Geinspireerd door garageposts van o/a Clank, Erwin, en andere MF'ers, is het mijn tijd om mijn twist te geven aan dit concept.
Ik ben op dit moment nog aan het lessen voor mijn A2 code 80, en 30 mei is mijn AVB pas gepland. Ondertussen al meer dan 5 maanden de kriebels om op de motor te stappen.
Afgelopen maanden enorm de twijfel gehad of ik voor een nieuwe motor moest gaan, of een occasion.
In de occasions heb ik onder andere lopen kijken naar KTM duke's, Suzuki v-strom 650, honda cb500's, cb50x's, kawasaki 400's, etc.
Stiekem wou ik altijd voor een nieuwe motor gaan, hem begrenzen naar 35kw, en dan na 2 jaar weer terug naar vol vermogen. Dan zit ik niet in andermans problemen, en heb ik de luxe van een nieuwe bike.
Maar, afgelopen week kwam ik een Mash Adventure 400 tegen.
Dicht in de buurt, verhaal was solide, mooie bike, goede prijs.
een keer naar gekeken, alles getest wat mogelijk was zonder proefrit, deals gemaakt, en vandaag stond hij op de stoep. Hij kwam hem even brengen.
Het is de mooiste niet. Daar is ook de prijs naar. 2300 euro voor een bike uit 2018, die nieuw 6000 kost.
Het grootste voordeel is natuurlijk dat deze bike klaar is voor een krasje. Die significant minder pijn zal doen dan een krasje op een splinternieuwe Honda nc750x.
Dus daar staat hij dan. Een frans cilindertje met een chinese achtergrond.
Hopelijk gaat dit kreng ook nog een keertje stuk, zodat ik geforceerd word om te leren hoe je met je handjes aan de slag moet.
Een probleempje.
Gewapend met een platkop, en een owners manual, is hier mijn dummy guide.
Ik ben op dit moment nog aan het lessen voor mijn A2 code 80, en 30 mei is mijn AVB pas gepland. Ondertussen al meer dan 5 maanden de kriebels om op de motor te stappen.
Afgelopen maanden enorm de twijfel gehad of ik voor een nieuwe motor moest gaan, of een occasion.
In de occasions heb ik onder andere lopen kijken naar KTM duke's, Suzuki v-strom 650, honda cb500's, cb50x's, kawasaki 400's, etc.
Stiekem wou ik altijd voor een nieuwe motor gaan, hem begrenzen naar 35kw, en dan na 2 jaar weer terug naar vol vermogen. Dan zit ik niet in andermans problemen, en heb ik de luxe van een nieuwe bike.
Maar, afgelopen week kwam ik een Mash Adventure 400 tegen.
Dicht in de buurt, verhaal was solide, mooie bike, goede prijs.
een keer naar gekeken, alles getest wat mogelijk was zonder proefrit, deals gemaakt, en vandaag stond hij op de stoep. Hij kwam hem even brengen.
Het is de mooiste niet. Daar is ook de prijs naar. 2300 euro voor een bike uit 2018, die nieuw 6000 kost.
Het grootste voordeel is natuurlijk dat deze bike klaar is voor een krasje. Die significant minder pijn zal doen dan een krasje op een splinternieuwe Honda nc750x.
Dus daar staat hij dan. Een frans cilindertje met een chinese achtergrond.
Hopelijk gaat dit kreng ook nog een keertje stuk, zodat ik geforceerd word om te leren hoe je met je handjes aan de slag moet.
Een probleempje.
Ik weet helemaal niets van motoren.
Dus deze thread wordt alles behalve een how to guide. Het wordt een stap bij stap proces waar ik leer mijn motor klaar te maken voor de dag dat ik mijn AVD haal. Zodat de eerste rit, een rit is op een bike die gerenoveerd is naar (zo goed als) nieuwstaat.Gewapend met een platkop, en een owners manual, is hier mijn dummy guide.