Long Way Up ( Ewan McGregor & Charlie Boorman) South America

Kijk jij ook long Way up

  • Jazeker, de vorige waren ook goed

    Stemmen: 38 60,3%
  • Jazeker, benieuwd wat het is

    Stemmen: 7 11,1%
  • Nee, na de vorige (long way round/down) geen zin meer

    Stemmen: 4 6,3%
  • Nee, geen intresse

    Stemmen: 4 6,3%
  • Longwaywhatus ?

    Stemmen: 10 15,9%

  • Totaal aantal stemmers
    63
Via de link hierboven staan er 9 afleveringen ter beschikking.
Ik heb ze alle 9 gezien...
Worden er nog meer geplaatst ???

Hier staat #10 ondertussen ook bij. Zit een paar dagen vertraging volgens mij tussen AppleTV en deze (illegale?) aanbieder.

Nog één te gaan!
 
Het is dat ik NU onderweg zou zijn van Vuurland/Ushaia naar Vancouver en daarom heb ik de serie gevolgd. Maar ik vond het eigenlijk niet de moeite waard en al helemaal geen verslag van een motorreis. Het is getob met laden van de dingen, kapotte motoren en auto's met gedoe. En dan nog wat sociale projecten. Van de meeste landen zag je nauwelijks iets en van het hele stuk door Midden-Amerika zag je ook vrijwel niets en dan nog een hele aflevering over een bootreis en eentje over het prepareren van een bus met opgeklopte "deadline spanning" zoals je in al die inhoudsloze programma's ziet.
Mexico is een schitterend land met prachtige natuur en ongelooflijk om te rijden, weet ik van een vriend die er woont en een fabriek heeft waar hij, je verzint het niet, stroopwafels bakt en stinkend welvarend wordt want ze zijn er daar gek op. Hij rijdt op een GS 1200 en maakt de meest fantastische tochten daar. Maar de heren vinden Mexico te eng en nemen de bus, ik werd er helemaal ziek van.
Mijn cijfer: een mager 6je. Dan kijk ik liever naar Itchy Boots (hoewel ik daar ook wel wat van vind....)
 
Ze kwamen in deze aflevering aan in Los Angeles, dat was het eindpunt en er werd uitgebreid afscheid genomen. Door Mexico gingen ze met de bus. Nee ik verwacht niet dat er meer komt. Op Wikipedia staat ook dat er 11 episodes zijn. Dus...
 
Laatst bewerkt:
Ben het helemaal met @Sphyrnidus eens.
Deze serie valt toch wel wat tegen. Heeft denk ook wel te maken dat je met die elektrische motoren meer in de bewoonde wereld(veel saaie wegen/omgeving) moet blijven.
En op gegeven moment ga ik me ook ergeren aan randzaken, zoals die producers Russ en David zijn me veel te vaak in beeld.
Zit gewoon een halve aflevering naar het ombouwen van een bus te kijken??
 
@Super Blackbird Kom op zeg, ze zijn bijna 25 jaar jonger dan ik. Net iets ouder dan mijn oudste zoon pff. En dan een heel team mee en volgauto's en een bus, boot en vliegtuig op een reis waar je eigenlijk alleen een oversteek nodig hebt langs de Darrien Gap met bijv. de Stahlratte vanaf Cartagena in Colombia naar Panama City. Of desnoods een stukje per vliegtuig vanaf Bogota naar Panama City. Ik vind dit helemaal geen avontuur maar een georganiseerde groepsreis. Zoals ik al meldde: als dat stomme virus er niet was waren we nu onderweg van Ushuaia naar Alaska, de overtocht was al geboekt voor de motoren naar Valparaiso en de route bedacht. Nou maar hopen dat we komend najaar alsnog kunnen gaan, als tenminste ook in de USA dat virus tot rust is gekomen, maar goed daar zijn we waarschijnlijk pas in de zomer van 2022.
 
Laatst bewerkt:
Mogelijk dat jij wel gewoon doorgaat, maar de meeste van ons gaan na ongeveer hun veertigste toch wel iets voorzichtiger en minder adventureus door het leven. En zeker als je een mega-ster bent zoals Ewan wordt er veel druk uitgeoefend om minder risico te lopen.
 
Ik heb zojuist de laatste aflevering gekeken. Ik ben wederom dankbaar voor het avontuur dat de heren geleefd hebben, waar ik zelf never nooit niet aan ga beginnen. Kunt op die manier toch een beetje afkijken. The Long Way Round en Long Way Down waren bruter, realistischer, minder gemaakt, maar ik had Long Way Up niet willen missen.

Wat me vooral opvalt: tijdens LWR en LWD hebben ze het er vaak over gehad dat ze vanwege hun planning te snel, te gehaast door prachtige landen en langs fantastische plekken moesten racen. Het lijkt erop alsof ze voor LWU woord hebben gehouden, en meer wilden genieten van de trip en de randzaken. Het pure van alles met de motor doen ging al gauw overboord, zeker rondom Mexico: blijkbaar was het tijd om te gaan "spelen", in plaats van echte oplossingen zoeken.

De Harleys hebben zich redelijk staande weten te houden, zeker later in de afleveringen. Compliment voor hun enthousiasme, het lef om hier een televisieshow van te maken; zelfs al is de ruwe rand er hardhandig vanaf geschaafd.

Tip voor wie zich verveelt, of minder televisie-edits wilt zien:

 
Toevallig gisteren de laatste aflevering gekeken. Het was een prima serie, maar LWR en LWD waren echt veel en veel vermakelijker om te kijken.
Daar zag je ze meer avontuur hebben, en op een veel leukere manier contact hebben met de locals. Long way up lijkt daarmee vergeleken toch meer weg te hebben van een georganiseerde groepsreis.
 
Het is dat ik NU onderweg zou zijn van Vuurland/Ushaia naar Vancouver en daarom heb ik de serie gevolgd. Maar ik vond het eigenlijk niet de moeite waard en al helemaal geen verslag van een motorreis. Het is getob met laden van de dingen, kapotte motoren en auto's met gedoe. En dan nog wat sociale projecten. Van de meeste landen zag je nauwelijks iets en van het hele stuk door Midden-Amerika zag je ook vrijwel niets en dan nog een hele aflevering over een bootreis en eentje over het prepareren van een bus met opgeklopte "deadline spanning" zoals je in al die inhoudsloze programma's ziet.
Mexico is een schitterend land met prachtige natuur en ongelooflijk om te rijden, weet ik van een vriend die er woont en een fabriek heeft waar hij, je verzint het niet, stroopwafels bakt en stinkend welvarend wordt want ze zijn er daar gek op. Hij rijdt op een GS 1200 en maakt de meest fantastische tochten daar. Maar de heren vinden Mexico te eng en nemen de bus, ik werd er helemaal ziek van.
Mijn cijfer: een mager 6je. Dan kijk ik liever naar Itchy Boots (hoewel ik daar ook wel wat van vind....)

Klopt dat heb ik nu ook, ik vind haar gemaakt ,zal wel aan mij liggen
 
De eerste 2 trips flarden van gezien, vroegah. Lwu net afgekeken, best prima, het keek lekker weg. Mooie beelden.

Maar met zoveel man heb je ook zoveel meer problemen.. En die diesel aggregaat moeten ze wel elke avond gebruikt hebben, hoe krijg je anders die auto's voorzien van peut?

Al met al, volgende keer weer over op normale peut.
 
Hey dankjewel :t:}
Waar ik bij de vorige twee series er ongeveer 2 dagen over deed om alles te kijken, was ik nu bijna 12 weken nodig om de 3e serie uit te kijken.
Ik heb een paar leuke dingen gezien, maar het houd niet over....
En de keuze voor deze motoren :N Soms zie je ze een stukje off road doen, en als je dan ziet hoe slecht ze afgeveerd zijn :X
En dan nog de lange wielbasis en offset. Prima voor de route 66, maar toch niet voor zo iets? Om over het opladen en de mogelijkheden daar toe nog maar te zwijgen.
 
Heb nu ondertussen de 3 seizoenen uitgekeken. Het 3e seizoen had met voorsprong het knapste beeldmateriaal.
De camera's hebben sinds 2004-2007 toch een serieuze evolutie gezien blijkbaar. 8-)
Qua ritten/omgeving en verhalen is het eerste seizoen me wel het meeste bevallen. Onvoorstelbare reis!
 
Terug
Bovenaan Onderaan