KTM Super Duke 1290 GT : The Beast onder de GT's

Helaas van achteren aangereden in Duitsland en hard onderuit. Motor heeft vooral schuifschade en is abgeschleppt. Zelf sleutelbeen in drie stukken gebroken en nog wat dingetjes.

Schade motor wordt verzekeringswerk. Andere partij erkent schuld en ik ben zelf all-risk verzekerd. Ik laat hem bij mijn KTM-dealer (MotoPort Rockanje) afleveren.

Iemand nog tips waar ik op moet letten?
Succes met herstel en afhandeling gewenst!
Welk type voertuig reed je aan?
 
Helaas van achteren aangereden in Duitsland en hard onderuit. Motor heeft vooral schuifschade en is abgeschleppt. Zelf sleutelbeen in drie stukken gebroken en nog wat dingetjes.

Schade motor wordt verzekeringswerk. Andere partij erkent schuld en ik ben zelf all-risk verzekerd. Ik laat hem bij mijn KTM-dealer (MotoPort Rockanje) afleveren.

Iemand nog tips waar ik op moet letten?
Poa, kloten zeg. Veel beterschap en sterke gewenst!
 
Helaas van achteren aangereden in Duitsland en hard onderuit. Motor heeft vooral schuifschade en is abgeschleppt. Zelf sleutelbeen in drie stukken gebroken en nog wat dingetjes.

Schade motor wordt verzekeringswerk. Andere partij erkent schuld en ik ben zelf all-risk verzekerd. Ik laat hem bij mijn KTM-dealer (MotoPort Rockanje) afleveren.

Iemand nog tips waar ik op moet letten?
Oei, das minder….
Allereerst een goed herstel !

tips?
ehh, ja:
Zorg dat de verzekeringsmaatschappij de centjes aan jou overmaakt en NIET aan de dealer !
Daar heb ik toevallig mee geleerd en destijds ruim 2300 euro aan overgehouden !
En de schade zelf was 6500 euro.
Heb toen 4000 euri bijgelegd voor een nieuwe motor, zelfde type, zelfde uitrusting.
Anders had de dealer het in zijn zak gestoken…😉
 
Oei, das minder….
Allereerst een goed herstel !

tips?
ehh, ja:
Zorg dat de verzekeringsmaatschappij de centjes aan jou overmaakt en NIET aan de dealer !
Daar heb ik toevallig mee geleerd en destijds ruim 2300 euro aan overgehouden !
En de schade zelf was 6500 euro.
Heb toen 4000 euri bijgelegd voor een nieuwe motor, zelfde type, zelfde uitrusting.
Anders had de dealer het in zijn zak gestoken…😉
Ja, zal ik doen. Heb sowieso ook schade aan pak en helm. Weet alleen niet of ik alle bonnen nog heb,
 
Helaas van achteren aangereden in Duitsland en hard onderuit. Motor heeft vooral schuifschade en is abgeschleppt. Zelf sleutelbeen in drie stukken gebroken en nog wat dingetjes.

Schade motor wordt verzekeringswerk. Andere partij erkent schuld en ik ben zelf all-risk verzekerd. Ik laat hem bij mijn KTM-dealer (MotoPort Rockanje) afleveren.

Iemand nog tips waar ik op moet letten?

Fff sterkte met herstel
En succes met de motor
 
Ja, zal ik doen. Heb sowieso ook schade aan pak en helm. Weet alleen niet of ik alle bonnen nog heb,
ik denk niet dat dat uitmaakt!
laat je dealer, of lokale shop een offerte maken voor vervanging van de beschadigde zaken, geen expert die dat kan weerleggen!
(misschien dingen ze iets af voor de ouderdom van de spullen, maar laat je niet afschepen door "niks meer waard"!)
 
Helaas van achteren aangereden in Duitsland en hard onderuit. Motor heeft vooral schuifschade en is abgeschleppt. Zelf sleutelbeen in drie stukken gebroken en nog wat dingetjes.

Schade motor wordt verzekeringswerk. Andere partij erkent schuld en ik ben zelf all-risk verzekerd. Ik laat hem bij mijn KTM-dealer (MotoPort Rockanje) afleveren.

Iemand nog tips waar ik op moet letten?
Dat is balen zeg -O-
Gelukkig geen zwaargewonden.

Succes met jouw herstel en afhandeling van de schade.
 
Hebben ze er een plaatje opgezet ?
Want dan ben je vrij snel de oude
Ik heb half Nederland en heel Vlaanderen afgebeld. Nergens plaats. Gelukkig maandagochtend vroeg een afspraak in Nijmegen. Is wel 1,5 rijden + een uur extra voor de file vanaf Rotterdam, maar beter dan niks en de orthopedische kliniek daar werd me via-via aanbevolen door Carlo Hulsen en die heeft er ervaring mee met zichzelf en diverse crossers en racers. Hopelijk kan ik dan spoedig na dat eerste consult een goede en snelle operatie krijgen.

Ontzettend veel gedoe met bellen, wachten in de wachtrij, doorverwijzing via huisarts enz enz. Het Nederlandse zorgsysteem is oververhit en kapot.

En dan hetzelfde liedje met repatriëring motor en mijzelf. Ontzettend dom systeem met verzekeringsmaatschappijen en alarmcentrales die niet met elkaar praten. Telkens 30 tot 90 minuten in de wacht staan. Ben drie dagen constant aan het bellen en wachten geweest. Gisteravond thuisgebracht (de crash was woensdagochtend).

Vandaag stijver en beurser dan ooit. Elke beweging doet pijn. Even bijkomen en kwali MotoGP kijken. Morgen weer verder met schadeformulier enz. Misschien dat ik dan ‘s avonds vast naar Nijmegen ga en een hotel pak. Verder alles goed :t
 
Ik voel mij echt superlullig hierover. Mijn eerste crash op straat in 30 jaar en het moet net bij Tapey gebeuren die mij notabene zelf vroeg om mee te gaan. Het ging allemaal zo snel en het had eigenlijk nog erger af kunnen lopen. Ik reed achter hem aan en keek net even 1 seconde op de gps omdat deze aangaf naar rechts te moeten, maar door het hoge gras zag ik niet goed waar. Toen ik weer naar voren keek was voor mijn gevoel Tapey plots en hard aan het remmen waardoor ik zag dat ik het niet ging redden met alleen hard remmen. Links kon ik er niet meer langs, dus koos ik voor rechts en toen ik erlangs ging dacht ik nog, laat hem niet insturen aub.. Ik kon ook niet veel naar rechts, want daar stond een boom waar ik dan recht op af zou gaan. Helaas tikte ik echt net zijn stuur aan met het uiterste puntje van mijn handkap. Ik wist toen nog niet dat hij gevallen was en hoopte vurig dat hij erop was blijven zitten, maar na een wilde rit door de berm en het gras zag ik zijn motor al liggen en kreeg ik een lichte hartverzakking. Daarna hoopte ik maar dat hij zelf niks zou hebben, maar als snel werd duidelijk dat hij toch wel last van zijn schouder had waarna we naar het hotel terug zijn gereden (lukte vast enkel door de adrenaline denk ik). Van daaruit een afspraak kunnen maken bij de plaatstelijke dokter. We werden echt super geholpen door de eigenaar van het hotel waarbij we zelfs een auto van een familielid meekregen. Na de dokter was het al snel duidelijk dat we naar het ziekenhuis moesten gaan waar we haast de hele dag hebben gezeten.
Voor de materiele schade komt het wel goed, maar ik had het liever anders gezien. Ik heb geen schrammetje en nul schade. Tapey zit met alle ellende en zijn toer was klaar. Ik weet het dat iedereen dit kan overkomen en geef toe, hoe vaak heb je al zo'n bijna crash gehad omdat iemand de afslag mist oid? Maar toch..
 
Ik heb half Nederland en heel Vlaanderen afgebeld. Nergens plaats. Gelukkig maandagochtend vroeg een afspraak in Nijmegen. Is wel 1,5 rijden + een uur extra voor de file vanaf Rotterdam, maar beter dan niks en de orthopedische kliniek daar werd me via-via aanbevolen door Carlo Hulsen en die heeft er ervaring mee met zichzelf en diverse crossers en racers. Hopelijk kan ik dan spoedig na dat eerste consult een goede en snelle operatie krijgen.

Ontzettend veel gedoe met bellen, wachten in de wachtrij, doorverwijzing via huisarts enz enz. Het Nederlandse zorgsysteem is oververhit en kapot.

En dan hetzelfde liedje met repatriëring motor en mijzelf. Ontzettend dom systeem met verzekeringsmaatschappijen en alarmcentrales die niet met elkaar praten. Telkens 30 tot 90 minuten in de wacht staan. Ben drie dagen constant aan het bellen en wachten geweest. Gisteravond thuisgebracht (de crash was woensdagochtend).

Vandaag stijver en beurser dan ooit. Elke beweging doet pijn. Even bijkomen en kwali MotoGP kijken. Morgen weer verder met schadeformulier enz. Misschien dat ik dan ‘s avonds vast naar Nijmegen ga en een hotel pak. Verder alles goed :t
Ja is lastig altijd
Maar fijn dat ze dat toch kunnen doen .
Anders ben je de hele zomer zoet


Succes daar 👍👍
 
Ik voel mij echt superlullig hierover. Mijn eerste crash op straat in 30 jaar en het moet net bij Tapey gebeuren die mij notabene zelf vroeg om mee te gaan. Het ging allemaal zo snel en het had eigenlijk nog erger af kunnen lopen. Ik reed achter hem aan en keek net even 1 seconde op de gps omdat deze aangaf naar rechts te moeten, maar door het hoge gras zag ik niet goed waar. Toen ik weer naar voren keek was voor mijn gevoel Tapey plots en hard aan het remmen waardoor ik zag dat ik het niet ging redden met alleen hard remmen. Links kon ik er niet meer langs, dus koos ik voor rechts en toen ik erlangs ging dacht ik nog, laat hem niet insturen aub.. Ik kon ook niet veel naar rechts, want daar stond een boom waar ik dan recht op af zou gaan. Helaas tikte ik echt net zijn stuur aan met het uiterste puntje van mijn handkap. Ik wist toen nog niet dat hij gevallen was en hoopte vurig dat hij erop was blijven zitten, maar na een wilde rit door de berm en het gras zag ik zijn motor al liggen en kreeg ik een lichte hartverzakking. Daarna hoopte ik maar dat hij zelf niks zou hebben, maar als snel werd duidelijk dat hij toch wel last van zijn schouder had waarna we naar het hotel terug zijn gereden (lukte vast enkel door de adrenaline denk ik). Van daaruit een afspraak kunnen maken bij de plaatstelijke dokter. We werden echt super geholpen door de eigenaar van het hotel waarbij we zelfs een auto van een familielid meekregen. Na de dokter was het al snel duidelijk dat we naar het ziekenhuis moesten gaan waar we haast de hele dag hebben gezeten.
Voor de materiele schade komt het wel goed, maar ik had het liever anders gezien. Ik heb geen schrammetje en nul schade. Tapey zit met alle ellende en zijn toer was klaar. Ik weet het dat iedereen dit kan overkomen en geef toe, hoe vaak heb je al zo'n bijna crash gehad omdat iemand de afslag mist oid? Maar toch..
Ja das echt klote .
Maar idd dit kan iedereen gebeuren
Maar gelukkig is het zo gelopen het had nog erger gekund

Zo heb ik is een hele domme set gedaan in een wedstrijd.
En daardoor een jongen van 16 het ziekenhuis in gehopen
Man wat voel je dan kut
 
Ik voel mij echt superlullig hierover. Mijn eerste crash op straat in 30 jaar en het moet net bij Tapey gebeuren die mij notabene zelf vroeg om mee te gaan. Het ging allemaal zo snel en het had eigenlijk nog erger af kunnen lopen. Ik reed achter hem aan en keek net even 1 seconde op de gps omdat deze aangaf naar rechts te moeten, maar door het hoge gras zag ik niet goed waar. Toen ik weer naar voren keek was voor mijn gevoel Tapey plots en hard aan het remmen waardoor ik zag dat ik het niet ging redden met alleen hard remmen. Links kon ik er niet meer langs, dus koos ik voor rechts en toen ik erlangs ging dacht ik nog, laat hem niet insturen aub.. Ik kon ook niet veel naar rechts, want daar stond een boom waar ik dan recht op af zou gaan. Helaas tikte ik echt net zijn stuur aan met het uiterste puntje van mijn handkap. Ik wist toen nog niet dat hij gevallen was en hoopte vurig dat hij erop was blijven zitten, maar na een wilde rit door de berm en het gras zag ik zijn motor al liggen en kreeg ik een lichte hartverzakking. Daarna hoopte ik maar dat hij zelf niks zou hebben, maar als snel werd duidelijk dat hij toch wel last van zijn schouder had waarna we naar het hotel terug zijn gereden (lukte vast enkel door de adrenaline denk ik). Van daaruit een afspraak kunnen maken bij de plaatstelijke dokter. We werden echt super geholpen door de eigenaar van het hotel waarbij we zelfs een auto van een familielid meekregen. Na de dokter was het al snel duidelijk dat we naar het ziekenhuis moesten gaan waar we haast de hele dag hebben gezeten.
Voor de materiele schade komt het wel goed, maar ik had het liever anders gezien. Ik heb geen schrammetje en nul schade. Tapey zit met alle ellende en zijn toer was klaar. Ik weet het dat iedereen dit kan overkomen en geef toe, hoe vaak heb je al zo'n bijna crash gehad omdat iemand de afslag mist oid? Maar toch..
Één "sh**t" momentje...
Je bent niet de eerste, en zeker niet de laatste...

Hopen dat het niet te vaak gebeurt.
 
Ja joh, dit soort dingen gebeuren. Niemand doet het expres. Niks aan te doen. Opstaan en weer verder.

Positief punt: wat is de GT een geweldige motor voor een heuvel- en bergachtige omgeving. Perfect sturen, remmen, lekker geluidje uit de Akra en wat een power 😍

Ook met koffers prima sportief te berijden. Grote actieradius op volle tank. Veruit de beste motor die ik ooit heb gehad :t
 
Ik heb half Nederland en heel Vlaanderen afgebeld. Nergens plaats. Gelukkig maandagochtend vroeg een afspraak in Nijmegen. Is wel 1,5 rijden + een uur extra voor de file vanaf Rotterdam, maar beter dan niks en de orthopedische kliniek daar werd me via-via aanbevolen door Carlo Hulsen en die heeft er ervaring mee met zichzelf en diverse crossers en racers. Hopelijk kan ik dan spoedig na dat eerste consult een goede en snelle operatie krijgen.

Ontzettend veel gedoe met bellen, wachten in de wachtrij, doorverwijzing via huisarts enz enz. Het Nederlandse zorgsysteem is oververhit en kapot.

En dan hetzelfde liedje met repatriëring motor en mijzelf. Ontzettend dom systeem met verzekeringsmaatschappijen en alarmcentrales die niet met elkaar praten. Telkens 30 tot 90 minuten in de wacht staan. Ben drie dagen constant aan het bellen en wachten geweest. Gisteravond thuisgebracht (de crash was woensdagochtend).

Vandaag stijver en beurser dan ooit. Elke beweging doet pijn. Even bijkomen en kwali MotoGP kijken. Morgen weer verder met schadeformulier enz. Misschien dat ik dan ‘s avonds vast naar Nijmegen ga en een hotel pak. Verder alles goed :t
Dat is ook nog extra klote al dat wachten. Het Radboud in Nijmegen is gelukkig wel een goed ziekenhuis.

Heb je nu niks meer aan, maar soms is het veel sneller om in het buitenland bij een (privé) kliniek te opereren. Je kunt dan ook gewoon over de prijs onderhandelen tot een niveau dat jouw verzekeraar dat bedrag wil betalen.
 
Dat is ook nog extra klote al dat wachten. Het Radboud in Nijmegen is gelukkig wel een goed ziekenhuis.

Heb je nu niks meer aan, maar soms is het veel sneller om in het buitenland bij een (privé) kliniek te opereren. Je kunt dan ook gewoon over de prijs onderhandelen tot een niveau dat jouw verzekeraar dat bedrag wil betalen.
Heb ik geprobeerd in België. Had een hele rij dokters waar de crossers altijd langsgaan. Maar die zaten ook vol.
 
Terug
Bovenaan Onderaan