Eigenlijk zou een ketting in een oliebad langer mee moeten gaan. Kijk maar hoelang men bij een motor met een ketting kan doen met een automatisch smeersysteem en dan nog kan al het vuil erbij. Dan vind ik vervangen bij 20k inderdaad wel een twijfelachtige constructie. De eerste T-Max (500cc) had volgens mij ook een ketting in oliebad, ik weet niet hoelang dat meeging.
BMW achtertandwiel is 27T en voor is 16T, achter lijkt volgens mij wat kleiner t.o.z.v. conventionele fietsen dus misschien dat dat wat tegen werkt?
Daarnaast heb je je garantie technisch dan weer aan het periodiek onderhoud te houden dus al zou het langer mee gaan zul je toch moeten aanvaarden wat er volgens de 20.000km beurt moet worden vervangen.
Oudere Tmax had idd. de ketting als secundaire aandrijving, de Gilera GP en Aprillia SRV hebben dat nog steeds... ik dacht dat Sossa iets van 37T achter had maar weet dat niet precies meer en ook hij doet dacht ik ook wel langer als 20.000km. met de ketting tandwiel set.
Overigens voor de gasten die niet zijn gecharmeerd van een secundaire aandrijfriem op de huidige Tmax 530 kun je nog steeds een zeer gelikt ketting tandwielsetje kopen.
Zie maar eens wat mijn kennis Tanson van TBS in Taiwan verkoopt.
OVERTAKE TMAX 530 Chain Kit 17/40
Ik wordt er wel warm van als ik het eerlijk mag zeggen
Ombouw setje naar ketting, kost ongeveer 5 a 600 euro in Taiwan
Snelheid en koppel na gelang tandwiel combinatie.
De ketting is een RK525, zie url....:
http://www.forstunt.home.pl/en/chains/250-rk-525-gxw-motorcycle-chain.html
De set is ook leverbaar met rooie ketting kost via Azie naar hier 518 +17 euro shipping,
(ex. invoer rechten)
TMAX 530 chain transmission kit
More direct torque transmission..
After the Japanese professional 30000KM test
Damping sleeve design will not harm your original rim..
chain use RK525 oil seal chain.