Een grijze, die zijn zeldzaam! Ziet er netjes uit! Heel veel plezier ermee!
Boutjes van de onderspoiler met een klein drupje loctite 243 vastzetten, dan trillen ze niet meer los.
Goedemorgen,
Voor mij is het tijd om wat anders te gaan rijden.
Momenteel heb ik nog een Ducati 848 evo, en had hiervoor een Triumph speed triple 1050 uit '05.
Nu heb ik mijn oog laten vallen op een 3tal motoren waar ik binnenkort een proefrit op wil gaan maken.
KTM 990 Superduke uit 2008 met 38xxx km
Moto Morini Corsaro 1200 uit 2007
Buell Xb12S Lightning uit 2004.
Via google heb ik al wel wat antwoorden gevonden, maar extra info kan nooit kwaad.
- Onderhoudsinterval is 15000km. Dient dit bij een specialist te gebeuren of kan dit in elke (professionele) werkplaats?
- Bij een hoge kmstand kan de waterpomp en koppelingscilinder lekken las ik. Zijn er verder nog aandachtspunten?
- Ik ben 1.98m lang. Ik neem aan dat ik op de KTM voldoende ruimte heb, zelfs met passagier om een dagje te toeren?
Ik snap dat proefzitten uiteindelijk het verlossende antwoord zal geven maar misschien zijn hier (lange) rijders die hun ervaring kunnen delen?
Groet Eric.
Is deze misschien iets voor jou? die is van mij geweest en gegarandeerd goed en al voorzien van ITG, verwijderde vlinderkleppen, verwijderde SAS en verwijderde O2 sensoren en een passende map. Hoef je alleen nog maar even de originele uitlaten te vervangen. |
197cm! Een van de weinige nakeds waar ik mee wegkom met mijn lange benen!Goedemorgen,
Voor mij is het tijd om wat anders te gaan rijden.
Momenteel heb ik nog een Ducati 848 evo, en had hiervoor een Triumph speed triple 1050 uit '05.
Nu heb ik mijn oog laten vallen op een 3tal motoren waar ik binnenkort een proefrit op wil gaan maken.
KTM 990 Superduke uit 2008 met 38xxx km
Moto Morini Corsaro 1200 uit 2007
Buell Xb12S Lightning uit 2004.
Via google heb ik al wel wat antwoorden gevonden, maar extra info kan nooit kwaad.
- Onderhoudsinterval is 15000km. Dient dit bij een specialist te gebeuren of kan dit in elke (professionele) werkplaats?
- Bij een hoge kmstand kan de waterpomp en koppelingscilinder lekken las ik. Zijn er verder nog aandachtspunten?
- Ik ben 1.98m lang. Ik neem aan dat ik op de KTM voldoende ruimte heb, zelfs met passagier om een dagje te toeren?
Ik snap dat proefzitten uiteindelijk het verlossende antwoord zal geven maar misschien zijn hier (lange) rijders die hun ervaring kunnen delen?
Groet Eric.
Ja..... nou dat niet eens, zonder WD40 en een waterpomptang krijg ik ze er niet uitheb je de hexa akra's?
(inderdaad een gedoe, via dat kleine gaatje dat inbusboutje eruit draaien)
Stelt niet bijster veel voor, als de moeren loswillen.Pops en bangs... ook wat duke eigen maar mn graffietpakking(achterste cilinder) is opperig. Voel de uitlaat ter hoogte van de deling lichtelijk blazen bij stationair lopen van de motor.
Iemand hier deze al eens vervangen en die tips heeft om deze te vervangen?
Stelt niet bijster veel voor, als de moeren loswillen.
Ik zou beginnen met een dag of zelf twee dagen vooraf (als je iig niet meer van plan bent om te gaan rijden) de 4 moeren waarmee de uitlaat vastzit inspuiten met Fatsoenlijke kruipolie. Paar keer herhalen zodat het lekker intrekt.
Afhankelijk van de staat van de moeren zou je daar nieuwe voor kunnen bestellen als je de pakking bestelt. Origineel zijn het koperen moeren die hopelijk niet te makkelijk vastrotten.
En bestel ook gelijk twee nieuwe uitlaatpakkingen mee.
Kost allemaal de wereld niet, het is een klusje van niks als het mee zit. Als het tegenzit kan het een drama zijn
Voor het terugplaatsen de tapeinden even opschonen, en goed insmeren met kopervet of andere anti seize meuk die hoge temperaturen kan hebben. Zodat je de volgende keer fluitend die moeren losdraait.
Ik maakte direct van de situatie gebruik door de boel meteen goed schoon te maken. Je kan opeens heel makkelijk plekken schoonmaken waar je anders amper bij kan.
Mocht je ze nog niet gevonden hebben:
Grafietpakking: 58405005001 (1x)
Uitlaatpakking: 61005005000 (2x)
Moeren: 51010086100 (4x)
Hoi allemaal, even voorstellen:
Ik lees al een tijdje mee en ben sinds oktober in het bezit van een nette superduke 2007. Een groot verschil met mijn cbr600f uit 1997 die ik daarvoor had. Vooral kwa rijcomfort maar ook strakkere handling.
binnenkort wat onderhoud uitvoeren: verse olie, nieuwe (beter zichtbare) knippers achter en een nieuwe bout in de onderSpoiler die ik afgelopen weekend ben verloren
Hallo Dukers,
Sinds een oliewissel valt de Duke uit na het rijden van ongeveer 200 meter vanuit een koude start. Hierbij brand het oliedruk lampje. Daarna kan ik hem meteen weer starten en komt het ook niet meer voor die rit..
- Er zit 3L Motorex 10w50 in
- Incident nu 2 keer voorgekomen
- Oliepijl is nog steeds goed (bij het MAX streepje)
Wat kan dit veroorzaken? BVD, Sam
Mooie fiets! Kt toevallig beginnend met 55
dankje ! En nee, geen 55 op mijn kenteken.
Ben zelf ook nog wel eens benieuwd waar mijn oude auto’s en motoren nu rond rijden
oliepeil niet te hoog? hoe heb je gepeild?
Zeefje verstopt? ik zou het in ieder geval ergens in het oliesysteem zoeken (omdat je de problemen na de oliewissel gekregen hebt)
Waar woon jij dat ze de Akra's van je fiets stelen?
3 maal daags een nekschot voor de dader lijkt me een gepaste straf!