LED dim/groot licht

Thomss

Olie met een rietje
13 okt 2018
90
9
Hilversum
Ik had het plan opgepakt om mijn frontverlichting om te bouwen naar Xenon, maar als ik kijk naar de Xenon in onze voertuigen, de problemen en de levensduur/prijsverhouding, heb ik dat plan aan de kant gezet.
Maar er is ook LED. Ik heb daar flink op ingelezen, maar tussen die theorie en wat de verkopende partijen mij willen doen geloven, zit een wereld van verschil.
wat zijn jullie meningen, ervaringen en adviezen.. waar kan ik de noodzakelijke producten het best kopen (linkje/adres)
het gaat om mijn eigen fietsje een SV1000s
 
Lezen....!, hebt u mij daar laatst niet ook mee op de vingers getikt? Geen zin in uw denigrerende houding.

BodhiRunner: " Of je moet een set hebben die automatisch omvormt. Dan kan het op wisselspanning"
Ik denk dat je zelf even je verhaaltje moet nalezen.
Hoe kom je er bij dat halogeen niet werkt op wisselspanning?
Bedoel je nou halogeen of led ?
 
Ik denk dat je zelf even je verhaaltje moet nalezen.
Hoe kom je er bij dat halogeen niet werkt op wisselspanning?
Bedoel je nou halogeen of led ?

Klopt, Ik heb hem net 1 seconde opnieuw aangepast. Kijk even opnieuw en pas uw bericht anders even aan om misverstanden te voorkomen. Ik had inderdaad halogeen geschreven in plaats van Xenon in mijn eerste bericht. Heb dit allemaal even aangepast.

Als je de termen 55 keer leest verwissel je soms wel eens wat in je verhaal ;)
 
@Han S uw reactie/houding komt voor mij denigrerend over. Dat staat mij niet zo aan.

@v.d.v.
@Remco met een K
@Han S
Correct, ik had halogeen geschreven in plaats van Xenon, excuses.

Kom je hier nu na een week mauwen dat er onaardig gedaan wordt? Persoonlijk vind ik dat iedereen, inclusief @Han S zich netjes uitdrukt, je haalt namelijk nogal wat dingen door elkaar... Dus de constatering dat je een beetje in de war was (want dingen door elkaar haalt waardoor je verhaal niet klopt), is meer een feitelijke constatering dan wat anders.

Misschien voortaan eerst even je eigen reactie goed doorlezen voordat je op "plaats reactie" klikt?
 
ik zie ook zat auto's met projectorlampen met een te hoge instelling:z

Het belangrijkste is dat je een goed merk haalt en niet probeert te bezuinigen, dan hoeft een dergelijke upgrade echt geen belemmering voor de overige verkeersdeelnemers te zijn. Ik kwam zelfs met "refractor" lenzen nog door de apk. En ook de 1100GS inc H4 HID heb ik laten testen bij een bevriend monteur en is destijds ook OK bevonden.
 
Laatst bewerkt:
ik zie ook zat auto's met projectorlampen met een te hoge instelling:z

Het belangrijkste is dat je een goed merk haalt en niet probeert te bezuinigen, dan hoeft een dergelijke upgrade echt geen belemmering voor de overige verkeersdeelnemers te zijn. Ik kwam zelfs met "refractor" lenzen nog door de apk. En ook de 1100GS inc H4 HID heb ik laten testen bij een bevriend monteur en is destijds ook OK bevonden.
Bullshit, Ik heb zeer goedkope van Aliexpress en heb geen enkel probleem. Ik zie dat er bedrijvenzijn die dezelfde lampen als op aliexpress verkopen voor 500% meer maar daar worden ze echt niet beter van. Als je graag voor de gek wordt gehouden moet je ze daar bestellen
 
persoonlijk zou ik een bedrijf die apk goedkeur garandeert verkiezen boven chinaman die de specificaties met een korreltje zout kan nemen, maar wie ben ik :+
 
Bullshit, Ik heb zeer goedkope van Aliexpress en heb geen enkel probleem. Ik zie dat er bedrijvenzijn die dezelfde lampen als op aliexpress verkopen voor 500% meer maar daar worden ze echt niet beter van. Als je graag voor de gek wordt gehouden moet je ze daar bestellen

het zijn ook over het algemeen de tegenliggers die er problemen mee hebben;)
 
Uit eigen ervaring, led hoeft niet te verblinden en dat is niet gerelateerd aan de prijs. Uit eigen ervaring, de duurdere versie die hier in NL verkocht word storen ook op radio ontvangst net als de goedkope. Uit eigen ervaring, strooilicht is het gevolg van een belabberde afstelling. Als je niet kunt afstellen houd het dan lekker bij gloeilampjes want anders bent je zeker tegenliggers tot last en dat moet je niet willen. Het is niet alleen de reflector die afgesteld moet worden, het led lampje moet ook goed in het brandpunt van de reflector geplaatst worden vandaar dat de led naar voor en naar achter geschoven kan worden en ook kan draaien. Ik rijd zelf met led en heb het zelf afgesteld en dat zonder een ‘speciaal’ afstelapparaat. Gewoon op een paar meter van een witte deur eerst het lichtbeeld van de gloeilamp afgetekend en daarna die van de led er op afgesteld minus een paar cm hoogte. Het kost wel tijd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan