Heb je´n link of foto waar het onderdeel wat je zoek te zien is?De vorige eigenaar heeft de complete luchtinlaat van de motor afgehaald en vervangen door buizen met daaraan pod filters. Het hangt allemaal met tai rips aan elkaar en gaat natuurlijk nooit werken in de regen.
Ik zou graag terug gaan naar de originele set-up maar kan die nergens tweedehands vinden. Weet iemand of luchtinlaten van andere jaren of modellen ook passen? Wellicht van een magna of interceptor?
Volgens mij is het frame van de Sabre aangepast in '83 en passen die dus niet maar ik kan het verkeerd hebben.
Ik zou dan ook gelijk de sproeiers nakijken of die nog origineel zijn.
Heb zelf jaren geleden een VF1000F gekocht waar de vorige eigenaar een gatenkaas gemaakt had van het originele luchtfilterhuis. Daar was toen een 30% grotere hoofdsproeier ingeschroefd.
Resultaat een giga deuk in de koppelcurve en een verbruik van 1:7
Met een goed filterhuis en de juiste sproeiers en afstellen liep ie weer als een zonnetje.
Heb je´n link of foto waar het onderdeel wat je zoek te zien is?
Misschien dat ik nog wat heb liggen.
Jammer maar bedankt voor het kijken!Net even gezocht, maar ik heb alleen nog voor model`84 en`85 liggen. Succes.
Daar had ik ze inderdaad al gezien maar ik kijk liever eerst even verder voor er zo'n bedrag aan uit te geven. Het moet allemaal wel leuk blijven natuurlijk.Bij roukama liggen nog wat luchtfilter onderdelen van de vf750s. Tis aan de prijs, maar beter te duur dan niet te koop.
Zijn ze daar wat actiever? Ik had al een post gemaakt op v4musclebike.com/forums/ maar daar gebeurd niet veel. Van wat ik begrepen heb past het model 2 airbox inderdaad niet op het model van '82 omdat die een extra buis door het midden van het frame heeft lopen.Niet dat ik echt thuis ben in de Sabre's, ik ben meer thuis in het model interceptor, oftewel de vf750f.. Toch heb ik een drietal VF750 sabre's gehad..
De eerste modellen sabre hadden de luchtfilters aan de zijkanten zitten. Gelijk aan de foto met de zijkapjes.. Daar zit een schuimfilter in.. De afdekking boven het aluminium huis waar de carbs aan zitten is een vlakke kunststof plaat. Deze schuimfilters zijn niet meer verkrijgbaar.. Wat nu nog te krijgen is, is meestal verpulvert vanwege de leeftijd...
Bij de latere modellen vanaf eind 1983 zijn de zijkappen sierdeksels geworden. De aluminium behuizing is lager en is er een groter kunststof kap bovenop gemonteerd. Deze airbox ademt van boven (onder de tank), waar dus ook het luchtfilter in zit.
Nu moet ik diep graven in mijn geheugen.. Volgens mij is bij de latere modellen de tank gewijzigd, alsmede ook de ruimte groter geworden voor deze model 2 airbox. Ook is de ruimte groter daar de tellerunit is aangepast. Niet meer de volledige digitale display waarbij de connectors voor de bedrading werden weggewerkt juist boven deze airbox.
Ik kan een draadje uitzetten op het amerikaanse V4hondabbs forum om het fijne uit te vinden, als je dat wilt..
Nee dat gaat niet passen idd, of er moet een hap worden uitgeslepen. Geen wonder dat het frame later is aangepast.
Wbt je alternatief, boven de achterste cilinderkop wordt het behoorlijk heet, ik weet niet of dat optimaal is voor de luchttoevoer. Bovendien klikt het als een systeem dat nogal wat ruimte inneemt.
Kun je niet iets verzinnen wat op de originele plek past? Iets waarbij je bijv. in de basis het originele alu spruitstuk neemt waar je zelf een soort filterbox bovenop maakt..? ondanks dat er weinig speelruimte is.