hij heeft een dubbel wiegframe, da's dus makkelijk aan te bouwen(het onderframe zit gebout, daar kan je mooi bevestigingen aan maken)
~Ik heb zeer weinig ervaring met zijspan aanbouw, wel heel erg veel methoden enz. bekeken, en wel veel construcktiebouwervaring, en mechanica,
Maar persoonlijk lijkt het mij juist een minpunt dat het onderframe gebout is, als het een dubbelweigframe uit een stuk was geweest, was het veel sterker. Dus bij voorkeur zou ik juist niet de bevestigingspunten daarvan gebruiken
\hij heeft een dubbel wiegframe, da's dus makkelijk aan te bouwen(het onderframe zit gebout, daar kan je mooi bevestigingen aan maken)
\Ik heb zeer weinig ervaring met zijspan aanbouw, wel heel erg veel methoden enz. bekeken, en wel veel construcktiebouwervaring, en mechanica,
Maar persoonlijk lijkt het mij juist een minpunt dat het onderframe gebout is, als het een dubbelweigframe uit een stuk was geweest, was het veel sterker. Dus bij voorkeur zou ik juist niet de bevestigingspunten daarvan gebruiken
je moet natuurlijk niet een kogel op de deling plaatsen.
de deling leent zich wel heel goed om schetsplaten of een subframe aan vast te maken.
waar het met een klassiek buizenframe altijd een probleem is om klemmen te maken kan je met dit frame mooi met vlakke platen werken.
ik ben het er mee eens dat dit een hele mooie solo fiets is, ik vind het echter een gewoon gebruiksvoorwerp.
gewoon aanbouwen en aanpassen dus
Zou zo'n bakje aan deze tor veiliger zijn voor m'n rijbewijs? ( ik moet al een beetje oppassen:-) )
Gr Kwastert.
nee artikel 5 is een zogenaamd kapstok artikel
dwz alle leuke dingen die niet mogen en niet onder een ander wetsartikel staan worden onder artikel 5 geschaard
bijvoorbeeld diagonaal een rotonde overdriften
en met een zijspan zijn er een heleboel leuke dingen te doen die daar dus onder kunnen vallen
dingen die ik nooit zou doen
Dat artikel 5 is van de snelheid en lasercontrole enzo????
Kwastert
\hij heeft een dubbel wiegframe, da's dus makkelijk aan te bouwen(het onderframe zit gebout, daar kan je mooi bevestigingen aan maken)
\Ik heb zeer weinig ervaring met zijspan aanbouw, wel heel erg veel methoden enz. bekeken, en wel veel construcktiebouwervaring, en mechanica,
Maar persoonlijk lijkt het mij juist een minpunt dat het onderframe gebout is, als het een dubbelweigframe uit een stuk was geweest, was het veel sterker. Dus bij voorkeur zou ik juist niet de bevestigingspunten daarvan gebruiken
Ik zou deze bevestigingspunten juist wel gebruiken omdat daar ook het blok vast zit, wat ook heel belangrijk is om een verbinding te hebben met de andere zijde. Bij de Guzzi zit het ook zo met twee afneembare framebuizen, daar wordt aan de voorzijde de blokbevestiging gebruikt (lange steekas).
Wel denk ik dat dit frame inderdaad minder sterk is, wel mooi die vierkante pijp maar soms is rond beter.
Ik zou pleiten voor een platformframe...
zie net dat de bevestiging van de frambuizen bovenaan zit...is minder
ja, dat is wat
maar je kan natuurlijk veel beter mijn guzzi kopen
zonder dollen, er rijden hele volksstammen rond met sr500 combinaties, een srx is dan nog veel geschikter.
ik vind het wereldfietsjes, ook zonder bakje.
hij heeft iets meer vermogen als een bmw r60, een honda 400four en een emmer vol koppel, voldoende porrie dus om een klein bakje te trekken.
een tandje meer achter helpt ook.
hij heeft een dubbel wiegframe, da's dus makkelijk aan te bouwen(het onderframe zit gebout, daar kan je mooi bevestigingen aan maken)
mijn voorkeur zou uitgaan naar een star bakje van kalich.
een verlaagde velorex 562 is ook heel geschikt.
in de velorex prijsklasse vallen ook bakjes als een duna.
ural bakken zijn te zwaar en te lomp, zet die maar uit je hoofd.
ik ben dus tamelijk enthousiast
bedenk wel dat als je een halfjaartje rondgereden hebt je vanzelf naloopverkorting en kleinere wielen wil, gevolgd door extra vermogen
een velorexje staat op oostblokse hoogte, dat is geen porum.
Nou Nou..........
sorry, het is een hele mooie klassieker in wording, zo'n fiets wordt alleen maar meer waard