Luxe Probleem..

Wat zou jij doen?

  • RAPTOR 650

    Stemmen: 0 0,0%
  • TRANSALP

    Stemmen: 10 19,6%
  • HORNET 600

    Stemmen: 15 29,4%
  • GEHEEL IETS ANDERS

    Stemmen: 26 51,0%

  • Totaal aantal stemmers
    51

edisside

MF'er
9 feb 2002
125
0
NL
Ik heb nu de mogelijkheid om een motor aan te gaan schaffen.
Nu het moment daar is valt de keuze des te zwaarder.

Het wordt m'n eerste. En bedoeld voor dagelijks vervoer.

Ik zit te twijfelen tussen een;

CAGIVA RAPTOR 650
Ik ben zelf nogal lang dus weet niet of ik er goed op pas. Dus ga eens proefrijden

HONDA TRANSALP (en niet lachen!)
Lekker rechtop sturen en een beetje uit de wind. Al vind ik € 8800,- nogal wat voor deze fiets vandaar dat ik ook de vergelijking (qua prijs) met de Raptor heb getrokken. Alleen schijnt deze nogal tam te zijn. Klopt denk ik ook wel want hij heeft minder PK als m'n lesmotor, een CB 500.

HONDA HORNET
Lekker goedkoop, zuipt wel meer. Is mooi maar heel wat anders als een twin.

Nou komt de vraag: Wat zal jij me aan/afraden??

Bedankt
 
Gewoon gaan proefrijden, er zit nogal wat verschil tussen die fietsen.
Houd er dan ook rekening mee dat je misschien in de winter gaat doorrijden en of je er misschien file mee moet rijden en wat natuurlijk de dagelijkse afstand gaat worden.
Voor woon werk weet ik ook nog wel andere alternatieven.
Ligt er een beetje aan wat je wilt uitgeven. Een Div600 kan ook of een Fazer600 of een Soes GSXF600 etc etc.
 
En het ligt eraan hoe lang je wilt wachten qua levertijden.
Die schijnen bij een raptor nogal lang te zijn.
Ik zou iig een partij verschillende machines proberen en dan je conclusie trekken
succes
 
JA.. proefrijden ga ik zeker doen. Op alle fietsen die me maar leuk lijken. Dat is de voorpret zegmaar :]
 
Nou komt de vraag: Wat zal jij me aan/afraden??
Bedankt

Aanraden: Ze alledrie eens een dagje huren, kost even wat maar een miskoop is duurder. of iig zeer uitgebreid proefrijden.
Afraden: luisteren naar de adviezen van die sukkels op dit forum :+ :+ :+

Geen dank.
 
Een Twin natuurlijk !!!!En dan de raptor, mooi Italiaans ontwerp(Lekkerrrr) en een Suzuki twin met zo ongev. 72 pk, ik zou het wel weten....... :9 :9 ;)
 
Zit onder die raptor niet hetzelfde blok als de suzuki sv 650s??

Zo ja, dan zit het motorisch wel goed, die sv 650s trekt als een beer en heeft ook nog eens een mooi geluid
 
Ik zou er een nemen met kardan, dat gedoe met kettingen.... meuwhh
Ik raad iedereen een Honda goldwing aan, mooikuip, radio, bescherming, verwarming, beenruimte, verstelbare hoofdsteunen etc.
Dan ga je toch geen trensalp kope... O-)
 
Heb zelf gelest op een Hornet en rij nu op een Transalp (Raptor ken ik verder niet).
Hornet is sneller en heeft een wat 'rustiger'blok (wat betreft trillingen en geluiden) maar mijn voorkeur gaat toch naar de Transalp: lekker wendbare comfortabele fiets. Ten opzichte van andere motoren niet de snelste maar ten opzichte van menig koekblik snel genoeg....
Komt bij dat ik met mijn lijf (1.95) beter op een Transalp pas dan op een Hornet.
Heb mijn fiets nu anderhalve maand en er al ruim 2000 km mee gereden. Snelweg gaat prima, maar vooral op de dijken etc begint de pret pas echt.
Maar om me bij enkele vorige sprekers aan te sluiten; maak gewoon een proefrit op verschillende modellen.
succes en veel plezier.
 
Heb zelf gelest op een Hornet en rij nu op een Transalp (Raptor ken ik verder niet).
Hornet is sneller en heeft een wat 'rustiger'blok (wat betreft trillingen en geluiden) maar mijn voorkeur gaat toch naar de Transalp: lekker wendbare comfortabele fiets. Ten opzichte van andere motoren niet de snelste maar ten opzichte van menig koekblik snel genoeg....
Komt bij dat ik met mijn lijf (1.95) beter op een Transalp pas dan op een Hornet.
Heb mijn fiets nu anderhalve maand en er al ruim 2000 km mee gereden. Snelweg gaat prima, maar vooral op de dijken etc begint de pret pas echt.
Maar om me bij enkele vorige sprekers aan te sluiten; maak gewoon een proefrit op verschillende modellen.
succes en veel plezier.

Als ik eerlijk ben hoeft het voor mij ook niet (te) hard te gaan. Dagelijks vervoer. Transalp heeft kuipje. Ook lekker voor muggen en regen toch?!

Heb jij een nieuwe alp gekocht? En welk model heb jij dan?
Ik zou voor de nieuwe gaan denk ik. Prachtmotor en toch pit genoeg voor in Nederland?

En wat heb jij betaald zonder inruil? Is misschien onbeleefd om het te vragen maar toch.. Ik weet dat er heel wat vanaf kan dan en een boel bij om het zomaar eens te zeggen.
Nog tips in onderhandelingen??

Ik ben bang dat ik eindelijk verstandig ga worden en kies voor comfort/veiligheid.
 
Laatst bewerkt:
Raptor is leuk speelgoed, een kennis van me heeft er ook 1 alleen heeft em wat aangepast met een Hyperpro set, rijd nu stukken en stukken beter.De persoon in kwestie is overigens wel flink dus of je dan nog lekker comfortabel zit met een lange rit ??? :?
Heeft hetzelfde blok als Suzuki SV 650 rijd dus als een raket.De SV is minder compact als de raptor dus kun je je benen iets beter kwijt.Misschien het overwegen waard om naar een SV op zoek te gaan. Er staat nog een mooi zwarte op het forum te koop
 
Als ik eerlijk ben hoeft het voor mij ook niet (te) hard te gaan. Dagelijks vervoer. Transalp heeft kuipje. Ook lekker voor muggen en regen toch?!

Heb jij een nieuwe alp gekocht? En welk model heb jij dan?
Ik zou voor de nieuwe gaan denk ik. Prachtmotor en toch pit genoeg voor in Nederland?

En wat heb jij betaald zonder inruil? Is misschien onbeleefd om het te vragen maar toch.. Ik weet dat er heel wat vanaf kan dan en een boel bij om het zomaar eens te zeggen.
Nog tips in onderhandelingen??

Ik ben bang dat ik eindelijk verstandig ga worden en kies voor comfort/veiligheid.

Heb (helaas) geen nieuwe maar een uit 1996 / 45.000km op de teller. €3850 voor betaald en dat is als ik het vergelijk met andere 2e hands alpjes een koopje. Was bang voor een adder (of zelfs cobra) onder het gras, maar ben deze na 2000 km nog niet tegengekomen.
Kuipje werkt prima, je kunt alleen overwegen een grotere ruit te laten monteren (heb ik nog niet).
Nieuwe is inderdaad ook zeer mooi. Wat mij betreft heeft mijn bike pit/vermogen genoeg. de nieuwere modellen zelfs nog wat meer (heb 1 keer gereden op een 2001 model).
Denk dat mijn volgende bike (heb deze pas, maar je moet vooruit kijken) weer een Alp of wellicht de grote broer varadero gaat worden. Deze manier van rijden bevalt me prima!
 
Gestemd : Iets heel anders.

Een Buell X1 lightning! 8-9000 Euro uit duitsland importeren en jij hebt waarschijnlijk de coolste fiets in je omgeving!
 
Weet er iemand ook een site waar de transalp(xl 650 v)prestaties staan na het aanbrengen van een K&N filter (of eventueel nog met een dynojet kitje) :?
 
Laatst bewerkt:
Weet er iemand ook een site waar de transalp(xl 650 v)prestaties staan na het aanbrengen van een K&N filter (of eventueel nog met een dynojet kitje) :?

Wil je meer gebruikersinfo over de Transalp (zowel 600 als 650) ga dan naar www.transalpclub.nl daar vindt je veel (achtergrond) info maar ook een volledig aan de transalp gewijd forum (heb ik ook al m'n info vandaan voordat ik de motor definitief kocht).

succes.
 
Wil je meer gebruikersinfo over de Transalp (zowel 600 als 650) ga dan naar www.transalpclub.nl daar vindt je veel (achtergrond) info maar ook een volledig aan de transalp gewijd forum (heb ik ook al m'n info vandaan voordat ik de motor definitief kocht).

succes.

TNX TheoN! Zeer bruikbare link.

:] Prettig weekend! :]
 
Op transalp.nl/de kan ik geen dynojet/k&n specs. vinden. Weet iemand dynojet specs van de 650 transalp?
 
Terug
Bovenaan Onderaan