ik dat je dan niet aan een 1250 GS(A) uit Duitsland ontkomt, want dat lijkt vooralsnog de norm in dat segment