KTM Super Duke 1290 GT : The Beast onder de GT's

Ik heb ook eens geïnformeerd voor een alarm en kwam op 600,- uit En moest hem ieder jaar laten keuren
Was niet meer interessant
Ik heb het direct bij aflevering in laten bouwen van KTM. Was een stuk goedkoper en bovendien geldt het dan als af-fabriek goedgekeurd en hoef je het niet elk jaar opnieuw te laten keuren.
 
Ik heb het direct bij aflevering in laten bouwen van KTM. Was een stuk goedkoper en bovendien geldt het dan als af-fabriek goedgekeurd en hoef je het niet elk jaar opnieuw te laten keuren.
Dat is best opmerkelijk want ze bouwen er uiteindelijk ook een aftermarket setje in.

Op mijn vorige ZX10R had ik deze alarm, ook op zitten alleen was het overal en nergens geweven in de bedrading. Heb wel eens spannende momenten gehad dat de startonderbreker er niet van af wilde :+
 
Ik vroeg laatst aan de dealer wat voor olie ze er in hadden gegooid met de 1000km beurt. Zit Motorex 15w50 Top speed in.
In de ochtend als ik naar het niveauglas kijk dan ziet het er uit als stroop. Zo dik.

Doen jullie er ool 15w50 in of wat dunners?
Ik heb die olie hier gewoon staan, en die is (ook koud) echt niet dik.
 
15W50 kan nooit zo dik zijn, tenzij het -20 is. Ik heb vorige week ververst (15W50 Motul). Als je 's winters rijd kun je er ook 10W40 in gieten, maar ik ververs maar 1 x per jaar. Hoe langer het erin zit, hoe dunner het ook weer wordt.
Ik heb ook het luchtfilter vervangen, na 12.500 km zag dat er echter nog schoon uit. Opvallend was wel dat de linker tankbout met bus ontbrak. Had er blijkbaar nooit ingezeten want eruit trillen kan daar eigenlijk niet.

Qua verzekering: ik heb ook alarm laten inbouwen bij aflevering maar voor de verzekering is het niet nodig, en ik betaal ook nog geen 450 euro p/j bij 80% no-claim bij KNMV, en dan ben ik nog niet eens lid.

Wat die GT 2019 betreft: de navigatie-optie is leuk maar ik heb ook liever gewoon een kaartoverzicht in beeld boven de tellers. Alleen pijltjes is terug in de tijd. Verder is het wel een fraaie motor, maar geen reden om in te ruilen. Motorisch vrijwel gelijk en zal ook vrijwel hetzelfde rijden.
 
EuroLoodvrij,

Nog tips om de Tank te verwijderen, wil ik ook nog doen deze winter maar durfde die kap rond de tankdop niet los te trekken.

Kreeg later de tip om de tankdop compleet incl. kapje (inbusboutjes los) te verwijderen maar nog niet aan toe gekomen.
 
Wel nog even de voorvork beschermd tegen steenslag/vuil met een aluminium kapje via het Duitse forum gekocht, echt super mooi gemaakt.

2 boutjes los van spatbord, kapje ertussen schuiven en weer vastzetten, volledig uit het zicht trouwens.

Ontwerp van spatbord zorgt ervoor dat alle meuk, vliegen, vuil op de onderpoot terecht komt, de nu geplaatste bescherming houdt de onderpoot schoon en hopelijk daardoor ook minder lekke vorkkeeringen (is de SD toch wel gevoelig voor...)

Voorvorkafdekking.jpeg
Voorvorkafdekking2.jpg
 
Laatst bewerkt:
EuroLoodvrij,

Nog tips om de Tank te verwijderen, wil ik ook nog doen deze winter maar durfde die kap rond de tankdop niet los te trekken.

Kreeg later de tip om de tankdop compleet incl. kapje (inbusboutjes los) te verwijderen maar nog niet aan toe gekomen.

Je kan de hele tankdop verwijderen, maar dat lijkt me niet ideaal, er komt snel vuil in je tank. Het kapje moet alleen los om de overloopslangetjes los te kunnen maken, maar inderdaad zit dit kapje goed vast. Ik moest veel kracht zetten en beschadigde het kapje hierbij. Wel weer vrijwel onzichtbaar weten te repareren. Maar als je voorzichtig vanaf de voorkant werkt en, als je hem niet verder krijgt, met een houten spatel o.i.d. meehelpt, wip je hem zonder schade los denk ik.
De balansbrandstofleiding die onder de tank loopt en de twee kraantjes met elkaar verbindt (die je eerst sluit), maak je eerst aan 1 kant los en dan tap je hem af. Aan de andere kant komt er dan bijna niets meer uit als je die ook los gaat maken.
Verder handig als je begint met een niet-volle tank, tilt de tank er makkelijker af en scheelt bij het weer monteren. Laat de bussen en rubber ringen aan de zijkanten aan de tank vast zitten, en verwijder alleen de inbusbouten. Bij het monteren is het handig het zichtbare deel van de rubber ringen aan de tank-zijkanten met wat vaseline in te smeren, want ze moeten over de metalen bevestigingsclips geduwd worden en dat is een beetje gekloot.
Al met al is het goed te doen.
 
Wel nog even de voorvork beschermd tegen steenslag/vuil met een aluminium kapje via het Duitse forum gekocht, echt super mooi gemaakt.

2 boutjes los van spatbord, kapje ertussen schuiven en weer vastzetten, volledig uit het zicht trouwens.

Ontwerp van spatbord zorgt ervoor dat alle meuk, vliegen, vuil op de onderpoot terecht komt, de nu geplaatste bescherming houdt de onderpoot schoon en hopelijk daardoor ook minder lekke vorkkeeringen (is de SD toch wel gevoelig voor...)

Bekijk bijlage 1342766Bekijk bijlage 1342772
ziet er top uit.
Heb je een linkje..?
 
Ik heb alleen via "persoonlijk bericht" contact gehad met Thomas (forumnaam Kolle)

Eerst een account aanmaken op ktmforum.eu


Dan contact met hem opnemen, ik had 3 setjes á € 25,00 p/st betaald + € 9,00 verzendkosten (betaald via PayPal)

Link (post 68) hij heeft er nog 15 stuks maar is ze snel kwijt.... hij maakt ze zelf of laat ze in kleine partijen maken denk ik.

Öllache neben Gabel!?! - ktmforum.eu

Succes
 
Laatst bewerkt:
Ik heb dus 1 keer gehad waarvan ik dacht dat ik hem die dag moest laten staan. Ging toch maar doorstarten en langzamerhand hoord ik hem vonken.

Wetende dat het slecht is om zo lang door te gaan ging hij pas na een seconde of 30 op een gegeven moment lopen.
Het was die dag 2 graden in de ochtend terwijl ik iedere dag rij.
...
Na het meten is gebleken dat de accu in orde was, maar aan de hand van mijn foto en filmpje van de accuspanning en het starten hebben ze helemaal niet moeilijk gedaan. Ze gingen ook een pas opgeladen accu meten aangezien ze een uur rijden van mij vandaan zijn.
Ze vroegen of ik het kon mailen zodat zij het weer bij KTM konden claimen.

Hier viel het zelfs nog mee. Filmpje:


Die van mij is ook officieel dood. Overleeft één nacht niet eens meer. Vanmiddag even langs Arie, kijken of het nog onder garantie valt.
 
Ik heb alleen via "persoonlijk bericht" contact gehad met Thomas (forumnaam Kolle)

Eerst een account aanmaken op ktmforum.eu


Dan contact met hem opnemen, ik had 3 setjes á € 25,00 p/st betaald + € 9,00 verzendkosten (betaald via PayPal)

Link (post 68) hij heeft er nog 15 stuks maar is ze snel kwijt.... hij maakt ze zelf of laat ze in kleine partijen maken denk ik.

Öllache neben Gabel!?! - ktmforum.eu

Succes

ook een set besteld
 
Hoi, even een snelle vraag tussendoor: ik heb de accu een poosje uit de SDGT gehad en wil morgen weer op pad. Moet ik nog ergens rekening mee houden, b.v. moet de motor een poosje stationair draaien alvorens te vertrekken, of is het gewoon een kwestie van accu erin, aansluiten, starten en gaan met die banaan?
 
Hoi, even een snelle vraag tussendoor: ik heb de accu een poosje uit de SDGT gehad en wil morgen weer op pad. Moet ik nog ergens rekening mee houden, b.v. moet de motor een poosje stationair draaien alvorens te vertrekken, of is het gewoon een kwestie van accu erin, aansluiten, starten en gaan met die banaan?

Maakt niet uit, in de handleiding staat dat je ook bij een winterstop de accu er uit kan halen. Bij erin zetten klokje weer goed zetten en rijden.
 
Wat je ook doet, nooit de accu uithalen is me verteld bij aankoop. Veel succes.
Interessante statement van die dealer, zou willen weten wat precies de reden is.

Even opgezocht: na vervanging van de accu adviseerde KTM ooit om de motor na de eerste koude start 15 minuten in volstrekt horizontale positie stationair te laten draaien. Die 15 minuten is een richttijd, namelijk de gemiddelde tijd die het kost om de motor op bedrijfstemperatuur te laten komen, want de ECU heeft geen timer... Gedurende die 15 minuten verzameld de ECU informatie.
De aldus verkregen informatie wordt gebruikt om de gasklephuizen te kalibreren, maar ... juist díe data wordt tijdens gebruik gewoon weer overschreven o.b.v. nieuw verkregen data tijdens gebruik. Dus tenzij ook het CPU is overschreven - dat kan alleen de dealer - is die 15 minuten stationair draaien eigenlijk een klein beetje onnodig...

Ik heb bij het monteren van het kabeltje voor de druppellader ook de accu los gehad, gaf geen probleem.

Maakt niet uit, in de handleiding staat dat je ook bij een winterstop de accu er uit kan halen. Bij erin zetten klokje weer goed zetten en rijden.
Dat zou ik idd verwachten. We gaan het morgen beleven, na 20000 km ge-BMW-d te hebben ben ik wel weer eens toe aan een klein beetje sensatie. Dank heren, voor het meedenken :t
 
Laatst bewerkt:
Interessante statement van die dealer, zou willen weten wat precies de reden is.

Even opgezocht: na vervanging van de accu adviseerde KTM ooit om de motor na de eerste koude start 15 minuten in volstrekt horizontale positie stationair te laten draaien. Die 15 minuten is een richttijd, namelijk de gemiddelde tijd die het kost om de motor op bedrijfstemperatuur te laten komen, want de ECU heeft geen timer... Gedurende die 15 minuten verzameld de ECU informatie.
De aldus verkregen informatie wordt gebruikt om de gasklephuizen te kalibreren, maar ... juist díe data wordt tijdens gebruik gewoon weer overschreven o.b.v. nieuw verkregen data tijdens gebruik. Dus tenzij ook het CPU is overschreven - dat kan alleen de dealer - is die 15 minuten stationair draaien eigenlijk een klein beetje onnodig...




Dat zou ik idd verwachten. We gaan het morgen beleven, na 20000 km ge-BMW-d te hebben ben ik wel weer eens toe aan een klein beetje sensatie. Dank heren, voor het meedenken :t


Horizontaal????:?
 
Interessante statement van die dealer, zou willen weten wat precies de reden is.

Even opgezocht: na vervanging van de accu adviseerde KTM ooit om de motor na de eerste koude start 15 minuten in volstrekt horizontale positie stationair te laten draaien. Die 15 minuten is een richttijd, namelijk de gemiddelde tijd die het kost om de motor op bedrijfstemperatuur te laten komen, want de ECU heeft geen timer... Gedurende die 15 minuten verzameld de ECU informatie.
De aldus verkregen informatie wordt gebruikt om de gasklephuizen te kalibreren, maar ... juist díe data wordt tijdens gebruik gewoon weer overschreven o.b.v. nieuw verkregen data tijdens gebruik. Dus tenzij ook het CPU is overschreven - dat kan alleen de dealer - is die 15 minuten stationair draaien eigenlijk een klein beetje onnodig...




Dat zou ik idd verwachten. We gaan het morgen beleven, na 20000 km ge-BMW-d te hebben ben ik wel weer eens toe aan een klein beetje sensatie. Dank heren, voor het meedenken :t
Gezien het volstrekt horizontaal (ik neem aan rechtop), zou het ook te maken kunnen hebben met het calibreren van alle sensoren tbv de vering en bochten-ABS.
 
Terug
Bovenaan Onderaan