Low budget Guzzi V35 Cafe racer project

Jullie denken nu natuurlijk dat die Zork helemaal niets doet en de V65 nu ook helemaal stil staat, maar NEEN! niets van dat al.
Enkel heb ik weer veel te lang gewacht met het plaatsen van een update.
Sociale media en Zork zijn niet voor elkaar gemaakt. Ik vergeet ook steeds te twitteren dat ik ben wezen schijten, sterker nog ik heb nog niet eens een account aangemaakt.
Dus bij deze, eerst maar eens de boosdoender, een tapeind dat besluit te breken en als klap op de vuurpijl ook nog eens -1mm uitsteekt -O-
full


Gelukkig is het breekvlak redenlijk recht en valk dus mooi een pit met de centerpunt er in :Y en nog in het midden ook.

Na met een klein boortje een beginnetje te hebben geboord en het tapeinde met wat kruipolie te hebben verzopen een stukje wondergereedschap in stelling gebracht:
full

De linksomdraaiende-gebroken-bout-verwijderaar. (is vast een andere naam voor).

En zoals wel vaker met wondertools, werkt het voor geen meter. Ja, je kan linksom boren, maar het tapeinde blijft zitten :(

Dus maar voorzichtig en zo recht mogenlijk het tapeinde uitboren. Dat gaat gelukkig best nettjes. De boor loopt niet weg en het boorpat is nog best recht voor zo uit het handje.
Steeds een maatje groter en als je bijna door het tapeinde heen bent voorzichtig aan , zodat je niet in de kop boort.
Nog wat pogingen gedaan om de het tapeinde er uit te krijgen door een kleinere bout in het tapeinde te solderen, ging allemaal niet lukken.
dus dan maar helemaal uitgeboord.
full


Opnieuw tappen en nu zit het weer helemaal goed.

Ruim een week later kwam ik op jijbius deze handige tip tegen:
Helaas te laat voor mij, maar komt vast nog wel een keer van pas.
 
Een bout er op lassen heb ik wel eens gedaan (met succes!) maar dit was een M6 tap die niet uitstak, en was bang de kop dan te beschadigen.
Volgende keer los ik het op zoals in het filmpje (letterlijk :+ )
 
Mooi fimpje, je kan goed zien hoe dat spul tekeer gaat. extra warmte toevoegen helpt duidelijk een hoop.
Nu nog uitzoeken waar je dat spul kan krijgen, want ik weet dat ik het vroeger of later nodig ga hebben.
 
Ondanks dat in Nederland in het algemeen, en deze "zomer" wat specifieker, de tegeltjes wijsheid:
Na regen komt meer regen, een in steen gezette regel lijkt te zijn, gisteren toch maar naar de immer gezellige Caferacerdag in Achterveld gegaan.
altijd gezellig en ook nu weer veel moois te zien :9~
full

En ik was lang niet de enige met een Guzzi *O*
full


Daarna nog wat aan de V65 gedaan.
De slangen van de carterontluchting waren wat vet, dus daar eerst maar eens naar gekeken.
Van de carter ontluchting bleek de airbox lek, en de slangen droogte scheurtjes te hebben. Gelukig zaten die bij de berg onderdelen die ik bij de Guzzi gekregen heb.
Hier de boel gemonteerd:
full

Ik had nog een aansluitnippel liggen om een slang aan te maken die ik naar een luchtfilter kom leiden om onderdruk op de carterontluchting te krijgen (schijnt beter te zijn voor de olie toevoer naar de koppen).
Hier de aansluiting naar het luchtfilter:
full


Alu inbus bout doorgeboord, moertje en slangetje er op, yes it sucks ;)

Daarna ook nog het remsysteem omgebouwd naar niet integraal (is daar een woord voor?)
De aansluiting voor de voorrem op de achterpomp afgedopt met een banjobout met een kogeltje er onder. Heb ik op de V35 ook zo gedaan werkt prima.

Voor heb ik nu de oude yamaha rempomp gebruikt die al eens op de V35 heeft gezeten, maar hier komt een kleinere op. maar het remt al een stuk beter.

Nu had ik nog een probleempje en dat was dat dat de V65 in lage bochten wat wilde deinen. Nu had ik al de stuggere voorveren vervangen voor orginele, want die er in zaten vond ik wel erg stug (Pim als je mee leest nogmaals dank voor de berg onderdelen :Y) . En heb toen gevoeld of ik speling in het balhoofd voelde en dat kon ik toen niet voelen, misschien omdat ik de motor toen in de schuur had staan en weinig ruimte had, maar kon dat vanmiddag goed voelen met het voorwiel los van de grond, en ja duidelijk speling.
Nu heb ik de speling uit het lager gedraaid (alles zag er nog goed uit) en merkte meteen dat de guzzi veel minder bokkig remt. ik moet nog een echte test rit maken om te kijken of het deinen weg is maar heb daar wel vertouwen in.
 
Ja ik weet het, ik heb erg lang niets meer van me laten horen. Druk en zo. Maar ik vond het tijd dat de V35 weer eens ging rijden, dus de laatste tijd hard bezig geweest om dit project af te maken. en.. Ze loopt *O* *O* :] :] Ik zal binnenkort wat mer posten met foto's e.d.,maar voor nu vast een fimpje van de eerste plofjes :+
Ik moet nog wel wat kleine dingen af maken, maar het belangrijkste werkt nu.
 
Tijd voor plaatjes.
Nieuw achterlicht gemaakt, en nieuwe knippers achter.
full

En meteen omgebouwd naar led, want er zaten van die fijne mini halogeentjes in die ongeveer 5 keer knipperen mee gaan.
full

De uitlaat wil ik nog gaan verbouwen (2 in 1, collector onder de versnellingsbak), maar voor nu hou ik de oude er nog op. alleen was de balanspijp er tussen uit gerot.
Bleek al eens te zijn gerepareerd. De bochten waren nog wel goed, dus nu de balanspijp er maar tussenuit gelaten.
full

full

Het mooiste laswerk ooit (door mij gebraden dan) :+
't zit dicht.

Nog wat details van het aanleggen van de bedrading
full

full
 
Het Luchtfilter heb ik ook onder handen genomen, 60mm buis naar de vorkant voor koele lucht, nieuwe filter er op. de ademhaling is er blijkbaar wel op vooruitgegaan, want hij loopt nu wat arm, dus ik moet nog wat aan de afstelling doen.
full

op het ene moment heb je een tuin fakkel, en even later heb je carter ontluchting.
full


Nog wat random plaatjes:
full

full

full
 
Dat nog niet. Moet nog e.e.a. afmaken. Maar wil er wel mee naar de caferacerdag in achterveld 2 juli. Datred ik denk ik net.
 
Ik ben nog bezig met de afstelling te fine tunen. Hoewel het blok mooi loopt soepel heb ik het idee dat ik nog wat vermogen te kort kom. Vanavond de ontsteking onder handen te genomen,de vervroeger had wel wat aandacht nodig, want droog en en veren uitgerekt, dus die ging niet ver genoeg terug.
Verder stond de ontsteking te vroeg. Morgen ga ik kijken hoe het nu rijdt.
De guzzi stuurt wel meteen lekker strak :] , en het nieuwe rempompje voor de voor rem geeft duidelijk meer remvermogen, dus de ankers den het goed :+ .
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan