Lekkend ventiel

Rudyboy

MF'er
2 jan 2019
154
146
Assen
Hallo allen ik zit met een probleem waar uiteraard een oplossing voor is maar wat ik toch even wil voorleggen.

Het ventiel van mijn achterband lekt, niet langs de velg maar gewoon uit het ventiel zelf. Als de band op druk staat hoor je hem iets leeglopen, vinger op het ventiel en je hoort hem niet meer.

Nu is de vraag, is het binnenwerk van een ventiel los te vervangen of wordt het echt een nieuw ventiel?

En indien er een nieuw ventiel geplaatst moet worden wat mag dit ongeveer kosten bij een motorzaak?

Alvast bedankt, fijne Pasen allen!
 
Binnenwerk kan je er uit schroeven met een speciaal tooltje,het kan ook zijn dat die van jou niet goed vast zit,
dan kan je eerst proberen het binnen werk aan te draaien,er zijn verschillende tooltjes voor,verkrijgbaar bij een
automaterialen zaak of online.ff googlen op autoventiel binnenwerk verwijderaar.
Zoiets dus,
Mocht je toch een nieuw binnenwerk nodig hebben dat hebben garage bedrijven/motorzaken/bandenhandels/automaterialen zaken wel liggen,
neem dan wel de oude mee want er zijn verschillende binnenwerkjes te krijgen,of ga met de hele motor naar een motorzaak,kunnen ze gelijk
de band weer oppompen, en laat hun het ventiel controleren.
 
Laatst bewerkt:
Voor iemand met het juiste gereedschap (ventielsleuteltje en evt. spullen om het hele ventiel te vervangen) is dit een paar minuten werk. Dus als je vaste klant bent bij een motorzaak (of autogarage), zou het me verbazen als ze dit niet terplekke verhelpen en als het meer dan een paar euro kost. En als je geen vaste klant bent, misschien een paar euro meer.
 
Dit is een ventieldopje, waarmee je het binnenventiel kan vastdraaien en uitdraaien, altijd handig om (bij je) te hebben en af en toe te checken of het binnenventiel niet los zit, net voordat je de bandenspanning checkt. Vervanging binnenventiel is idd fluitje van een cent, maar als binnenventiel los zit, gewoon aandraaien. Hoeft niet enorm vast, vast is vast...
 

Bijlagen

  • P1050051.JPG
    P1050051.JPG
    213 KB · Weergaven: 12
Terug
Bovenaan Onderaan