gix-addict
MF veteraan
- 26 dec 2003
- 21.159
- 704
dat snap ik, maar was zo maar eens benieuwd naar jullie ervaringen.ik ben daarom ook bang dat je van Braking weinig hoeft te verwachten,het is voor hun ook niet na te gaan hoe er mee gereden is.
Als je schijven wil die lang mee gaan moet je de orginele kopen,
maar die koop je niet voor 500 euro,die zijn meestal een stuk duurder,
levensduur van een schijf is ook erg afhankelijk van het gebruik,
iemand die de motor voor woon-werk verkeer gebruikt en ook nog door
weer en wind rijd zal ze veel eerder verslijten dan iemand die
alleen met mooi weer rijd,het zelfde geld voor iemand die veel hard rijd
en aan circuitdagen mee doet,dus een levensduur is moeilijk te bepalen
dat is voor een groot deel afhankelijk van de berijder,ik ben daarom
ook bang dat je van Braking weinig hoeft te verwachten,het is voor hun ook niet na te gaan hoe er mee gereden is.
ik heb waveschijven op de r1, diverse circuitkilometers en straat kilometers nog steeds goed, ik heb er nu zo'n 20.000 mee op zitten.
vind ze op het circuit wel tegenvallen, worden erg snel heet en gaan dan faden
maar heb nog nooit gehoord dat de orginele bij normaal straatgebruik in 25000 km weg zijn. Daarnaast rijden er veel mensen die bij die dealer komen met DP brakes remblokken en niemand zo'n extreme slijtage als bij mij.Denk dat het door de blokken komt. Als ze weer zo snel versleten zijn kan je voor het geld beter voor braking gaan als je toch sportief wil kunnen blijven remmen
voor mij ook niet meer, heb jij contact gehad via je dealer of met braking zelf (importeur)ik heb ook Braking Wave schijven zon 4000 km. oud. Zijn niet krom maar er zit sinds kort speling op de busjes van de linker voorschijf. Volgens mijn plaatselijke monteur door het sterk aanremmen. En bijkomend nadeel is dat mijn stuur dus ook trilt bij stevig remmen.
Contact gehad met Braking maar nul op request (licht aan mijn rijstijl)
wat slijtage betreft ze zijn na 4000 km niet van nieuw te onderscheiden dus daar kan ik je niet bij helpen.
Voor mij geen Braking meer dus.
Heb ook de DP blokken gehad, eerst op mijn GSX. Deze maakten regelmatig een onheilspellend schrapend geluid, vooral in de regen en bij goed sportief rijden en bijkomend remmen.
Ik dacht altijd dat het kwam doordat de schijven al dik 70K meegingen, en vond dit geluid altijd normaal.
Heb ze naderhand ook een keer op mijn Hornet 900 gehad, omdat ik snel blokken nodig had, en alleen zo snel aan DP's kon komen. Zelfde onheilspellende schrapende geluid. Heb ze er met nog geen 6000 kilometer afgehaald, omdat ik er niet op vertrouwde of het nou de blokken, of schijven waren die opgevroten werden.
die carbon lorrain konden juist mij niet bekoren, je moest ze echt goed warmremmen anders vond ik ze sponzig aanvoelen.zelfde verhaal hier, zeker met regen klonk het alsof je schijven werden opgevreten dus heb ook de DP blokken na 2500km weer gewisseld met carbonne lorainne en die bevallen prima ook als het nat is.
En idd ze zijn wel na 7000km foetsie
nee stainless steel stond er op mijn verpakkingZijn braking schijven niet gemaakt van gietijzer?
Dan mag je meestal niet met gesinterde remblokken rijden...
Zijn braking schijven niet gemaakt van gietijzer?
Dan mag je meestal niet met gesinterde remblokken rijden...
orginbeel is juist semi als het goed is, heb voor de brakings die ik versleten heb de full floaters van braking gehad, alleen rinkelen op een klinkerpadIn de regel is hoe duurder de schijf, hoe minder lang die meegaat. Dus ik denk dat 25.000 km wel redelijk is hoor
Niet denken dat dure schijven dus ook langer meegaanEn daarnaast is het gebruik van de remblokken ook bepalend voor de levensduur. Kan best zijn dat die van carbon lorraine voor jou gevoel minder fijn remmen maar toch zorgen dat je remschijven ook wat langer meegaan.
Ik zou voor een setje brembo's gaan als je toch nieuwe koopt BTW
Ik had ook last van trillen bij wave-schijven. Dat komt onder andere omdat ze (semi-) zwevend zijn en originele niet.