Zwarte boefHeb ook gestemd
Na je 70ste motorrijbewijs inleveren
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Zwarte boefHeb ook gestemd
Na je 70ste motorrijbewijs inleveren
Zwarte boef
diskrimmenazie ben gdvr net 70
dan kun je nog een jaartje rijden
geloof je het zelf
ik nog 2 maand.dan kun je nog een jaartje rijden
Ik betaalde in 1985 5.000 gulden voor een nieuwe Suzuki GSX 400E. Volgens mij was hij wel afgeprijsd van 6.000 gulden. Maar dat was best veel geld in die tijd.Voorbeeldje: bij mijn motorzaak op de hoek staat nu een Versys 300 te koop (lekker lichte en wat goedkopere beginnersfiets nieuw uit doos) en die is afgeprijsd van 6000,- naar 5000,- euro. Dat is echt veel geld voor een hobby van een 18 jarige.
Kan een volwassener iemand me misschien vertellen of je in de jaren '80 10.000 gulden betaalde voor een nieuwe, lichte budget fiets?
Interessant om de voorgaande pagina's te lezen! Of de overheid wil dat motoren helemaal verdwijnen, dat betwijfel ik. Voor mij persoonlijk was het wel goed dat ik niet op mijn 18e op vol vermogen mocht rijden. Als ik die mogelijkheid had gehad, dan had ik dat gedaan en ik weet (in retrospect) niet of dat een heel goed idee zou zijn geweest...
Ben nu 29 en rijd nu bijna 4 jaar ongevalvrij rond. En ik rijd ergens tussen de 13.000 en 15.000 km per jaar. Op relatief lichte fietsen (1e fiets: BMW F650GS '03, huidige fiets: Versys 650 '07).
Denk dat vermogensregulerende wetgeving vooral ingegeven is door ongeval statistieken (ik doe een aanname hier). Als 20 jarige een Golf GTI verzekerd krijgen is ook serieus duurder dan wanneer je 25+ bent. Dat heeft wel met de boomkleef statistieken te maken.
Zijn voor jonge rijders hagelnieuwe motoren niet ook gewoon erg duur? Volgens mij worstelen fabrikanten best wel met het aanspreken van een jeugdiger publiek...
Voorbeeldje: bij mijn motorzaak op de hoek staat nu een Versys 300 te koop (lekker lichte en wat goedkopere beginnersfiets nieuw uit doos) en die is afgeprijsd van 6000,- naar 5000,- euro. Dat is echt veel geld voor een hobby van een 18 jarige.
Kan een volwassener iemand me misschien vertellen of je in de jaren '80 10.000 gulden betaalde voor een nieuwe, lichte budget fiets?
Een Golf GTI kan doorgaans ook duurder zijn, omdat zulke auto's (net als bepaalde motoren) gewillig zijn bij het dievengilde...
Maaaaaaaarrr er bestaat een relatie tussen leeftijd, vermogen en risico. Aldus verzekeraars.
Ben even op Independer gedoken:
Voorbeeld 1:
Als ik als 19 jarige een Volkswagen Golf met 180Kw vermogen WA wil verzekeren dan kost dat 126 euro per maand. Als ik dezelfde auto wil verzekeren als 29 jarige (voor de rest alle parameters hetzelfde gehouden) dan kost een WA verzekering nog maar 40(!) euro per maand.
Als ik als 19 jarige een Volkswagen Golf met 63Kw vermogen WA wil verzekeren dan kost dat 117 euro per maand. Als ik dezelfde auto wil verzekeren als 29 jarige (wederom: gelijke parameters) dan kost een WA verzekering ook 40 euro per maand.
Je ziet dus dat leeftijd bijna een factor 10 (-69.7% vs 7.7%) belangrijker is dan vermogen.
"De gemiddelde leeftijd van alle wegvoertuigen is de afgelopen tien jaar gestegen. De motorfiets heeft met gemiddeld 21 jaar de hoogste leeftijd, terwijl trekkers voor oplegger met zes jaar gemiddeld het jongste zijn."
Natuurlijk zijn de trekkers met oplegger het jongste. Die rijden vaak 100-150k per jaar en staan dan dus op 600-900k en zijn redelijk afgeschreven.Personenauto's zijn gemiddeld elf jaar oud, grijs is populairste kleur | Onderweg | NU.nl
Nederlandse personenauto's zijn gemiddeld elf jaar oud, meldt het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) dinsdag. In 2009 was die gemiddelde leeftijd nog negen jaar. Ook qua kleur is er iets veranderd; een derde van de auto's is nu grijs, terwijl in 2003 blauw nog de meest voorkomende kleur was.www.nu.nl
Het zijn niet alleen de eigenaren die vergrijzen.
Interessant om de voorgaande pagina's te lezen! Of de overheid wil dat motoren helemaal verdwijnen, dat betwijfel ik. Voor mij persoonlijk was het wel goed dat ik niet op mijn 18e op vol vermogen mocht rijden. Als ik die mogelijkheid had gehad, dan had ik dat gedaan en ik weet (in retrospect) niet of dat een heel goed idee zou zijn geweest...
Ben nu 29 en rijd nu bijna 4 jaar ongevalvrij rond. En ik rijd ergens tussen de 13.000 en 15.000 km per jaar. Op relatief lichte fietsen (1e fiets: BMW F650GS '03, huidige fiets: Versys 650 '07).
Denk dat vermogensregulerende wetgeving vooral ingegeven is door ongeval statistieken (ik doe een aanname hier). Als 20 jarige een Golf GTI verzekerd krijgen is ook serieus duurder dan wanneer je 25+ bent. Dat heeft wel met de boomkleef statistieken te maken.
Zijn voor jonge rijders hagelnieuwe motoren niet ook gewoon erg duur? Volgens mij worstelen fabrikanten best wel met het aanspreken van een jeugdiger publiek...
Voorbeeldje: bij mijn motorzaak op de hoek staat nu een Versys 300 te koop (lekker lichte en wat goedkopere beginnersfiets nieuw uit doos) en die is afgeprijsd van 6000,- naar 5000,- euro. Dat is echt veel geld voor een hobby van een 18 jarige.
Kan een volwassener iemand me misschien vertellen of je in de jaren '80 10.000 gulden betaalde voor een nieuwe, lichte budget fiets?