Ledercreme of ledervet van rapide of wat anders?

YamaMocro

Die hard MF'er
25 jul 2003
259
0
Rotterdam
Ik heb een leren jas en broek gekocht en die wilde ik even een nieuwe look geven, de jas was wat dof en stijf.
Ik heb bij een winkel een flesje soft aniline cleaner en ledercreme van rapide gekocht, de eerste is om de pak schoon te maken, de tweede om de pak in te smeren.
Als ik op deze forum zoek, hebben veel mensen het over ledervet en niet ledercreme, sommige zweren weer bij lederdressing of lederolie, op de site van rapide(www.rapide-bv.nl)zie ik bij elke product bijna hetzelfde beschrijving.

Wat is nou het beste te gebruiken voor een leren jas, liever mensen die uit ervaring praten, dan bij de winkel weer een derde product kopen...... :]

Alvast bedankt en veel motorplezier deze winter :}
 
Ik heb nog nooit iets anders gebruikt dan ledervet. Laatste keer dat ik ledervet kocht (nog maar paar weken geleden) zei de verkoper wel dat er iets nieuws was. Was een soort spray uit een spuitbus maar daar heb ik voor bedankt. En de verkoper moest toegeven dat gewoon ledervet idd beter was dan die spray.
 
Ik heb nog nooit iets anders gebruikt dan ledervet. Laatste keer dat ik ledervet kocht (nog maar paar weken geleden) zei de verkoper wel dat er iets nieuws was. Was een soort spray uit een spuitbus maar daar heb ik voor bedankt. En de verkoper moest toegeven dat gewoon ledervet idd beter was dan die spray.

En zo stampte hij zijn eigen verkooppraatje de grond in. Tactische verkoper :)
 
Ik gebruik al 20 jaar leervet.
Heb bijna altijd Rapide gebruikt. Af en toe eens een ander merk geprobeert, maar kom toch altijd weer terug op Rapide.
Gewoon met een schoenborsteltje opbrengen, kom je lekker mee in de naadjes.
Leer blijft lekker soepel, bijna waterdicht bij een flink nat pak.

Cor 8-)
 
Rapide rules, alleen wel oppassen als je met winterstop gaat dat je de kleding/laarzen niet op een vochtige of klamme plek hangt.
Rapide is goed omdat het voornamenlijk uit natuurlijk (dierlijk) vet bestaat en dat heeft het enige nadeel dat in een situatie zoals ik met m'n legerkistjes in de kelder heb gehad dat het kan gaan schimmelen.
Ik moet toegeven dat we een lekkage hebben gehad waardoor de kelder vochtig was en dat ik ze te dik had ingesmeerd, als je het droog wegzet/hangt of gebruikt is het echt perfect spul.
 
Reaktie van rapide:

Mr YamaMocro,

Voor een jas kun je ledercreme (vet) en lederdressing gebruiken. De dressing geeft een veel mooier resultaat. Dit reinigt conserveert en geeft de jas glans.
vet is op olie basis. Dressing is op was basis heel hoogwaardig product.. Vet word gebruikt voor de motor laarzen en werkschoenen dressing voor de pakken. Maken we ook voor revit

Met vriendelijke groet


Rapide BV :]
 
Een iets goedkoper en ook erg goed werkend alternatief wat ikzelf regelmatig gebruik! (voor mijn motorpak dus)

Vaseline%20368g%20L.jpg
 
ik heb wel die spray... pas 1 keer gebruikt maarjah ook pas 6 keer gereden.
We zullen zien :) ik vind em opzicht wel fijn maar ik gebruik em voor een overal.
 
Geen zin om een nieuw topic te openen dus kick ik deze maar eens.

Waarmee motorpak doen? Ledervet, Lederolie of Ledercreme?
 
Iedereen zegt wat anders en die post met dat bericht van Rapide zelf klinkt meer als een verkooppraatje om meer dan één product aan te smeren.
 
Ach er zijn ZOOOVEEEEEEL merken leervet. Het is allemaal goed. Zolang je maar niet van die spuitbus spray onzin koopt.

En schoonmaken? ach dat doe ik gewoon met een doekje, zachte borstel en wat groene zeep oplossing. Even nawrijven met een schone doek met water, nachtje laten drogen en de volgende dag lekker insmeren, lekker dik op de naden. Smeer meteen ook een beetje op de ritsen en haal ze een paar keer heen en weer. Zijn die ook weer soepel.

Dan lekker in laten trekken een aantal dagen/weken afhankelijk van de temperatuur en leersoort en overtollige leervet resten wegvegen met een doek. Ik haal er altijd helemaal een poetsdoek overheen om eventuele vette plekken ff weg te halen, wil niet dat mn colbertje aan de kapstok bijv leervet klodders krijgt van mn motorjas :z

oja, ik gebruik leervet van het merk bergsteiger ofzo, het is verkrijgbaar in naturel(vasaline achtig) en zwart. Ik gebruik de zwarte, worden eventueel doffe plekjes weer wat donkerder.

10038842.jpg


de leertent in a'dam heeft ook goede leervet trouwens, van eigen merk. Daar zit een eigenaardig luchtje aan, beetje lijnolie achtig, en is wat harder van substantie, wordt zacht als je erop wrijft.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan