Ledercreme of ledervet van rapide of wat anders?

full
 
heeft iemand hier misschien ook nog tips of raad wat betreft een matzwart pak.
'maakt dit nog verschil met het glimmende leren pak of maakt dit niks uit
zelf heb ik een matzwart leren combi van berik. en zou het zonde vinden als het zou gaan glanzen door vet of olie.
 
de leertent in a'dam heeft ook goede leervet trouwens, van eigen merk. Daar zit een eigenaardig luchtje aan, beetje lijnolie achtig, en is wat harder van substantie, wordt zacht als je erop wrijft.
Ik meen dat dat ook van Rapide is, maar dan in een blikje van de Leertent. Ik heb het ze eens gevraagd omdat hun spul hetzelfde ruikt als dat van Rapide. Lekker luchtje vind ik, en goed spul.

@ Raphaël-s: Leerolie gebruik je wanneer het leer droog en stijf is, leervet voor het gewone onderhoud om het waterdicht te maken/houden. Leercrème doet zo'n beetje hetzelfde maar - heb ik het idee - iets minder goed dan vet.
 
Laatst bewerkt:
heeft iemand hier misschien ook nog tips of raad wat betreft een matzwart pak.
'maakt dit nog verschil met het glimmende leren pak of maakt dit niks uit
zelf heb ik een matzwart leren combi van berik. en zou het zonde vinden als het zou gaan glanzen door vet of olie.

Ik heb zelf een matpak van Vanucci, en inderdaad uitkijken dat je pak niet gaat glanzen als je de matte look wilt behouden.
Ik ga zelf Valma Excalibur Leather Cleaner & Conditioner gebruiken. Deze heb ik ook op mijn Alpinestars jas gebruikt en is niet gaan glimmen.
Daarna inspuiten met inpregneerspray voor leer zodat water wordt afgestoten, geen leerspray want daar gaat je pak weer van glimmen.
 
Laatst bewerkt:
Niet over vet maar over manier waarop ...

Open deur :+ Trek het pak aan en laat een ander het invetten. Gaat een stuk beter dan 'zonder inhoud'.

Handschoenen invetten gaat ook beter als je ze aan hebt (doen alsof je je handen wast).

Laarzen kun je prima invetten met je handschoenen ipv met een doekje. Let wel op de volgorde! Eerst laarzen en dan pas handschoenen ... B|
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan