In niet capabele handen word natuurlijk alles al gauw een drama.Dat is nou juist het punt.
In niet capabele handen word natuurlijk alles al gauw een drama.
Mijn led lamp heb ik, omdat deze feller is dan halogeen, lager afgesteld. Zo lijkt het verlichte vlak een meter of twee korter voor de motor maar omdat het zo fel is is deze ook gewoon verlicht. Dat heb ik nu bij een vijftal motoren zo gedaan en gevraagd of de rijders even wilden opletten of ze geseind werden. Nu alweer een paar jaar verder is er nog geen een met die opmerking teruggekomen.
Zo uit het doosje is er bijna geen enkele geschikt om zonder afstellen te gebruiken.
Kan hij niks aan doen dat jij je spiegels niet kan afstellen.Dat bedoel ik nou, alles wordt op de gok afgesteld.
Dat wil nog niet zeggen dat de tegenliggers er geen last van hebben.
Gister stond er een machomannetje met een Amerikaanse pick-up truck achter me bij de stoplichten,
Ik werd verblind via de binnenspiegel en beide buitenspiegels.
Zelf had ie uiteraard nergens last van.
Overigen kan ook de afstelling links/recht heel veel uitmaken.
Heb je dat ook gecontroleerd?
Dat zou nl knap zijn zonder afstelinrichting.
Ik denk dat dat wel los zal lopen. Dan zou je ook je regelaar slopen door te rijden zonder licht aan.
Waardoor gaan die zekeringen stuk? Wat is dat voor prutser als hij zoveel zekeringen moet opstoken om een diagnose te stellen?Ja ik dacht ook dat het wel los zou lopen... Misschien valt het bij nieuwere motorern wel mee maar ik heb een Honda uit 1991 en daar is het wel echt bij nodig. Ik stond langs de A4 bij Leiderdorp onder die nieuwe brug ineens stil... ANWB gebeld en die stond liep hoofdschudden weg na >10 zekeringen opgeblazenEn voor die paar euro dat een weerstand kost zou ik het niet laten.
Nee hoor, niet iedereen.Het beste is dus geen led,
Iedereen is tegen.
en daar ben ik er een van ik rijd er van af maart mee en het bevalt goed het was plug en play van het merk cyclopsNee hoor, niet iedereen.
Ik heb vele honderden tevreden gebruikers..... Ook onder MF-ers....
Ik hou van goedkoop, ik hou van AlieExpress. Ik zou even je voorlicht eruit halen, kijken hoeveel watt hij is. Dan een paar verschillende soorten goedkope cheap LED voorlicht bij Alie te halen. Ook even een weerstand meebestellen (wattage nu - wattage Alie LED= wattage weerstand) anders wordt je spanningsregelaar gefrituurd. Ik rij nu zelfs dagelijks met een Alie LED voorlicht en gaat perfect. Niet te fel en ook niet te warm. Het duurde wel een paar orders voordat ik de specifieke LED vond die in mijn motor werkte.
Wat een onzin
Laat me raden, jij hebt zelf nog nooit met xenon gereden? Je hebt het over Hans Anders, maar je weet het verschil tussen scherp zien en iets zien, mag ik hopen? Als iets niet goed verlicht is zie je geen reet, scherp of niet. Onze ogen zien bij de gratie van aanwezigheid van licht, en als er meer licht aanwezig is zie je meer. Je brengt geen 1000en anderen in gevaar, dat is een hardnekkig misverstand dat ontstaat doordat een paar simpletons de gave mist om hun licht NIET zo hoog mogelijk te stellen.
Alléén in die refractiekoplampen van vroeger creëer je enorm veel strooilicht door gebruik van bijvoorbeeld Xenon of LED. Strooilicht verblindt, en dat is dan ook niet goed. Reflectiekoplampen of beter, projectorkoplampen verblinden, mits goed gesteld, NIET. En ja, Xenon levert 3x zoveel licht, ongeveer. Rijd er voor de grap eens mee, en 't zal je verbazen hoeveel meer je ziet zonder naar de opticien te hoeven.
LED heeft ten opzichte van Xenon één gigantisch nadeel, en daarom rijd ik nog steeds met Xenon. LED lampen hebben een "oppervlak" aan lichtopbrengst, niet één lichtpunt. Dat oppervlak is minder goed te bundelen dan een enkel punt, in ieder geval door reflectors/lenzen die er niet op ontwikkeld zijn. Dat betekent dat LED lampen méér strooilicht hebben dan Xenon. Valt nog steeds wel mee qua strooilicht, maar het lichtbeeld is ook gewoon niet zo goed als dat van Xenon.
Als ik m'n lichten aanzet krijg ik een hele duidelijke 'doos' licht op de weg voor mij. Daarbuiten kan het stervesdonker zijn, die doos is goed verlicht. Als de ogen van mensen niet in die doos komen, worden ze niet verblind. Al voed ik m'n Xenon met een nucleaire reactor.
De spanningsregelaar van een motor "fakkelt" ongebruikte stroom gewoon af door zichzelf warm te stoken. De suggestie is dat een motorspanningsregelaar dus meer belast wordt als je minder verbruikt, en het geen effect heeft op de belasting van de motor/je benzineverbruik. Dat laatste klopt, maar zoals vdv al zei verbruikt LED nog altijd meer dan je verlichting NIET aan hebben. Blijkbaar kunnen die Honda's daar dus ook niet tegenWeerstand??? Vaak toch gewoon plug en play?
Dat, of de kwaliteit van je set, want xenon is beter te richten dan LED puur doordat het brandpunt heel klein is.Ik ben het gedeeltelijk met je eens, met xenon had ik meer last van strooilicht dan met led...maar mss kan dit ook aan de afstelling liggen.
Fout.Led verlichting dat goed afgesteld is zal je niet verblinden.
Fout.De spanningsregelaar van een motor "fakkelt" ongebruikte stroom gewoon af door zichzelf warm te stoken. De suggestie is dat een motorspanningsregelaar dus meer belast wordt als je minder verbruikt, en het geen effect heeft op de belasting van de motor/je benzineverbruik. Dat laatste klopt, maar zoals vdv al zei verbruikt LED nog altijd meer dan je verlichting NIET aan hebben. Blijkbaar kunnen die Honda's daar dus ook niet tegen
Klopt.Fout, degene die het minst veblind wordt ziet het meest. Waardoor je in totale duisternis met een stadslichtje kan rijden
Oh ja dat was het... naja het overschot wordt nergens nuttigs voor gebruikt in ieder geval.Fout.
De spanningsregelaar sluit het overschot kort waardoor het “afgefakkeld” wordt door de inwendige weerstand van de dynamo die oliegekoeld is. Geen probleem dus.
Nee hoor dat is niet fout er is gewoon altijd wel wat te zeuren, het liefst zag ik iedereen gewoon terug naar gloeilampjes gaan maar neeee, auto’s moesten zonodig met halogeen rijden. Dus iedereen aan de halogeen. Ondanks meer licht werd het er omheen toch weer duisterder. Toen moesten de autoknurften nog meer licht, xenon zo fel dat je naast je bundel geen ene reet meer zag. Enz enz enz enz. Wedloop inderdaad.Fout.
De weerspiegeling in een nat wegdek kun je niks aan doen met afstellen.
Ik wil ook graag led verlichting op mijn motoren zodat ik ‘s nachts wat meer zie.
Het is een wapenwedloop. Degene met de grootste lamp ziet het meest.