Mag je met de motor door de file?

ouweman

MF veteraan
23 okt 2002
4.701
98
Roosendaal
Heb gisteren een discusie gehad met een koekblik rijder over de gedoog regel , dat motor tussen de file door mogen rijden, naar inzicht van de koekblik rijder is het zo dat gedoog regel inhoud of Hij!! wel of niet gedoogd dat wij er tussen door rijden , met andere woorden, als hij in een pleuris bui is houd hij het gat dicht (lees pesten) ,heb de beste man toen uitgelegd dat de gedoog regel voor de politie geld en dat die het oogluikend toestaan , en dat het niet zo is dat een koekblik rijder bepaalt of hij wel of niet je er door laat !! na het gesprek keek hij wat zuur !!! welligt kan 3vo er een spotje er aan wijden op de tv dan snapen de koekblik rijders het hopelijk ook..... :] :] :] :]
 
Was het niet sindskort zo dat het gewoon mag, dus niet meer gedoogd. Het mag gewoon. Als je je maar aan de regeltjes houd. Dus alleen in geval van file en met hooguit een snelheidsverschil van 10km/h.

zo zat het toch?
 
Heb gisteren een discusie gehad met een koekblik rijder over de gedoog regel , dat motor tussen de file door mogen rijden, naar inzicht van de koekblik rijder is het zo dat gedoog regel inhoud of Hij!! wel of niet gedoogd dat wij er tussen door rijden , met andere woorden, als hij in een pleuris bui is houd hij het gat dicht (lees pesten) ,heb de beste man toen uitgelegd dat de gedoog regel voor de politie geld en dat die het oogluikend toestaan , en dat het niet zo is dat een koekblik rijder bepaalt of hij wel of niet je er door laat !! na het gesprek keek hij wat zuur !!! welligt kan 3vo er een spotje er aan wijden op de tv dan snapen de koekblik rijders het hopelijk ook..... :] :] :] :]
Het word dus niet alleen gedoogd om tussen de file door te rijden. Het mag volgens de wet, zolang de snelheid van de file maar niet boven de 50km/h ligt en de motorrijder met niet meer dan 10km/h harder tussen de auto's doorrijd.

Maar je kan volgens mij weinig doen(wettelijk gezien dan :) ) tegen bestuurders die lekker dwars willen liggen :r . Gewoon denken dat dat soort mensen erg zielig zijn en toch niet te verbeteren zijn.
 
het is zelfs zo dat een auto die in de file rijdt zelfs ruimte moet houden op een motor er door te kunnen laten dus ze zijn verplicht voor je opzij te gaan als je eraan komt.... :} wereld regel toch?
 
Het is inderdaad wettelijk toegestaan. Voorheen is het een tijd gedoogd. Een van de redenen waarom het wettelijk geregeld is, is t aspect van de veiligheid: stel je eens voor wat er kan gebeuren als je als motorrijder aan de staart van de file staat te wachten...

Ik vind het derhalve een goede zaak dat de wetgever deze regel heeft ingesteld.
 
Het is inderdaad wettelijk toegestaan. Voorheen is het een tijd gedoogd. Een van de redenen waarom het wettelijk geregeld is, is t aspect van de veiligheid: stel je eens voor wat er kan gebeuren als je als motorrijder aan de staart van de file staat te wachten...

Ik vind het derhalve een goede zaak dat de wetgever deze regel heeft ingesteld.

Maar dan wordt het nog zeker tijd voor een spotje...ff vertellen dat motorrijders het RECHT hebben om tussen de file door te rijden...dit om de laatste klootzakken ook duidelijk te maken dat de de deur niet dicht hoeven te gooien vanwege moralistische overtuigingen :(
 
Misschien een poll met daarin:

Vind je dat er extra aandacht moet worden besteed (op tv) aan de veiligheid van(voor?) motoren in het verkeer.

1) Ja
2) Nee
 
Ach, ik vermoed dat geen enkele koekblikker zich van deze regel bewust is. Ze vinden het alleen maar asociaal en als ze echt een steekje los hebben zitten dan gaan ze lopen snijen. :(

Ik vind een 3vo spotje trouwens wel een heel goed idee.
 
dit om de laatste klootzakken ook duidelijk te maken dat de de deur niet dicht hoeven te gooien vanwege moralistische overtuigingen


liever dat ze de deur dicht gooien dan dat ze hem opengooien als je eraan komt :+


vind zo'n 3vo spotje ook wel een goed idee :}
 
Ach, ik vermoed dat geen enkele koekblikker zich van deze regel bewust is. Ze vinden het alleen maar asociaal en als ze echt een steekje los hebben zitten dan gaan ze lopen snijen. :(

Ik vind een 3vo spotje trouwens wel een heel goed idee.
Heb wel eens iemand horen zeggen: 'bij de supermarkt ga je de rij toch ook niet voorbij' Wordt gezien als voordringen dus. :z
 

[offtopic]
is het trouwens mogelijk om er een spiegel af te trappen als ik 10 km/h rijdt? }) Of zitten die dingen zo goed vast dat ik op mn snuitje ga?
[/offtopic]
 
Ach, ik vermoed dat geen enkele koekblikker zich van deze regel bewust is. Ze vinden het alleen maar asociaal en als ze echt een steekje los hebben zitten dan gaan ze lopen snijen. :(

Ik vind een 3vo spotje trouwens wel een heel goed idee.
Ik denk zelfs dat de meeste motorrijders(en dan vooral degene die al langere tijd hun rijbewijs hebben) niet eens weten dat ze het recht hebben om tussen een file door te rijden.

3vo spotjes zou idd geen slecht idee zijn.
 
Ik denk zelfs dat de meeste motorrijders(en dan vooral degene die al langere tijd hun rijbewijs hebben) niet eens weten dat ze het recht hebben om tussen een file door te rijden.

3vo spotjes zou idd geen slecht idee zijn.
Dat zou zeker geen slecht idee zijn. Ik heb weleens meegemaakt dat zo'n "mooi weer" Harley rijder stil ging staan tussen de rijbanen in. Denk je lekker op te kunnen schieten AARRGGHHHHHH |(
 
Ik ben ook voor een spotje. Laat het maar eens duidelijk voor iedereen worden dat het hier niet om een gedoog kwestie of zelfs illegale praktijken. Meer begrip brengt misschien ook wat minder ongelukken met motorrijders (in de file) met zich mee.


CAT
 
[me]Spider is ook voor een spotje
[/me]

3VO: SPOTJÛUHHHHH!!!!
:^

Maarre, volgens mij staat het volgende in de Verkeerswet (vrije vertaling naar begrijpelijk Nederlands):
Een motorrijder mag tussen de file doorrijden, mits:
- het snelheidsverschil met de file niet meer dan 20 km/u is
- de motorrijder niet harder rijdt dan 50 km/u

En je moet natuurlijk altijd uitkijken voor die eikels die hun spiegels alleen voor decoratie op de auto hebben zitten |(
 
Op woensdag 19 maart 2003 13:53 schreef Motorengeltje het volgende::^

Maarre, volgens mij staat het volgende in de Verkeerswet (vrije vertaling naar begrijpelijk Nederlands):
...

Ja, da's waar, maar het probleem is dat heel veel koekblikbedieners daar niet van op de hoogte zijn. Anders zou 3vo al helemaal geen werk meer hebben :+
 
SPotje moet er koem idd !!!!!!

Niet alleen voor het "gedoogd beleid" dat we door de files mogen rijden, maar ook dat koekblikrijders wat beter moeten kijken ...

Van het weekend weer een paar doden...
Natturlijk ligt het niet 100% bij de koekblikrijders, maar wat rekening houden met de motorrijders zou geen kwaad kunnen !
Je maakt wat mee als motorrijder... Pfffff
Iedere dag dan sta ik er wel van te kijken wat voor akties er wel niet weer waren van niet oplettende koekblikrijders !!!

Dodehoekspiegels verplichten op een auto ..? hahaha

Dus Spotjuhhh makuh !!!
 
Het is Toegestaan om er tussendoor te rijden (let op niet blazen),
Dus let op wat hier boven gezegd word door mijn voorgangers.

Ennuh dat spotje over motorrijders in zijn algemeen,
want hoeveel collegas zijn er dit weekend door afslaande autos gepakt ;(
 
De doelstelling voor slachtofferreductie moet opnieuw worden vastgesteld op maximaal 750 doden in 2010. Hiermee kan het kabinet eerder geformuleerde ambities opnieuw waarmaken. 3VO ziet dit als een eerste stap op weg naar een nog forsere reductie van het aantal verkeersslachtoffers tot 350. Het beschermen van de meest kwetsbare verkeersdeelnemers (kinderen, ouderen, voetgangers en fietsers) moet centraal staan.

Spotje komt iig niet uit de hoek van die bejaarde voetgangers pressiegroep 3VO :X
 
"spiegeltje schoppen" kan weleens leuk zijn...

Vooral als een koekblikrijder ECHT arrogant doet...
Dat is pas reclame !!!

en het werk t.. geloof me... haha
 
Het is inderdaad geen gedoog regel meer. Het is nu gewoon toegestaan. Op de site van de KNMV staan gedragsregels voor zowel automobilist (alsof die op die site komt kijken) en voor de motorrijders.

Kan helaas niet meer vinden waar ik gelezen heb dat het nu gewoon toegestaan is, ipv gedoogd wordt.

Ik denk dat een spotje van 3VO een goed idee is! Kga ze dadelijk meteen even mailen wie weet helpt het als meer mensen dat doen.

Info@3vo.nl

Infocentrum 3VO
Huizermaatweg 600
1276 LN Huizen
Postbus 423
1270 AK Huizen
Tel (035) 524 88 00
Fax (035) 524 88 99


Greetz, D.
 
Terug
Bovenaan Onderaan