Shadow Gijsie
MF veteraan
- Onderwerp starter
-
- #51
wat waren dan de voornaamste problemen met het ding? ik heb een bsa m21 gehad die toch vrij probleemloos liep. nu rij ik me lens op een triumph 3ta waar ik eigenlijk ook geen kind aan heb....He, naamgenoot,
Ik heb jaren op die dikke potten gereden (en me een slag in de rondte gesleuteld)
Leuk met die foto's erbij. Als ie eenmaal loopt, krijg je de ultieme langeslag-
klappen, die zo karakteristiek zijn voor die oude engelse eenpitters.
Wil hem tzt best wel eens horen lopen.
Keep up the good work!
gr. GIJS
wat waren dan de voornaamste problemen met het ding? ik heb een bsa m21 gehad die toch vrij probleemloos liep. nu rij ik me lens op een triumph 3ta waar ik eigenlijk ook geen kind aan heb....
En ja hoor!!!
ITS ALIVE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Filmpje lukt me niet.
Maar jullie moeten me maar op m'n woord geloven.
Hij loopt heel goed, heeft veel compressie en trekkracht.
Schakelt goed en pakt goed op.
Wat alleen een beetje vreemd is is dat ie wat druppeltjes olie uit de uitlaat spuuwd.
Terwijl ie eigenlijk niet rookt ofzo.
Het kunnen de zuigerveren zijn, maar dan zou ik dat toch ook moeten merken aan de compressie?
T kan ook zijn dat ze de motor eens voor lange tijd weg hebben gezet en daarom olie in de cilinder hebben gedaan. Waarvan nu nog een beetje in de uitlaat zit.
Ik denk dat ik eerst maar wat stukjes moet gaan rijden en dan kijken of het minder word.
Als het de zuigerveren zijn is dat makkelijk te verhelpen.
Eerst maar ff opzoek naar een goede verzekering.
Het beste is gewoon rijden en kijken naar je oliepeil. Als dat zakt, moet je idd ff je zuigerveren en dan vooral de olieschraapveer bekijken. Maar dan moet de uitlaat ook blauw roken. Anders kan het idd zoiets als in de uitlaat staande olie zijn.Maar dat duurt ook niet eeuwig.
Kun je ook zien als je de demper van de bocht losmaakt.
Kan ook nog lekkage langs de uitlaatklepsteel zijn. Kortom, ff zoeken
Suc6!
Groet Gijs
Superding!
Echt mooi. Willik ook!
Hoeveel ben je nou ongeveer kwijt voor een aanschaf en onderdeeltjes, als ik zo brutaal mag zijn dat te vragen?
En is alles nog een beetje te verkrijgen?
Vroehga hadden zowel engelse fietsen en bijv duc 1-cyl een open carterontluchting. De gangbare praktijk was een lange dikke plasticslang naar achteren, die eindigde net voorbij je achterlicht. Kwam er dan wat uit, haddie er zelf geen last vanVandaag ff een stukkie door het dorp gereden. Dat ging heel lekker.
Starten ging de 2e keer moeilijker, maar volgens mij moet ik gewoon aan een nieuwe accu. (geen idee hoe oud deze accu is.)
Verder ben ik erachter gekomen dat de olie spetters niet uit de uitlaat komen, maar uit de carter ontluchting.
De olie drupt hieruit op de ketting en spettert zo op de achtervelg.
Prima voor de ketting, maar hoe zou dit komen.