MASH

gliderbee

MF'er
16 jun 2008
103
10
Ok, de tank is in “normale” stand leeggeraakt: 410 km en toen moest hij in reservestand (en de stand van de kraan klopte dus). Morgen tanken en zien wat het verbruik was.

Getankt: 10,74 liter
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: Dryhte

IJzervreter

MF veteraan
29 apr 2004
16.304
276
En hoe bevalt het nu na een tijdje gereden te hebben? Leuk retro ding om te zien. Word ik blij van.
 

gliderbee

MF'er
16 jun 2008
103
10
Hij bevalt me met de dag meer. Een oliewissel en nieuw oliefilter gedaan op 777km en ik zit nu op 947km en ik heb het gevoel dat hij al een stuk soepeler loopt dan toen ik hem pas had (op 285km).
De dichtingen van de vork lekten een beetje (hij had een dik jaar stilgestaan, buiten dan nog wel) en in het weekend heb ik die ook vervangen. Dat was de eerste keer dat ik aan een vork werkte, maar het is gelukt: er staan uitstekende tutorials op het franse mash-forum.

Ik amuseer me er geweldig mee; ik heb genoeg keuze om te rijden, maar zoals iemand me onlangs zei: "het is leuker snel te rijden op een trage dan traag te rijden op een snelle". Klopt wel (maar ik ga mijn andere moto's nog niet weg doen :-)).
 

IJzervreter

MF veteraan
29 apr 2004
16.304
276
Dat is mooi om te horen. Ik zie dat je ook een Royal Enfield hebt, lijkt me ook wel aardig.
 

gliderbee

MF'er
16 jun 2008
103
10
Ja, dat is ook een echte “wandelmoto”, maar rustiger omdat hij een stuk zwaarder is. Ondanks de reputatie van RE heb ik er nog geen enkel probleem mee gehad (maar nog maar ongev. 3.500km gedaan).
 

harold02

Rookie
26 dec 2009
4
2
Hilversum
Onlangs ook een mash fivehundred aangeschaft en vroeg mij af of hier nog actieve mash rijders aanwezig zijn.
Een van mijn vragen is dus : waar bestel/koop ik van die mooie speciale onderdelen die op de mash website ten toon gesteld worden. ( mooie buddy's , uitlaatsysteem enz ).
En zo zijn er nog wel een paar vragen waarop ik al langer een antwoord op zoek.

Harold. 20190501_131116.jpg
 
  • Like
Waarderingen: Materazzi en Dryhte

Lieke1960

Rookie
14 jun 2019
1
0
Mooie motor. Kan je dealer je die dingen niet bezorgen? Zo niet zou ik't via Sima proberen achterhalen : Réseau de revendeurs - Mash Motors
Hoi, Ja ik ben sinds 2 maanden in het bezit van een Mash Force 400. Ben er super blij mee. Rijd heerlijk. In een rij van 30 dure HD's staan de mensen bij de mijne en staan hem te fotograferen. Echter ben al 2 maanden op mijn accessoires (achterzitje, tank, tas en belt) aan het wachten. Juist die maken hem helemaal uniek. Frusto....
 

Bijlagen

SamVR

Digital creative
7 jul 2019
10
2
Oost-Vlaanderen
Een jaar review van Mash125cc

Feb 2018 kocht ik vol goede moed een nagelnieuwe Mash 125cc café racer ter vervanging van een auto. Dit model kwam toen nieuw op de markt en kwam uiteindelijk na vertragingen met het Chinese Nieuwjaar toe op 15mei. Twee maand later dus. Dit zou vanaf dan mijn enige vorm van vervoer worden. Geinig ding en graag mee gereden het afgelopen jaar. Zowel voor dagelijks als recreatief vervoer! Zomer en winter gewoon doorgereden. Enige tekortkoming van in t begin is dat de moto niet weergeeft wanneer benzine bijna op is. De meter hiervoor flikkert normaal maar dat werkt dus niet degelijk bij mij .


Helaas... Ondanks maandelijks klein onderhoud (om de 1000km (reken op 100€/maand)) moest de stalen ros op 6 April '19 op haar eerste groot onderhoud. Sindsdien de volle 500km kunnen rijden. Staat continu bij de garage ter reparatie. Motorblok stikt door foutcodes op de chip. Levensgevaarlijk als je motor plots uitvalt/sputtert/schokt terwijl je een bocht aan 't induiken bent.

Intussen staat de moto — na 3 mislukte reparatie-pogingen door de officiële dealer (chip vervangen, luchtfilter vervangen, opnieuw afgesteld) — al een maand stil bij hen tot Mash goedkeuring geeft op wat de volgende stap is. Uit frustratie en onwetendheid ben ik intussen al stappen aan het zetten om zelf een moto mechanica cursus te volgen (2j in avondonderwijs) en voor m'n volwaardig A-rijbewijs te gaan en een deftige motor aan te kopen ipv deze Chinese rommel. Als de motor gerepareerd geraakt verkoop ik hem instant al dan niet aan de dealer en scheur ik hier vermoedelijk enorm mijn broek aan.

Dus conclusie... Chinese kwaliteit verdoken achter leuk uitziend Frans design. Rijden is fijn de eerste periode. Verwacht de eerste grote kosten reeds op tienduizend kilometer.

-- Update 25.07.2019 --
Aanstaande dinsdag zal de motor na meervoudige reparatiepogingen terug gaan naar de hoofddealer (Nederland). Let's see how that goes…

-- Update 29.08.2019 --
Intussen staat de moto nog steeds kapot in de garage… nog steeds problemen met de ECU & motorblok. Heb een maand met een vervangmotor rondgereden.
 
Laatst bewerkt:

IJzervreter

MF veteraan
29 apr 2004
16.304
276
Wat naar zeg! Je zou zeggen dat het een simpel ontwerp is dat ze nagemaakt hebben. Zo moeilijk kan het toch niet zijn om dat fatsoenlijk lopend te houden? Je zou zeggen dat de professionaliteit van dealer niet erg best is.