• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

Langzame filerijders

UPP-Racing

MF legend
Lid geworden
7 nov 2003
Waarderingsscore
1
Dit moet effe van m'n hart. Willen alle logge motoren die zich met de snelheid van een slak langs het fileverkeer bewegen alstublieft eens in hun spiegels kijken!!! Als er een sneller, slanker motortje achter je zit, ga dan even aan de kant. Kleine moeite toch??? Ik rij niet achterlijk hard langs een file heen, maar sommige motorrijders werken echt op m'n zenuwen met hun slakkengedrag.

je kunt ook ff de andere baan pakken ;)

Ik dacht dat die meest rechtse strook voor de snellere motoren was. Zie daar nooit wat rijden iig

Ik ben zo'n motorrijder met slakkengedrag in de file. :X

Oorzaak : ik rij nog maar sinds een paar weken door de file. Ik kies de snelheid waar ik mij goed bij voel...

Ik kijk echter regelmatig in mijn spiegels om de 'fast and the furious' op de motor door te laten.

Nu ligt mijn concentratie voornamelijk voor mij :} , omdat ik niet weet waar eerst te kijken (ik moet nog een beetje informatie leren filteren tijdens het file rijden). Dus schiet mij niet dood als ik jou niet onmiddelijk gezien heb.

Ik ben zo'n motorrijder met slakkengedrag in de file. :X

Oorzaak : ik rij nog maar sinds een paar weken door de file. Ik kies de snelheid waar ik mij goed bij voel...

Ik kijk echter regelmatig in mijn spiegels om de 'fast and the furious' op de motor door te laten.

Nu ligt mijn concentratie voornamelijk voor mij :} , omdat ik niet weet waar eerst te kijken (ik moet nog een beetje informatie leren filteren tijdens het file rijden). Dus schiet mij niet dood als ik jou niet onmiddelijk gezien heb.
:^ Dus aub, als je ooit een gele Honda CB350F door de file ziet gaan voor je die irritant in de weg rijdt.. It's me! Don't hurt me, I'm innocent.. :9

Alles op z'n tijd.. :] Mijn tijd... :]

Ik ga ook lekker op mijn eigen tempo door de file, heb ik nog niet zo vaak gedaan dus ik doe het lekker rustig aan.
Natuurlijk probeer ik te letten op eventuele motoren achter mij, maar ik concentreer me toch liever op wat er voor me gebeurd.
Ik hinder liever even iemand, dan dat ik ineens boven op een auto zit die van baan wisselt omdat ik constant in mijn spiegels zit te kijken.

Maar als het enigszins kan probeer ik natuurlijk niemand te hinderen, en zoveel mogelijk aan de kant te gaan. Ik begrijp je frustatie ook wel hoor, maar ik hoop dat jij je ook kan inbeelden hoe het is voor een beginner met net 1000 km op de teller en die maar 1x een goede file heeft meegemaakt.

Op donderdag 04 december 2003 17:27 schreef BlitzeR1 het volgende:
Dit moet effe van m'n hart. Willen alle logge motoren die zich met de snelheid van een slak langs het fileverkeer bewegen alstublieft eens in hun spiegels kijken!!! Als er een sneller, slanker motortje achter je zit, ga dan even aan de kant. Kleine moeite toch??? Ik rij niet achterlijk hard langs een file heen, maar sommige motorrijders werken echt op m'n zenuwen met hun slakkengedrag.
R1 slank :o :X

gelukkig hoef ik normaal niet zolang door de file te rijden maar vandaag even van denhaag naar rotterdam gereden.........
Ik stond dus ook in de file dacht ik.tering ik moest voor 5 motoren wachten totdat de boel weer een beetje dooreed en ze er niet meer langs durfden toen mocht ik er eindelijk langs.

Als je zo graag in de file wil staan gaan dan netjes in de rij staan aub

ja, maar voor de verzekering rijd ik niet harder dan 40km/h door de file.
Komt er een nerd die sneller is, dan rij ik achter hem/haar weer aan.
Die rijdt dus harder dan 40km/h maar die vangt dan wel de eerste klap op met een aanrijding. :}
Noem me geen lul, die knaap voor me kiest ervoor harder dan 40 te gaan rijden tussen de file door.
Is niet mijn schuld als het fout gaat maar zijn eigen vrije keus.

pfff zeikwijf! Je kan ook gewoon blij zijn dat je harder gaat dan de auto's ..

haha leuke reactie Jes! Duidelijk dat je mij niet kent... ik ben namelijk het grootste brok ongeduld van de wereld....

ken je ook niet irl nee..
maar van je reacties op mf soms, en daarom had ik t wel verwacht!

ik kan niet zo goed tegen geklaag...
Volgens mij heb je als motorrijder al gewoon mazzel dat je niet klem komt te staan. Dat eeuwige gemopper van iedereen... het is toch gewoon heerlijk dat je kunt rijden?!

Wees gelukkig dat je rijdt, man jongen, en wees ook wat verdraagzaam.
Seintje geven aan voorligger kan helpen en indien niet, blijf dan zitten.
Simpel, niet?

:^

Dus: Deauville rijder met je voet op de achterrem, BMW rijders, Pan rijders: moven!
Punt is ook dat de bredere rijders er soms gewoon niet door kunnen terwijl ik dat wel kan. Sta ik tussen de file in de file achter een motor '(

:^
zie verder
[topic=27460]brede fietsen in de file[/topic]

[topic=25072]motorrijders in de file irritant???[/topic]

Op donderdag 04 december 2003 20:51 schreef Jeroen12 het volgende::^

Dus: Deauville rijder met je voet op de achterrem, BMW rijders, Pan rijders: moven!
Punt is ook dat de bredere rijders er soms gewoon niet door kunnen terwijl ik dat wel kan. Sta ik tussen de file in de file achter een motor '(

Die AT rijder heb je toch heen last van he?

Reed vroeger ook best tussen de file door, totdat ik vorig jaar aan werd gereden in de file, reed gelukkig iets van 40 (zat er vaak ruim boven) dus verzekerings technisch zat ik goed. Maar ik zag wel dat ik veel geluk had. sindsdien let ik wel of mijn snelheid niet te hoog is, tja dat is af en toe wel eens te langzaam voor een ander. Meestal zal ik dan proberen om hem er langs te laten gaan, maar ben ookw eer niet zo suicidal dat ik hem gewoon tussen 2 auto's prop om die ene snelle gast voor te laten gaan.

Reed vroeger ook best tussen de file door, totdat ik vorig jaar aan werd gereden in de file, reed gelukkig iets van 40 (zat er vaak ruim boven) dus verzekerings technisch zat ik goed. Maar ik zag wel dat ik veel geluk had. sindsdien let ik wel of mijn snelheid niet te hoog is, tja dat is af en toe wel eens te langzaam voor een ander. Meestal zal ik dan proberen om hem er langs te laten gaan, maar ben ookw eer niet zo suicidal dat ik hem gewoon tussen 2 auto's prop om die ene snelle gast voor te laten gaan.

Mee eens..een paar keer goed op je bek gaan werkt erg corrigerend. Gevolg door een paar bijna klappers in de file, leer je het wel af...

Ik rij dus ook meestal rustig vanwege eerdere ongevallen met blijvend letsel en ook om ons niet te impopulair te maken.

Alle automobilisten gaan tegenwoordig goed aan de kant en ik ken tijden dat dit niet zo was waarom dan de automobilisten onnodig irriteren..enne als je er langs wil kan dat altijd maar ik let bij het filerijden goed op de voorwielen van de auto's en wat minder op mijn spiegel...

Opschieten bereik je trouwens niet enkel met snelheid alswel met intelligent rijden...En wtf maken die extra paar minuten 's morgens in de file nou uit? Moet je maar eerder je bed uit stappen..

Daarbij is het verboden om harder dan 10 km per uur t.o.v. filerijdend verkeer te rijden (nagevraagd bij de politie) Of liever gezegd verantwoord rijgedrag wordt door de politie gedoogd tussen de file door en snelle motorrijders (onverantwoord) lopen risico op een bon..

BTW ik maak de regels niet..dont kill the messenger maar ik zal wat extra in mijn spiegels kijken, niet dat het bij mij voorkomt dat een ander mij inhaalt...(nee ik rij niet hard tussen de file door) En wil je er langs en merk ik dat je sneller rijd ga je gang...

Mooie VFR trouwens!

Laatst bewerkt:
Mee eens..een paar keer goed op je bek gaan werkt erg corrigerend. Gevolg door een paar bijna klappers in de file, leer je het wel af...

Ik rij dus ook meestal rustig vanwege eerdere ongevallen met blijvend letsel en ook om ons niet te impopulair te maken.

Alle automobilisten gaan tegenwoordig goed aan de kant en ik ken tijden dat dit niet zo was waarom dan de automobilisten onnodig irriteren..enne als je er langs wil kan dat altijd maar ik let bij het filerijden goed op de voorwielen van de auto's en wat minder op mijn spiegel...

Opschieten bereik je trouwens niet enkel met snelheid alswel met intelligent rijden...En wtf maken die extra paar minuten 's morgens in de file nou uit? Moet je maar eerder je bed uit stappen..

Daarbij is het verboden om harder dan 10 km per uur t.o.v. filerijdend verkeer te rijden (nagevraagd bij de politie) Of liever gezegd verantwoord rijgedrag wordt door de politie gedoogd tussen de file door en snelle motorrijders (onverantwoord) lopen risico op een bon..

BTW ik maak de regels niet..dont kill the messenger maar ik zal wat extra in mijn spiegels kijken, niet dat het bij mij voorkomt dat een ander mij inhaalt...(nee ik rij niet hard tussen de file door) En wil je er langs en merk ik dat je sneller rijd ga je gang...

Mooie VFR trouwens!

HALLOOOOOOOO, dat snelheid is hier niet het punt!
Dat iemand rustiger wilt rijden dan ik vind ik best! Ik weet dat het veiliger is, etc etc bla bla bla.
M'n punt is dat er te weinig in de spiegels word gekeken en je rekening kan houden met motorrijders die zich sneller door het stilstaande verkeer kunnen manouvreren. Ik ga ook netjes opzijn als iemand nog sneller rijdt dan ik.

pfff zeikwijf! Je kan ook gewoon blij zijn dat je harder gaat dan de auto's ..

Zeikwijf??? Ik ben van het mannelijk geslacht blondie.
Verder, ik rij niet motor om, zoals Jeroen12 aangaf, tussen de file in de file te staan!

HALLOOOOOOOO, dat snelheid is hier niet het punt!
Dat iemand rustiger wilt rijden dan ik vind ik best! Ik weet dat het veiliger is, etc etc bla bla bla.
M'n punt is dat er te weinig in de spiegels word gekeken en je rekening kan houden met motorrijders die zich sneller door het stilstaande verkeer kunnen manouvreren. Ik ga ook netjes opzijn als iemand nog sneller rijdt dan ik.

Weet ik, no problemo

Terug
Bovenaan Onderaan