Man Down -again :(

Dr Tuning

MF'er
24 mei 2004
200
0
Belgie
heb maar besloten om hier een nieuw topic over te maken:

ben terug thuis dus
hmm
juist men motor gaan halen en die bij active pits in mechelen waar men maat werkt, uiteen beginne vijze, dacht eerst da het ni zo erg zou zijn.. nu blijk da er een stuk van het carter afgebroken is, en de kans is groot da de krukas ook scheef staat, en ik was er nog zo blij mee ...

hoe kut kan het zijn man, ik rij de hele winter door(bij gebrek aan koekblik enbijhorend rijbewijs), door ijs en sneeuw, alles goed, ik ga een kaar een toer doen met wat anderen, en ik flikker onderuit op een hoop keitjes

lichamelijk is alles wel in orde, heb een flik gat in men duim, en nog was koppijn, maar daar blijft het voorlopig bij...

Ik wil iedereen alvast heel hard bedanken, ik zou het zelf ook wel gedaan hebben voor een andere motard, maar toch...
twas de eerste keer dat ik met ulle meered, en al direct zo'n miserie...
khoop dak int vervolg nog meemag

ps: als iemand nen blok voor ne fireblade uit 2001 te koop weet, plz let me know...
 
mja, dacht al dat ik zo'n reacties ging krijgen hoor :p
heb namelijk ge-copy-pasted van een belgisch forum zodat ik het niet opnieuw moest schrijven,
zal het even vertalen hoor :-)

We waren gisteren dus met een man of 10-15 naar het autosalon in brussel onderweg
toen we op een gegeven momment een koekblikker begonnen inhalen die 50 aand het rijden was waar 90 toegelaten was (typisch)...
iederen ging hem mooi voorbij, echt niet te hard, ik volgde, toen ineens men achterwiel uitbrak, ik nog proberen te corrigeren maar men motor brak vanachter naar links uit, waarna hij zich ook naar die kant oversloeg.
Ik werd bij dit proces er gelukkig vanaf geworpen en belandde ergens in de berm, het enigste wat ik mij nog goed herinner is hoe de motor uitbrak, en hoe ik de 1ste keer het asfalt raakte.
het volgende momment wordt ik wakker met een hoop volk rond mij en besefte niet echt wat er mis was...
toen ik begon te beseffen dat ik onderuit gegaan was kwam er ineens zo'n heel beklemmend gevoel op, nee! men nieuwe fireblade kapot ;(
in het ziekenhuis aangekomen bleek dat ik enkel een hersenschudding had, maar voor de rest niets erg
Achteraf bleek ook, dat de oorzaak voor deze glijder, een hoop steentjes op de weg was...

juist men motor gaan halen en die bij men maat uit elkaar beginnen halen
op het eerste zicht leek het zich te beperken tot wat kuipschade, en het kapje dat men onsteking afdekt, toen we dit echter loshaalden, begonnen er verscheidene stukken van het carter ook af te vallen -NEEE!!!-
carter is dus kapot, en de krukas steekt wrs ook scheef, aangezien het vliegwiel toch wat kloppen gekregen heeft

hoe kut kan het zijn man, ik rij de hele winter door(bij gebrek aan koekblik en bijhorend rijbewijs), door ijs en sneeuw, alles goed, en ik flikker onderuit op een hoop keitjes


toch maar valblokken kopen de volgende keer
 
neen toch niet
hier in belgie blijkbaar niet, of toch niet standaard, hadden ze trouwens ook niets van gezegd of voorgesteld toen ik em ging verzekeren

heb juist gaan horen, 750€ voor een ander blok...
 
Zouden valblokken in zo'n crash echt de schade beperken? Ik dacht alleen kuipschade bij lichtere valpartijen... Maar ik ben dan ook een n00b ;)

Sterkte
 
Errug balen kerel, heb al diverse malen gelezen dat het met verzekeringen in Belgie veel beroerder is dan in Nederland. Wat zijn die motorblokken nog duur trouwens! Misschien eens kijken bij een motorsloop?
Hoe kun je trouwens als 18 jarige (volgens profiel :? ) al op een fireblade rijden?
Die 25KW regel geld niet in Belgie?
Greetz en sterkte ermee!
Martian
 
Errug balen kerel, heb al diverse malen gelezen dat het met verzekeringen in Belgie veel beroerder is dan in Nederland. Wat zijn die motorblokken nog duur trouwens! Misschien eens kijken bij een motorsloop?
Hoe kun je trouwens als 18 jarige (volgens profiel :? ) al op een fireblade rijden?
Die 25KW regel geld niet in Belgie?
Greetz en sterkte ermee!
Martian

ik heb het geregeld gekregen dat er op papier 25kw staat, hij is wel onbegrensd hoor

maar dan nog, kheb er even mee rondgereden toen dit niet zo was, toen er nog 78kw (is een 100 pk versie-die natuurlijk wel onbegrensd is }) ), en ben toen nog tegen gehouden
ze zeiden er niets van
het arme ding dacht eerst ff dat het een B-klasse was :}
in nederland zijn ze er wel heel streng op heb ik gehoord maar het niveau van de doorsnee 'ridder van de blauwe orde' hier laat wel wat meer toe :]
die domme belgen he...
 
mja, dacht al dat ik zo'n reacties ging krijgen hoor :p
heb namelijk ge-copy-pasted van een belgisch forum zodat ik het niet opnieuw moest schrijven,
zal het even vertalen hoor :-)

We waren gisteren dus met een man of 10-15 naar het autosalon in brussel onderweg
toen we op een gegeven momment een koekblikker begonnen inhalen die 50 aand het rijden was waar 90 toegelaten was (typisch)...
iederen ging hem mooi voorbij, echt niet te hard, ik volgde, toen ineens men achterwiel uitbrak, ik nog proberen te corrigeren maar men motor brak vanachter naar links uit, waarna hij zich ook naar die kant oversloeg.
Ik werd bij dit proces er gelukkig vanaf geworpen en belandde ergens in de berm, het enigste wat ik mij nog goed herinner is hoe de motor uitbrak, en hoe ik de 1ste keer het asfalt raakte.
het volgende momment wordt ik wakker met een hoop volk rond mij en besefte niet echt wat er mis was...
toen ik begon te beseffen dat ik onderuit gegaan was kwam er ineens zo'n heel beklemmend gevoel op, nee! men nieuwe fireblade kapot ;(
in het ziekenhuis aangekomen bleek dat ik enkel een hersenschudding had, maar voor de rest niets erg
Achteraf bleek ook, dat de oorzaak voor deze glijder, een hoop steentjes op de weg was...

juist men motor gaan halen en die bij men maat uit elkaar beginnen halen
op het eerste zicht leek het zich te beperken tot wat kuipschade, en het kapje dat men onsteking afdekt, toen we dit echter loshaalden, begonnen er verscheidene stukken van het carter ook af te vallen -NEEE!!!-
carter is dus kapot, en de krukas steekt wrs ook scheef, aangezien het vliegwiel toch wat kloppen gekregen heeft

hoe kut kan het zijn man, ik rij de hele winter door(bij gebrek aan koekblik en bijhorend rijbewijs), door ijs en sneeuw, alles goed, en ik flikker onderuit op een hoop keitjes


toch maar valblokken kopen de volgende keer


Hahaha gij zeit unne schone kel! Nee maar ik kom best een eindje op z'n vlaams maar dát staat er echt niet hoor, in het eerste bericht

Maar wel ku voor je.
 
Terug
Bovenaan Onderaan