luchtfilter

Ronno

Rookie
29 feb 2004
14
0
mogguh
weet iemand of het mogelijk is om zelf een luchtfilter te verwisselen voor een k&n filter ?
hoeft er dan niks te worden afgesteld ofzo ??
heeft iemand ervaring met powerfilters ?!
 
zodra je een open luchtfilter plaatst krijg je door de open structuur van de filter meer lucht binnen.

voor een goede verbranding heb je een mengsel nodig dat dus uit xx% lucht en xx% brandstof bestaat, door dat je een open filter plaatst krijg je meer lucht dan brandstof binnen waar door de verhouding dus veranderd, en je motor loopt ineens niet zo lekker meer.

mijn advies is als je vanplan bent een open uitlaat aan te schaffen en dit dan direct met een open lucht filter en dynojet kit de dynorun te laten doen kost een beetje geld maar dan ben je ook ineens van alles af.

je moet dus sowieso een dynorun maken als je er een K&N op wilt hebben
 
zodra je een open luchtfilter plaatst krijg je door de open structuur van de filter meer lucht binnen.

voor een goede verbranding heb je een mengsel nodig dat dus uit xx% lucht en xx% brandstof bestaat, door dat je een open filter plaatst krijg je meer lucht dan brandstof binnen waar door de verhouding dus veranderd, en je motor loopt ineens niet zo lekker meer.

mijn advies is als je vanplan bent een open uitlaat aan te schaffen en dit dan direct met een open lucht filter en dynojet kit de dynorun te laten doen kost een beetje geld maar dan ben je ook ineens van alles af.

je moet dus sowieso een dynorun maken als je er een K&N op wilt hebben


Van waar die wijsheid? :?
De gebruiksaanwijzing KN filter.





K&N DAUERLUFTFILTER

Nie wieder den Luftfilter wechseln!
Auf K&N Luftfilter gibt es eine Hersteller-Garantie von 10 Jahren oder 1,6 Millionen Kilometer!
Die Verwendung eines K&N Filters beschert Ihnen bis zu 5% mehr Motorleistung sowie einen niedrigeren Benzinverbrauch!
Das Ansprechverhalten Ihres Motors verbessert sich!
Die erste Wartung des Filters wird erst nach ca. 80.000 km im Strassenbetrieb notwendig!


K&N Dauerluftfilter werden einfach gegen den serienmäßigen Luftfilter ausgewechselt. Es sind keine Änderungen am System notwendig! Die serienmäßige Einstellung des Vergasers braucht nicht geändert zu werden. Auch der Luftfilterkasten muß nicht modifiziert werden.
Der K&N Tauschfilter ist die optimale Verbindung von Motorsporttechnik (40% mehr Luftdurchlass, als herkömmliche Filter) und Wirtschaftlichkeit (auswaschbar und wiederverwendbar).
K&N Tauschfilter sind TÜV geprüft. Eine Eintragung in die Papiere ist nicht nötig!
Der Filter muß erst gereinigt werden, wenn sich eine 2-3 mm starke Schmutzschicht auf dem Filtermaterial gebildet hat. Eine Reinigung ist daher nur alle 80.000 km im Strassenbetrieb nötig!
Nie mehr Filterwechsel - das ölimprägnierte Baumwollgewebe des Filters sorgt für eine wartungsfreie Lebensdauer, in der der Filter lediglich ab und zu gereinigt und wieder eingeölt werden muss.
Der K&N Luftfilter steigert die Leistung, denn durch den besseren Luftdurchsatz wird das Gemischvolumen schneller aufgebaut und zur Verfügung gestellt. Der Motor reagiert spontaner beim Gasgeben und setzt die schnellere Füllung der Zylinder in bessere Beschleunigung um.
Zum anderen kann der K&N Filter oft Verluste ausgleichen, die durch komplizierte Luftzufuhrwege und Luftfilterkästen entstehen, die meist ein Kompromiss zwischen Platzverhältnis und Effektivität sind. Deshalb sollten Sie zumindest einen optimalen Filter verwenden - eben einen K&N Tauschfilter!
Alle K&N Dauerluftfilter haben eine Garantie von 1.600.000 Kilometer bzw. 10 Jahre, je nachdem welcher Fall zuerst eintritt.
WICHTIG: Beachten Sie die jedem Filter beiliegenden Wartungs- und Pflegehinweise!


Falls Sie den passenden Luftfilter für Ihr Fahrzeug nicht auf Anhieb finden, nutzen Sie bitte unsere Produktanzeige in der MotoBase (obere Navigationsleiste)!
 
Van waar die wijsheid? :?
De gebruiksaanwijzing KN filter.





K&N DAUERLUFTFILTER

Nie wieder den Luftfilter wechseln!
Auf K&N Luftfilter gibt es eine Hersteller-Garantie von 10 Jahren oder 1,6 Millionen Kilometer!
Die Verwendung eines K&N Filters beschert Ihnen bis zu 5% mehr Motorleistung sowie einen niedrigeren Benzinverbrauch!
Das Ansprechverhalten Ihres Motors verbessert sich!
Die erste Wartung des Filters wird erst nach ca. 80.000 km im Strassenbetrieb notwendig!


K&N Dauerluftfilter werden einfach gegen den serienmäßigen Luftfilter ausgewechselt. Es sind keine Änderungen am System notwendig! Die serienmäßige Einstellung des Vergasers braucht nicht geändert zu werden. Auch der Luftfilterkasten muß nicht modifiziert werden.
Der K&N Tauschfilter ist die optimale Verbindung von Motorsporttechnik (40% mehr Luftdurchlass, als herkömmliche Filter) und Wirtschaftlichkeit (auswaschbar und wiederverwendbar).
K&N Tauschfilter sind TÜV geprüft. Eine Eintragung in die Papiere ist nicht nötig!
Der Filter muß erst gereinigt werden, wenn sich eine 2-3 mm starke Schmutzschicht auf dem Filtermaterial gebildet hat. Eine Reinigung ist daher nur alle 80.000 km im Strassenbetrieb nötig!
Nie mehr Filterwechsel - das ölimprägnierte Baumwollgewebe des Filters sorgt für eine wartungsfreie Lebensdauer, in der der Filter lediglich ab und zu gereinigt und wieder eingeölt werden muss.
Der K&N Luftfilter steigert die Leistung, denn durch den besseren Luftdurchsatz wird das Gemischvolumen schneller aufgebaut und zur Verfügung gestellt. Der Motor reagiert spontaner beim Gasgeben und setzt die schnellere Füllung der Zylinder in bessere Beschleunigung um.
Zum anderen kann der K&N Filter oft Verluste ausgleichen, die durch komplizierte Luftzufuhrwege und Luftfilterkästen entstehen, die meist ein Kompromiss zwischen Platzverhältnis und Effektivität sind. Deshalb sollten Sie zumindest einen optimalen Filter verwenden - eben einen K&N Tauschfilter!
Alle K&N Dauerluftfilter haben eine Garantie von 1.600.000 Kilometer bzw. 10 Jahre, je nachdem welcher Fall zuerst eintritt.
WICHTIG: Beachten Sie die jedem Filter beiliegenden Wartungs- und Pflegehinweise!


Falls Sie den passenden Luftfilter für Ihr Fahrzeug nicht auf Anhieb finden, nutzen Sie bitte unsere Produktanzeige in der MotoBase (obere Navigationsleiste)!

Die verkopen té graag k&n filters......
In 8 v/d 10 gevallen is een carburatie/injectie modificatie nodig om de motor optimaal te laten lopen.
 
KN suggereerd dat dit niet nodig is dan kun je ze toch aan sprakelijk
stellen voor het verkopen van een ondeugdelijk product?

Het product werk waarschijnlijk wel.
Ze garanderen een filter dat langer mee gaat en maximaal 5% meer vermogenswinst oplevert (dus vermogensverlies zou ook best kunnen).

En ze beweren dat je het filter moet reinigen als er een 2mm tot 3mm dikke vuillaag op is gekomen, ik vraag me af wat zoiets doet met de luchtdoorlaat...
 
Filters?????? Nergens voor nodig, gewoon open, meer lucht en een mooier geluid *D .
full



groeten Twin Power :]
 
In een enkel geval hoeft er niets aangepast te worden (oudere type Fazer 600 bijvoorbeeld)
Overigens: iemand maakte de opmerking dat sommige motoren af fabriek te rijk staan afgesteld en dat de motor mét K&N dan afgesteld zou moeten worden. Maar een K&N zorgt er juist voor dat het mengsel ármer wordt..... In dat geval is er juist mogelijk geen probleem (Fazer 600 staat ook te rijk afgesteld)

Het probleem ontstaat wanneer een al te arm afgestelde motor een K&N krijgt. Dan kan de boel knap heet lopen.... Dus kijk ff uit.......
 
Wel mooi :) , maar je rijd zeker niet met regen over de snelweg?


Heb van 80-'83 een zwaar getunede GS 1000 gehad, waar ik zonder een enkel probleem meer dan 60.000 kilometer mee gereden heb met open kelken (wel een grof gaasje ervoor)


Voor de rest zou ik willen zeggen : laat de motor inderdaad afstellen op je nieuwe filter. Baat het niet dan schaadt het niet, maar bij de meeste motoren die ik heb gehad en heb voorzien van een K&N filter bleek het toch nodig te zijn.
 
Op woensdag 21 april 2004 13:51 schreef jkoehorst het volgende:
[...]

Wel mooi , maar je rijd zeker niet met regen over de snelweg?



Beetje hogere luchtvochtigheid is geen probleem met open kelken;} en ze staan horizontaal en niet als een trechter vertikaal dat het er in loopt.
Ik heb wel een gaasje ofwel een stenenvanger er voor zitten.

Met mist loopt je motor ook beter, dus een beetje vochtige lucht zal de verbranding wel goed doen??



Groeten Twin Power :]
 
*schop*

Ik heb K&N open airfilters besteld. Heb gelijk aan de dealer gevraagd wat er moest gebeuren. Hij raadde mij grotere sproeiers aan. Deze heb ik er gelijk bij gedaan. A.s vrijdag zijn ze binnen... :)


[me]Speedy_J vind Forum oma toch wel een lekker ding... :+ [/me]
 
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