Hoi,
Mijn dochter en ik hebben Mash (en Benelli) op de beurs in februari zien staan. Ze was meteen tot over haar oren verliefd.
Zijn er meer Mash rijders op dit forum en hebben die soortgelijke ervaringen als de reparatie-ellende hierboven?
Groets,
Ik heb een Mash 75 (125cc dus) tweedehands gekocht (zie berichten hierboven) en zit nu ongeveer aan 3.000 km.
Ik heb geen enkel probleem of klacht, MAAR het is een versie met carburator, dus m.i. veel eenvoudiger: geen electronica die foutcodes edm kan geven.
In feite is de Masch de moto die mij het minste probleem van allemaal geeft (als je bij de andere van problemen kan spreken):
- Mijn meest gelijkende is de Orcal Astor, en die stottert soms; de vrijloop gaat blijkbaar af en toe wat laag staan en bij het afschakelen naar een rood licht wil hij soms stilvallen. Dat is er dus een met injectie en electronica. Bij de Orcal waren op een bepaald ogenblik ook de benzineleidingen kapotgesmolten: blijkbaar waren ze niet bestand tegen onze benzine (nochtans uitsluitend E5 getankt).
- Mijn Norton vergeef ik veel omwille van zijn ouderdom :-).
- De MaxSym recent een kapotte oliesensor: bestellen en vijf minuten om die te vervangen en klaar.
- De HD had ooit een kapot ABS-kabeltje: onder garantie vervangen.
- De Kawa geen probleem.
- De RE geen probleem, behalve dat de lampjes nogal gemakkelijk kapottrillen.
Het is natuurlijk wel zo dat, omdat ik afwissel, alle moto's nog een relatief lage km-stand hebben, dus wat niet is kan nog komen.
Ik denk dat een goede dealer/garage belangrijker is dan het merk dat je koopt.